Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direktøren kan ikke sende Pdf. filer ud!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan også "bare" smide dem op på jeres hjemmeside via et FTP-program, og så sende links direkte til kunden. Når kunden så har hentet filerne, kan i fjerne dem.

En anden mulighed er at password-beskytte den mappe de ligger i vha .htaccess. Det er simpelt og hurtig gjort, og virker hver gang, og så behøver i som sådan ikke fjerne filerne igen af frygt for at uvedkommende gætter jeres link :-)

Alle browsere understøtter .htaccess-passwordbeskyttelse, og alle kan hente en PDF-fil ved at trykke på et link.

Det er i hvert fald en hurtig og nem løsning, der ikke kræver noget programmering (udover en .htaccess-fil på ~4 linjer og dertilhørende password-fil, som kræver 1 linje per login).

Et eksempel på en .htaccess fil kan ses her:

AuthName "Login for at se For The Beauty"

AuthType Basic

AuthUserFile /absolut/sti/til/password/fil/.htpasswd

Require valid-user 

Og en .htpasswd-fil, der indeholder logins:

Bruger1:dnCL1RkRvSdfY

Bruger2:J4nOHETwGoczI

Bruger3:l8XMyTiCIBYyE

Så det er nu ret simpelt :-)

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1773
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 14:48

Bare benyt jer af myupload.dk og send dem så linket hvor de kan hente pdf'en :)

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 14:49

Super.

Nu har jeg fået public til at fungere, og det er virkeligt godt.

Men lad os sige jeg har 7 pdf. filer jeg gerne vil share er der mulighed for jeg kan gemme dem i samme link uden at skulle sende 7 forskellige links.

I min øjne er den eneste mulighed at man så skal share en folder, men der kræver det så at vekommende man sender til opretter sig...

Har i et forslag til det ?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 14:51

Og .htpasswd-filer kan genereres online og tager 2 sek :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Skrevet kl. 15:12

En anden ting, hvis jeg laver et tager en fil fra en public mappe og linker til den. Så er der forskel om man efterfølgende åbner den som et word eller pdf. fil.

Er det en pdf. fil bliver deb åbnet med det samme i et af fanebladene online.

Er det deriomod et word dokument man linker til bliver man spurgt om man har lyst til at gennem den eller åbne den med det samme.

Er der mulighed for at man kan gøre så man også bliver spurgt man har lyst til at gemme den når man åbner den som en pdf. fil ?

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 15:19

Frederik:

En anden ting, hvis jeg laver et tager en fil fra en public mappe og linker til den. Så er der forskel om man efterfølgende åbner den som et word eller pdf. fil.

Er det en pdf. fil bliver deb åbnet med det samme i et af fanebladene online.

Er det deriomod et word dokument man linker til bliver man spurgt om man har lyst til at gennem den eller åbne den med det samme.

Er der mulighed for at man kan gøre så man også bliver spurgt man har lyst til at gemme den når man åbner den som en pdf. fil ?

Det afhænger af hvordan ens computer er indstillet. Men man kan gemme via adobe reader. Der skal man trykke på en diskette.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 15:22

Lars Rasmussen:

I kan også "bare" smide dem op på jeres hjemmeside via et FTP-program, og så sende links direkte til kunden. Når kunden så har hentet filerne, kan i fjerne dem.

En anden mulighed er at password-beskytte den mappe de ligger i vha .htaccess. Det er simpelt og hurtig gjort, og virker hver gang, og så behøver i som sådan ikke fjerne filerne igen af frygt for at uvedkommende gætter jeres link :-)

Alle browsere understøtter .htaccess-passwordbeskyttelse, og alle kan hente en PDF-fil ved at trykke på et link.

Det er i hvert fald en hurtig og nem løsning, der ikke kræver noget programmering (udover en .htaccess-fil på ~4 linjer og dertilhørende password-fil, som kræver 1 linje per login).

Et eksempel på en .htaccess fil kan ses her:

AuthName "Login for at se For The Beauty"

AuthType Basic

AuthUserFile /absolut/sti/til/password/fil/.htpasswd

Require valid-user 

Og en .htpasswd-fil, der indeholder logins:

Bruger1:dnCL1RkRvSdfY

Bruger2:J4nOHETwGoczI

Bruger3:l8XMyTiCIBYyE

Så det er nu ret simpelt :-)

Se det er simpelt for den som ved hvordan det hænger sammen. :-)
For en direktør der bare vil have det til at virke er det måske lige for mange skridt.
Udskriv fil, opload fil, send link.
Med dropbox hedder det udskriv og send link. Og ikke så meget mere end det.
Simpelthed er løsningen. :-) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Skrevet kl. 15:29

Men kan jeg indstille det på forhånd i det dokument jeg sender ud så vedkommende pdf. filen bliver sendt til ikke selv skulle have indstillet det for at have muligheden for at gemme?

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 15:31

Frederik:

Men kan jeg indstille det på forhånd i det dokument jeg sender ud så vedkommende pdf. filen bliver sendt til ikke selv skulle have indstillet det for at have muligheden for at gemme?

Muligvis. Men jeg er ikke helt sikker på det.
Dog mener jeg det kræver man bruger Adobe til at lave pdf filen med. 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 16:05

Arendtsen:

Se det er simpelt for den som ved hvordan det hænger sammen. :-)

For en direktør der bare vil have det til at virke er det måske lige for mange skridt.
Udskriv fil, opload fil, send link.
Med dropbox hedder det udskriv og send link. Og ikke så meget mere end det.
Simpelthed er løsningen. :-) 

Når det først er sat op én gang, så er det bare "upload" og "send link", og så er det klaret :)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)