Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at lave en gratis hjemmeside, der minder om en eksisterende betalt hjemmeside??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer Big Smile

Indtil for fem minutter side, havde jeg en fuldstændig enestående ide!

Et koncept, der ikke er introduceret til DK endnu - og dog. Jeg har lige fundet en betalingshjemmeside, der kan nogenlunde det samme som min forumplatform. Man skal dog betale for at blive medlem og jeg kan se, der er ganske få medlemmer på den eksisterende samt en sparsom aktivitet. Det kommer sig sikkert af, at erhvervet er ganske sparsommeligt, hvorfor jeg tænker at ejeren ikke har gjort forarbejdet godt nok mht. markedsanalyse og brugeradfærd. Der er desuden tre grupper på forumhjemmesiden og jeg ønsker at have ti.

Kort opsummeret: Vores koncepter om et forum er ens. Men mit er gratis (jeg vil benytte mig af affiliate marketing og bannerreklamer som sponsering), åben (alle kan læse med, men man skal være medlem for at debattere) og jeg har desuden eksportbloggere. Den anden hjemmeside tilbyder professionel rådgivning og det kommer min ikke til. Her er det udelukkende brugerne, der er uvildige rådgivere.

Måske der er flere forskelle? Når jeg skriver dette, ser jeg at der ER forskelle. Men er det nok? Skal jeg have patent på ideen og kan jeg blive sagsøgt af det andet firma?

Med andre ord: Sig det er okay,for jeg har allerede samlet et team til opgaven!

Zip it!

Med venlig hilsen

Celgaard

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:57

Jeg kan bestemt ikke se at der skulle være et problem med at lave det. Medmindre du selvfølgelig har haft en finger med i spillet på den anden hjemmeside og der der muligvis ligger en klausul af en art. fx at du ikke på lave en konkurrerende hjemmeside eller noget i den dur.

Alle har et forum, og derfor er det ikke ligefrem noget man kan tage patent på, det svare lidt til at tage patent på en blog :)

Men du må selvfølgelig ikke lave noget som er designet helt ens med det andet.

Men der er intet galt med et forum som vil tilbyde næsten det samme.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Skrevet kl. 17:09

Hej Kim!

Tak for svaret - især det svar Stick out tongue

Det giver mening at man ikke kan patentere en blog eller et forum eftersom indholdet varierer!

Så må vi bare krydse fingre for at mit koncept er bedre end det eksisterende. Jeg kan se, det gik i luften for et halvt års tid siden. Der burde være en del brugere nu og det er der ikke!

Men jeg mener også, at tidens trend ligger op til at alt skal være så billigt som muligt. Så mit svar på et gratis-forum bliver forhåbentlig vel modtaget.

God weekend Big Smile

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:10

Celgaard:

Hej Kim!

Tak for svaret - især det svar Stick out tongue

Det giver mening at man ikke kan patentere en blog eller et forum eftersom indholdet varierer!

Så må vi bare krydse fingre for at mit koncept er bedre end det eksisterende. Jeg kan se, det gik i luften for et halvt års tid siden. Der burde være en del brugere nu og det er der ikke!

Men jeg mener også, at tidens trend ligger op til at alt skal være så billigt som muligt. Så mit svar på et gratis-forum bliver forhåbentlig vel modtaget.

God weekend Big Smile

Ja alle kan li gratis :)

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 17:25

Celgaard:

Hej aminoer Big Smile

Indtil for fem minutter side, havde jeg en fuldstændig enestående ide!

Et koncept, der ikke er introduceret til DK endnu - og dog. Jeg har lige fundet en betalingshjemmeside, der kan nogenlunde det samme som min forumplatform. Man skal dog betale for at blive medlem og jeg kan se, der er ganske få medlemmer på den eksisterende samt en sparsom aktivitet. Det kommer sig sikkert af, at erhvervet er ganske sparsommeligt, hvorfor jeg tænker at ejeren ikke har gjort forarbejdet godt nok mht. markedsanalyse og brugeradfærd. Der er desuden tre grupper på forumhjemmesiden og jeg ønsker at have ti.

Kort opsummeret: Vores koncepter om et forum er ens. Men mit er gratis (jeg vil benytte mig af affiliate marketing og bannerreklamer som sponsering), åben (alle kan læse med, men man skal være medlem for at debattere) og jeg har desuden eksportbloggere. Den anden hjemmeside tilbyder professionel rådgivning og det kommer min ikke til. Her er det udelukkende brugerne, der er uvildige rådgivere.

Måske der er flere forskelle? Når jeg skriver dette, ser jeg at der ER forskelle. Men er det nok? Skal jeg have patent på ideen og kan jeg blive sagsøgt af det andet firma?

Med andre ord: Sig det er okay,for jeg har allerede samlet et team til opgaven!

Zip it!

Med venlig hilsen

Celgaard

Hej

Jeg vil lige sige at du måske ikke er bekendt med patent er spørgsmålet om ikke du har beskrevet ideen for godt til at dette er muligt.

For en anden gangs skyld så hold kortene tættere til kroppen for patentmuligheder ophører når de er beskrevet i offentlig forum.

Vh preben

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Skrevet kl. 17:37

Hej Preben

Jeg har ikke skrevet indenfor hvilken branche, jeg ønsker at arbejde og hele konceptet er ikke blevet afsløret her. Men nej, jeg ved desværre meget lidt om patentordningen!

Vil du uddybe det øverste? "Jeg vil lige sige ... at dette er muligt"

Geeked

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 17:38

Kig ned..

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 17:42

Du kan jo kun få patent hvis det er noget der ikke er set før, hvilket ikke er tilfældet.

Og for at få patent på et koncept etc, skal det ikke være noget der kan produceres? eller tager jeg fejl? Jeg mener ikke der er nogle koncepter / Ideer der er beskyttet på nettet. Er der nogle der kan linke mig eventuelt. Det er vel kun Copyright du skal tage højde for, eller er jeg galt på den?

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 17:09
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 17:21

Jeg talte med en patentkonsulent forleden. Vil lige give et oprids af hvad jeg fik at vide.

Patent på forretningskoncepter er ikke relevant i Danmark - men kan være det i USA.

Jeg har selv et forretningskoncept og det er ikke noget problem at offentliggøre denne i forhold til patenter. Hvis jeg får en teknisk idé, som er med til at understøtte en del af mit forretningskoncept skal jeg have søgt patent før jeg evt offentliggør den tekniske idé. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)