Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu må det snart være nok. Gus sagen..

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel og Amaris :-)

Nu bor jeg nuvel i Malmö, pga af den danske udlængelovgivning, mere præcist 24 års-reglen.. Så det var nuvel frit valg, hvis jeg ville bo i Skandinavien ;)

Målet var faktisk bare at det ikke skulle koste mere.. Bor i en 4. vær. lejlighed på over 100 kvm til sølle 7.000 SEK og kun 6 min fra broen.. Så det koster mig cirka 6000 DKK.. Det er allerede en helt del penge billigere end Kongens Lyngby ;)

Min Ford Focus 1,6 TDI er jeg PT, ved at sælge og udskifte med en Volvo S40 2.0 TDI Aut med tiptronic, og alt i udstyr, for at spare cirka 3-5.000 DKK om MÅNEDEN.. Jeg tanker dog i DK om muligt :) Ved 50 månedlige ture koster broen cirka 65 kr pr. tur - men det er sgu også okay :)

Mad og generelt forbrugsvare er omkring 20-60% billigere end Danmark - og faktisk generelt ret billigt!

Og når man så lige lære at prata svenska, så er det nuvel et underbar land ;)

Flygt mens i kan ;) Sgu skønt at være indvandre i det svenske ;)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:42

Jeg overvejer stærkt at følge jeres eksempel ... og den slags sager som med Gus her får mig til at overveje det endnu mere seriøst, syntes efterhånden det er pinligt at være Dansker, og jeg kan ikke engang undskylde mig med at jeg ikke stemte på den nuværende regering, for den anden kommer til at vade mindst ligesåmeget i det.

Dog overvejer jeg noget lidt mere trope-agtigt end lige Sverige, men det er så bare mig der her noget imod regn og slud generelt :P Tak for input fra jer begge :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel og Jannik.

Ja det er muligvis anderledes når man bor i Malmö (ift. transportudgifter). Nu bor vi så helt ovre øst på i Skåne, ca. 70 km. fra Malmö. Til gengæld er huspriserne jo så anderledes her end i Malmö. Vi har rundt regnet 2000 m2 grund med 220 m2 hus, og når vi er færdige med at renovere det om en måneds tid eller to, kommer vi til at sidde for 8000 sek om måneden. Men så har vi så også et fuldstændig gennemrenoveret og lækkert hus, inde såvel som ude.

Så jo, i teorien kan du vel stadig godt "tjene" lidt på at flytte til Sverige, men min erfaring siger mig bare, at de fleste så i stedet ender med et lidt større hus og en lidt nyere bil end de havde i DK, og derfor alligevel kommer til at sidde for ca. det samme i sidste ende.

Kan sagtens følge dig Mikkel, i at man ikke rigtig render rundt og vifter med det danske flag længere, sådan har jeg det desværre også selv. Pt. vil jeg nærmest hellere kalde mig svensk end dansk, men det stikker sgu alligevel lidt i hjertet på mig at have det sådan, for som sagt har jeg altid elsket Danmark. Synes bare det er en voldsom deroute det danske samfund har taget over de sidste par år. Lige nu har jeg i hvert fald svært ved at forestille mig at vi flytter tilbage, vi er faldet rigtig godt til herovre i det svenske.

Vi bliver dog nok heller ikke her for tid og evighed, da vi også gerne vil have lidt varmere vejr og knap så strenge vintre (som de sidste 2 år har været i hvert fald). Men vi elsker den Skandinaviske natur, så det er jo et spørgsmål om hvor meget vi vil gå på kompromis med det i længden.

Nå, men nu skulle denne tråd jo egentlig ikke handle om fordele ved Sverige, men om Gus. Som en sidste fordel ved Sverige, kan jeg dog nævne at han sikkert havde været mere end velkommen her. Og skulle han få lyst, så har jeg et ekstra værelse han godt må bo i, indtil han finder sig til rette =)

~ Amaris

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 21:06
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:24

Gus har også fået en "Like" fra mig. Håber, at vi alle kan gøre en forskel i sidste ende.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:39

Velkommen til virkeligheden. På den uddannelsesinstitution, hvor jeg arbejder, går der en pige med en dansk far, der godt vil have en studentereksamen. Nu har hun seks gange fået brev om, at Udlændingeservice ikke har fundet ud af, om hun må være i landet, inden for den frist, Udlændingeservice selv har sat.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47
Ja de er så fantastiske... Og når man så endeligt leger med udlængeservice, får man så mange forskellige svar i deres fine rådgivning.. :(

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 03:32

Allan Hansen:

Er der mon en smule håb endnu?

Jeg vil næsten sige at jeg er ligeglad med at 15.000 likes måske gør at Gus ikke bliver sendt hjem ... det skrækkelige er at jo at sagen kan opstå ... hvad så med alle de mennesker der ryger ud fordi de ikke fik 15.000 likes?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:21

Mikkel Mikjær Christensen:
Jeg vil næsten sige at jeg er ligeglad med at 15.000 likes måske gør at Gus ikke bliver sendt hjem ... det skrækkelige er at jo at sagen kan opstå ... hvad så med alle de mennesker der ryger ud fordi de ikke fik 15.000 likes?

Præcis.... De er så tvunget til at rejse til sverige..

Her i det svenske er alle der kan forsørge sig selv velkomne - hvilken enorm forskel!

Min kæreste fik afslag, på trods af at jeg kunne bevise jeg kunne forsørge hende, og den danske stat kun ville tjene på at give hende en arbejdstilladelse :O

Flygt mens i kan :)

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 12:54

Det er nemlig helt forkert at sagen i det hele taget kan opstå. Nu har vi selvfølgelig kun hørt Gus og hans venners side af sagen - men der er jo ikke kommet noget modspil, selvom det har været oppe i medierne.

Det burde simpelthen være berettiget til en fængselstraf at være den administrativt ansvarlige for at sådan noget opstår. Vedkommende sidder jo og tager stilling til noget, der har større indflydelse på dem der blir ramt af det, end de aller fleste mindre sager ved domstolene har.

Systemer er helt ok, men når nogle helt åbenlyse fejl opstår, så skal man sgu reagere hurtigere end det pt. er tilfældet.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)