Hej aminoer
Indtil for fem minutter side, havde jeg en fuldstændig enestående ide! Et koncept, der ikke er introduceret til DK endnu - og dog. Jeg har lige fundet en betalingshjemmeside, der kan nogenlunde det samme som min forumplatform. Man skal dog betale for at blive medlem og jeg kan se, der er ganske få medlemmer på den eksisterende samt en sparsom aktivitet. Det kommer sig sikkert af, at erhvervet er ganske sparsommeligt, hvorfor jeg tænker at ejeren ikke har gjort forarbejdet godt nok mht. markedsanalyse og brugeradfærd. Der er desuden tre grupper på forumhjemmesiden og jeg ønsker at have ti. Kort opsummeret: Vores koncepter om et forum er ens. Men mit er gratis (jeg vil benytte mig af affiliate marketing og bannerreklamer som sponsering), åben (alle kan læse med, men man skal være medlem for at debattere) og jeg har desuden eksportbloggere. Den anden hjemmeside tilbyder professionel rådgivning og det kommer min ikke til. Her er det udelukkende brugerne, der er uvildige rådgivere. Måske der er flere forskelle? Når jeg skriver dette, ser jeg at der ER forskelle. Men er det nok? Skal jeg have patent på ideen og kan jeg blive sagsøgt af det andet firma?
Med andre ord: Sig det er okay,for jeg har allerede samlet et team til opgaven!
Med venlig hilsen Celgaard |
Jeg kan bestemt ikke se at der skulle være et problem med at lave det. Medmindre du selvfølgelig har haft en finger med i spillet på den anden hjemmeside og der der muligvis ligger en klausul af en art. fx at du ikke på lave en konkurrerende hjemmeside eller noget i den dur.
Alle har et forum, og derfor er det ikke ligefrem noget man kan tage patent på, det svare lidt til at tage patent på en blog :)
Men du må selvfølgelig ikke lave noget som er designet helt ens med det andet.
Men der er intet galt med et forum som vil tilbyde næsten det samme.
MVH Kim