Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direktøren kan ikke sende Pdf. filer ud!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Her forleden endte jeg og min chef i lidt kedelig problemstilling.

Han skulle sende et større tilbud ud med forskellige pdf. filer. Problemet var de regneark, billider m.m der var inde i pdf. filen alle var scannet og sat ind uden størrelse var nedsat på dem, så de fyldte vildt meget.

Det gjorde vi ikke kunne sende dem allesammen ud sammen.

Nogle der har en løsning til hvordan man næste gang der skal sendes ud til en kunde kan gøre det mere brugervenligt ?

Selvfølgelig skal størrelser sættes ned, men hvad så hvis man har f. eks 10 pdf. dokumenter ?

Muligheden er selvfølgelig at lave en zip. fil, men så kræver det at kunden har winzip til rådighed. Hvilket bestemt ikke er tilfældet i den branche jeg er i.

Har selv tænkt lidt på at anvende megaupload evt. , men nogle gode forslag ?

Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:56

enten skallere billeder ned inden de bliver lavet om til .PDF ellers brug megaupload ja :) Hvis du smider dem op i Megaopload, så zip den allesammen sammen til én zipfil.

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 13:08

Umiddelbart vil enhver form for brug af fildelingstjenester på nettet virke bedst ved at have alle dokumenterne samlet i et arkiv, men da du skriver man ikke kan forvente at kunden ved hvordan et sådant fungerer, er Megaupload og lign. næppe en god løsning.

En mulighed var at få lavet en simpel service på jeres hjemmeside (jeg går ud fra I har en eller anden form for hjemmeside?), hvor I har mulighed for at uploade en mængde filer og tildele dem til en kunde. Kunden kan så få et login til servicen og efter login få en oversigt over de filer I har tildelt vedkommende og derfra simple links til at downloade filerne. Så længe mulighederne i servicen er begrænset til ovenstående burde det ikke koste det helt store at lave. Send mig evt. en PB eller en mail hvis det har interesse, så skal vi gerne stå for udviklingen :)

Full-service webburea: WebPilots.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Skrevet kl. 13:20

DanielIp:

Tak for indskudet.

Dog som jeg skrev vidste vi godt at problemstillingen lå i at vi skulle sætte størrelsen ned, og lige med en Zip. fil fungere ikke så godt når det ikke er brugervenligt.

Randi:

Tak for indput.

Jeg har allerede snakket med vores programmører til hjemmesiden om muligheden for det, men da det måske sker 1 - 2 gange om året man står i den sitatiuon vil det måske være at skyde over målet.

Jeg leder lidt videre og ser om der ikke er en mere enkle, sikker og let løsning :)

Fra Odense
Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Frederik,

Tag evt. et kig på Dropbox - så lægger I blot filerne i Dropbox-mappen på computeren, for derefter at gøre den offentlig, og så kan linket til mappen sendes ud per email.

Det er også meget bedre stil end at sende 10MB store emails til jeres kunder.

Med venlige hilsner
Kim Biesbjerg

Mind-Set.dk - lydbøger til personlig udvikling

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Skrevet kl. 14:13

Hej Kim,

Tak for indput.

Det var interesseant.

Bruger personligt selv dropbox, men tror det ville fungere i forretningsmæssigt perspektiv ?

Vil det ikke kræve at en evt. kunde selv skal installere drop box sin computer ?

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 14:29

Frederik:

Hej Kim,

Tak for indput.

Det var interesseant.

Bruger personligt selv dropbox, men tror det ville fungere i forretningsmæssigt perspektiv ?

Vil det ikke kræve at en evt. kunde selv skal installere drop box sin computer ?

Det vil sagtens kunne bruges i forretningsmæssigt perspektiv.
Og nej. Læg filen i public mappen og man kan få en URL som andre så kan hente ned.
(Jeg ville så nok personligt slette filen/filerne bagefter vedkommende havde hentet den ned) 

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06

Frederik:

Hej Kim,

Tak for indput.

Det var interesseant.

Og nej. Læg filen i public mappen og man kan få en URL som andre så kan hente ned.
(Jeg ville så nok personligt slette filen/filerne bagefter vedkommende havde hentet den ned) 

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik:

Hej Kim,

Tak for indput.

Det var interesseant.

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 14:41

Hvis du kan så print direkte fra Excel eller Word til PDF. Du kan hente Bullzip PDF printer gratis på deres hjemmeside.

Ellers vil jeg også anbefale Dropbox. Virker kanon.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)