Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Koster en indbygger i Danmark 800.000 i hele sin levetid?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Cicoor Host & Saas ApS:
Det jeg har hørt er at hvis man laver følgende regnestykke.
Alle indtægter fra en indbygger i DK i hele personens levetid
- Omkostninger (pasning, uddannelse, lægehjælp, plejehjem mv.)
= Nettobidrag.
Så vil nettobidraget for en gennemsnitsindbygger i DK være negativ.
Hej
Tak for dit indlæg - det var præcis det jeg ledte efter :-)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:58

jjn:
Cicoor Host & Saas ApS:
Det jeg har hørt er at hvis man laver følgende regnestykke.
Alle indtægter fra en indbygger i DK i hele personens levetid
- Omkostninger (pasning, uddannelse, lægehjælp, plejehjem mv.)
= Nettobidrag.
Så vil nettobidraget for en gennemsnitsindbygger i DK være negativ.
Hej
Tak for dit indlæg - det var præcis det jeg ledte efter :-)

selvfølgelige lige nu , der er jo krise og samfundet poster penge ud

regeringer regner jeg med gør noget , men ingen kan spå om fremtiden

jeg går overhovedet ikke efter disse tal for regering laver hver år ny finans lov .

tvivler regering vil lade det stå til i lang tid ellers kommer der et kæmpe underskud som den næste generation skal betale

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 17:04

Hej Mikael

Det er helt i orden du tvivler, men det er jo et faktum, at der nu er 2.2 mio, der får af statskassen - dvs. der er flere der tager end der bidrager. Ergo har dem der tager af kassen flertallet.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 17:06
Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 17:07
Halfdan Timm:
Jyllands-Posten lavede en lang reportage med emnet for et par måneder siden. Her kan du se en artikel fra Information: Hver nyfødt dansker koster 850.000.

Mange tak - det var også det jeg ledte efter :-)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:14

Halfdan Timm:

Jyllands-Posten lavede en lang reportage med emnet for et par måneder siden. Her kan du se en artikel fra Information: Hver nyfødt dansker koster 850.000.

må erkende jeg kendte artiklen men tager den ikke seriøst for der har været prognoser der har slået fejl

hvad sker der vis der opfindes noget nyt

hvad sker vis folk bliver længere på arbejdes markedet

hvad sker vis vi producere flere vare

hvad sker vis vi arbejder mere end de 12 minutter hverdag f.eks, 2 timer

lige nu kan jeg  se nogle problemer vis de ikke gør noget men at tro regering intet gør , virker mystisk på mig i ikke tror den gør noget

hvad vis nu vi havde lavet en fremtidens prognose fra 1930 krise og vi sagde den holdte , ja så vil det se sort ud nu

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 17:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg så en beregnig på et tidspunkt, at hvis en person fra sin 25 årige fødseldag ikke havde en månlig indkomst på over 35000 kr og fremover, så var mand udgift for samfundet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo i sig selv skræmmende at læse, at Danskerne i snit modtager mere end de bidrager. Ikke at det synes at være noget nyt, men det viser jo hvor vi er på vej hen. 

Vil dog ikke anbefale at læse kommentarerne på den artikel der blev linket til. Fik lige spildt en del af min tid, på at læse de røde's geniale forslag i kommentarerne, om at "det jo kun er 1000 kroner per måned per dansker!" - og ifølge dem, så kan man jo bare betale en tudse mere i skat om måneden, så er det problem jo løst. Bummelum.

Gad vide hvor vi ender med Danmark - specielt hvis vi får ny regering? (Ikke at den nuværende er fantastisk, men en rød regering kan da kun gøre det værre...)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 18:12
Hej igen Mikael
Mikael christiansen:
hvad sker vis vi arbejder mere end de 12 minutter hverdag f.eks, 2 timer
lad os bare tage udgangspunkt i dette. Er vi enige om, at de eneste, der bidrager til samfundet er de private virksomheder? Lad os bare sige at de arbejder lidt mere og dermed tjener mere og dermed betaler mere i skat. Hvad sker der hvis vores kæmpe store statsapparat arbejder mere? Skal disse ikke have mere i løn for det ekstra arbejde? Det giver en ekstra udgift for statskassen - det giver ingen mening. Det er så rigtigt, at man også her vil betale mere i skat, men det holder jo ikke i sidste ende.
Mikael christiansen:
hvad vis nu vi havde lavet en fremtidens prognose fra 1930 krise og vi sagde den holdte , ja så vil det se sort ud nu
Der er uden tvivl sket et holdningsskifte siden da. I dag handler det væsentlig mere omkring hvad folk at krav på. Igennem 50 år har vi gjort danskerne mere og mere vant til at staten altid bare betaler. Det holder jo ikke i længden.
Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 18:16

Tillad mig endnu en gang at citere prof. og dr. jur. Frederik Vinding Kruse.

Han skrev allerede i 1956 følgende:

“Hele dette mægtige understøttelsessystem betyder ikke blot en overbelastning af statens og kommunens finanser. Det betyder tillige, hvad der samfundsmæssig er en endnu større ulykke, en svækkelse af karakteren hos store dele af befolkningen. Mange værdier i denne verden kan hver for sig være gode nok, teknik, kunst, videnskab, men vigtigst af alt i samfundet er det, uden hvilket alt andet er omsonst: karakter. Det svækker i længden et folks karakter, at det får en række goder gratis uden egen fortjeneste, og at det får disse goder og kun kan få dem ved, at den dygtigste, flittigste og mest sparsommelige del af befolkningen betaler disse goder for massen gennem så store ofre, så store indtægtsskatter, at foretagsomheden, fliden og sparsommeligheden, som vist, ikke længer får den rette belønning.”

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)