I forbindelse med et projekt vi kører for Århus Kommune kommer Økonomi og Erhvervsminister Brian Mikkelsen forbi vores kontor og diskuterer iværksætteri.
Vi har naturligvis et hav af ideer og tanker han vil gå der fra med, men det kunne måske også være sjovt hvis der sidder en Amino eller to og brænder inde med noget I gerne vil sige til ham.
Så hvis I har nogle forslag til gode spørgsmål vi kan kaste efter ham, må I endelig sige til!
I forbindelse med et projekt vi kører for Århus Kommune kommer Økonomi og Erhvervsminister Brian Mikkelsen forbi vores kontor og diskuterer iværksætteri.
Det kunne da være interressant at vide hvordan direkte og indirekte "iværksætterskatter" som det at man skal betale for at oprette en virksomhed og at investeringer i iværksætter virksomheder skal beskattes, kan forenes med liberal politik. Desuden kunne jeg godt tænke mig at høre hvor gennemtænkt lempelsen af regnskabs/administrative byrder var, hvor man nu egentlig kan se at feks. alle Banker alligevel nægter at godkende et regnskab uden revisorpåtegning for selskaber så de fleste virksomheder slet ikke kan bruge lempelsen til noget.
Nu er det bestemt ikke alle banker, der har denne holdning. Og hvad er alternativet? At selv en lille iværksætter der har startet noget op i sin fritid med en omsætning på 10.000 kr. om året skal bruge mere end 10.000 kr. til bogføring, årsregnskab og påtegning fra en reg. revisor? Det fremmer bestemt ikke iværksætteri!
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor dem som ikke vil arbejde og dem som ikke kan arbejde skal ud i den ene jobtræning efter den anden ?
Hvorfor ikke satse på dem der virkelig VIL arbejde, og hermed mener jeg både dem der er syge og raske, det vigtigste er at de har lyst og virkelig vil arbejde.
Hvad skal i så med alle de penge i sparer ved at lade de xxxxxx antal danskere der har givet op overfor arbejdsmarkedet og i virkeligheden bare ønsker et stille og rolig liv, for de penge de får fra kommunen, lad være med at spilde unødige resurser på dem.
Istedet ville det efter min mening være langt bedre at satse xxxxxx antal kroner på at skabe iværksættere de optimale vilkår, sådan i sikrer den næste genration en tilværelse hvor der rent faktisk er noget velfærdssamfund tilbage.