Det, jeg savner, når jeg kommer ind på kære-dagbog.dk er eksempler. I har en side med offentlige dagbøger. Jeg fik straks øje på overskifter som "Hvorfor skal jeg elske ham såen?" og "Slank igen". Det sælger, så det er det, der skal hentes om på forsiden!
Jeg vil foreslå, at I skaffer fotos! Ikke af de, der skriver - for de vil vel helst være anonyme - men så modelfotos eller folk, I har interviewet. Vis et nærbillede af en hånd, der skriver i et hæfte. Helst forskellige fotos.
Jeg vil også foreslå jer at skaffe artikler om, hvorfor de enkelte skriver dagbøger. Folk skriver af alle mulige årsager. Der mangler artikler om, hvad man skriver i en dagbog. Er det stikord? Er det en opsummering af dagens hændelser eller er det en beskrivelse af, hvad folk føler indvendigt? Hvis folk har svært ved at komme igang, hvordan starter de så?
Jeg vil foreslå en side om tips, fx at folk skal huske dato. Det lyder banalt, men er det ikke, når en person kommer tudbrølende hjem i afmagt over at den, han eller hun er lun, hellere vil have en anden! Så er man skide ligeglad med praktiske detaljer. Dagbøger skal have dato-start og -slut på omslag eller ryggen, for når man har skrevet dagbog i adskillige år, fylder det op altsammen. Jeg startede som teenager, og mine hæfter og bøger fylder 2 papkasser.