Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endelig igang med MLM igen

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Halfdan Timm:
Og det er af den grund, at jeg ser det som værende et hverveindlæg

Jeg troede du havde pissetravlt Halfdan? Big Smile

Hvad skal vi kalde din signatur? ... du har hvervet så mange kunder her, at du ikke kan tage flere kunder ind ikke sandt? ... Jeg har meget svært ved at forstå hvorfor du crasher mandens tråd med alt det crap, han spammer ikke dine tråde med ævl om at du fisker kunder her på Amino vel...  ydermere er der lavet et forum for MLM folket, og det er mig en gåde at der gang på gang er nogen som bruger oceaner af tid på at hænge de mennesker ud som en flok luskerøve... i er f...... janteloven selv hele flokken!

Jeg roder ikke selv med MLM til din information, når du skal til at komponere en svada til mig, om din ret til at være detektiv i MLM forummet...

My god... get a life!

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 20:53

Som sidst vi snakkede har jeg stadigt masser af lave, tak, men hvis jeg ikke tog mig tid til at komponere svadaer hist og her, frygter jeg, at mine artikler vil blive dårlige og uinspirerede. Wink

Min signatur hverver. Men jeg kalder den ikke 'Gratis SEO artikler' og sender en regning alligevel.

Men nu synes jeg, at tråden er blevet personlig, så jeg hopper af her. Au revoir, mon ami fâché.

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 23:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Halfdan Timm:
Men nu synes jeg, at tråden er blevet personlig, så jeg hopper af her. Au revoir, mon ami fâché.

Hvorfor er det nu, jeg synes der her er typisk?

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 08:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Dennis

Tak for dit bidrag og dine betragtninger.

Du rammer hovedet på sømmet, for er hele Aminos formål ikke at Jante-tæske denne hæslige danske dårligdom væk?

Er det ikke at skabe fællesskab mellem iværksættere uanset om den valgte forretning er håndværk, service, SEO, tekstforfatning, networking eller noget helt andet?

Og burde det helt naturlige udgangspunkt ikke være gensidig respekt, åbenhed og positivitet og tiltro til at folks motiver er hæderlige, indtil det modsatte må være bevist?

Der har i de senere år været en snigende og meget kedelig tendens til hurtigt at dømme og angribe, og ikke mindst networking er blevet til hele Aminos prugelknabe.

Modstandere og skeptikere kører trivielt på samme latterlige påstande om, at network er pyramide, at det kun er folk i toppen der kan tjene penge, at netværkere kun jager familie, venner og naboer indtil de viljeløse segner om af udmattelse og lader sig hverve.

Der findes rigtig mange mlm-selskaber med fantastiske produkter, som skaber stor glæde og giver mennesker globalt et indtjeningsgrundlag. Der findes også masser af selskaber der skyder op, og lukker ned, fordi man fejlagtigt tror det er en nem markedsføringsmetode at starte op. Fordelen for virksomhederne er jo, at de kan få global repræsentation og kun betaler for opnåede resultater.

Per, du spørger hvorfor jeg ikke blev i de to selskaber hvis de var så gode. Det har jeg jo skrevet: de overlevede ikke, fordi deres ledelse ikke kunne håndtere global ekspansion, og ikke indså at det ødelagde selskaberne indefra fordi folk mistede tilliden.

Angående mine krav til selskab og produkt, så var alderen naturligvis ikke mere fast, end var det rette omstændigheder ellers ok, så var 3 år måske også acceptabelt. Min erfaring er blot den, at der i nye selskaber er mange børnesygdomme og med år på bagen mindskes risikoen for lukning betragteligt.

Halfdan, jeg håber da at både du og alle andre indser ironien og humoren i mine kommentarer også om TT tekstforfatter, det var for at vende billedet og bruge jeres egen fremgangsmåde: at mistænkeliggøre og insinuere en skjult dagsorden.

Det stereotype billede at den lurende netværker,  der som en trenchcoat-flashende stalker udsætter intetanende svage viljeløse mennesker for sin erigerede MLM-begejstring er sgu for triviel.

Lige så enerverende, tæer-krummende, tænder-skærende, hænder-vridende og hår-udtrækkende pinligt er det, når nyindviede halleluja-netværkere prædiker påstande om øjeblikkelig velstand blot ved køb af et forretningscenter og produkt.

Det er her arbejdet starter, for networking er netop det: en prisbillig, stort set risikofri og ofte gennemtestet og veldokumenteret forretningsmodel som hundredtusinder seriøse har haft og vil få succes med.

Hvad alle ikke-netværkere fuldstændig misser er, at denne forretningsform indebærer at man ikke alene bygger sin forretning. Overalt sidder iværksættere og piver over hvor svært det er at få nok business, fordi de både skal administrere, sælge deres business, yde deres service/produkt osv.

I networking arbejder alle i netværket for deres egen forretning, men hjælper samtidig alle andre i deres relaterede netværk. Det er fantastisk at vågne op og se, at folk på den anden side af kloden har arbejdet medens man har sovet, og at ens forretning er ekspanderet. Det er ligeledes mageløst at se menneskers personlige udvikling fra "grim ælling til svane", når de går fra usikre nye netværkere til positive, selvsikre teamledere der inspirerer andre.

Endnu engang opfordrer jeg til, at man her på Amino stopper hetz, mistænkeliggørelse og dårlig adfærd, og istedet udviser respekt, positiv attitude og hjælpsomhed og gerne med et glimt i øjet.

Peace!

MVM

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 09:20

Halfdan Timm:

Tillad mig at forklare: To MLM'ere der argumenter for, at det ikke er et hverveindlæg, mens 3 ikke-MLM'ere argumenterer for, at det er.  

Den tråd med Martin Thorborg har jeg ikke set, men du er da meget velkommen til at give mig et link. :-)

Så fordi der er flere ikke MLM'ere der argumentere for at det er et hverveindlæg, så står i stærkere...Det er jo sort snak. Hvis du sidder i skolen og eleverne har en anden opfattelse af et undervisnings resultat end læren, hvem har så ret (oftest)? Hvis 10 mennesker svarer på et indlæg omkring revision eller lovgivning, og kun en af disse 10 er enten advokat eller revisor, hvem har så størst mulighed for at have ret?

Jeg kan fortælle dig flere ting der gør at jeg ikke ser det som et hverveindlæg:

1. De folk man gerne vil arbejde sammen med som seriøs MLM'er er positive mennesker

2. De folk man gerne vil arbejde sammen med skal jo passe sammen med en selv. Det her er en business ikke en fritidshyggejob. Så langt de fleste steder er det tid der investeres og ikke penge.

3. Ingen firma oplysninger.

4. Dem der kunne være interessant at vise forretningen, er jo ikke bare alle på Amino, men generelt folk der enten mangler noget ekstra business, folk der er trætte af deres nuværende situation eller folk der har en drøm om at blive selvstændige men mangler en retning. Hverve... er et ord der i mine øjne er misvisende...Få informationen om forretningen - undersøg - forbered - kig fremad...(og har man en bedre halvdel derhjemme, så kunne det være en god ide at tage ham/hende med, så man er 2 om at vurdere samme information, bedre kan tale om det i den periode man har brug for at tænke/undersøge/vurdere). Som en klog mand sagde igår til et iværksættermøde: Kan man starte uden risiko? Gør det! (og det var ikke nogen speciel branche han hentydede til).

5. Og så kan jeg ganske enkelt ikke se hvad det er der "skrives til ikke MLM'ere" som kan gøre dem nysgerrige. Jeg ser det som et indlæg til alle os der allerede arbejder med MLM. For vi er faktisk interesseret i hinanden på tværs af de forskellige firmaer.

Jeg skal prøve at finde indlægget med Martin.

Mvh. Martin

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:46

Halfdan Timm:

Tillad mig at forklare: To MLM'ere der argumenter for, at det ikke er et hverveindlæg, mens 3 ikke-MLM'ere argumenterer for, at det er. 

Jeg mener personligt, at et hverveindlæg kræver en eller anden form for call-to-action, og det er der slet ikke i dette indlæg. 

Derudover bliver der ikke givet nogen kontaktoplysninger - og der opfordres heller ikke til kontakt.

Derfor mener jeg ikke, at indlægget kan kategoriseres som et hverveindlæg, men hvis det nu var et hverveindlæg - hvad er så egentlig problemet? Du er jo tydeligvis ikke målgruppen til at starte en MLM-forretning, så hvorfor i det hele taget kommentere?

Sidder du også og skriver NEJ TAK i alle andre indlæg, hvor du ikke er interesseret i tilbuddet???

Jeg kan heller ikke se forskellen på dette indlægs indhold, i forhold til de Amino'er der skriver indlæg som: "Så kom jeg igang" - "Så kom vi i Lokalavisen" - "Endelig er vores nye shop færdig" - etc. etc.

Hvorfor skal der så pludselig sættes spørgsmålstegn ved MVM's hensigter, når han så laver præcis den samme type indlæg?

Og der er ingen seriøse MLM'ere der er interesserede i at "hverve" typer som dig.

Din motivation for eventuelt at stifte bekendtskab med MLM ville være for at bevise overfor dig selv, at MLM ikke virker - og du ville med 100% sikkerhed få ret.

Hvis du besluttede dig for at bevise at MLM virkede - så ville du også få 100% ret.

Det man fokuserer på - får man mere af ved du nok, så hvis man fokuserer på fiasko, så skal man nok få det. 

Hvis man er nødt til at "hverve" folk - altså overtale dem til at starte - så er udgangspunktet allerede dårligt - og projektet vil med stor sandsynlighed være spild af begge parters tid.

Folk skal ikke "hverves" - de skal selv være interesserede i forretningsmuligheden. Det er du tydeligvis ikke - så bare rolig - der er ikke nogen seriøse MLM'ere der vil forsøge at hverve dig. ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 17:59

Jeg er helt enig i dette indlæg ikke er hverve-indlæg. Big Smile

Hverve'indlæg har nu også en negativ klang.

Hvis man vil sælge sit firma, hus eller en hvilken som helst anden ting skal der rekalme til. Det kan så være mundlig eller på skrift.

Hvis man reklamere for sit mlm firma hedder det pludslig hverve. Hvorfor nu det ? I USA hverver man personer til at blive soldat. Du kan også hverve nogen til at hjælpe frivillig arbejde og lign. Men i bund og grund er det jo reklame.

Rekalme er som sådan ikke farlig. Man beslutter sig ud fra de oplysninger man får gennem reklamen og evt. spørgsmål. Enten siger man JA eller NEJ til produktet/ideen.

Hvis du har hvervet en til at bygge en gynge i den lokale fritter så er du ikke et dårlig menneske ''vel''. Personen sagde JA fordi han/hun tro på ideen.

Hvis jeg spørger Jens Hansen om han vil høre om en forretningsmulig, så kan han sige JA eller NEJ. Siger han JA får han de informationer han har brug for og kan igen sige JA eller NEJ til at starte eller ej.

Det er faktisk ikke mere kombliceret end det.

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 19:48

Hej allesammen

For 9 dage siden startede jeg i mit nye MLM-selskab, og som sædvanlig sad jeg lidt og så udover det tomme netværk, velvidende at der lige om hjørnet vel være dygtige netværkere overalt og hektisk aktivitet.

Idag kan jeg så konstatere at 1 er blevet til 26, altså en vækst på 2600%, Det går forrygende og det er ubeskriveligt herligt igen at arbejde med gamle og nye netværkere.

Begejstrede kunder og positive, dynamiske netværkere der hjælper hinanden at bygge et varigt forretningsgrundlag op med passive tilbagevendende indtægter - networking når det er bedst.

Bedste hilsner

MVM

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 22:35
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Halfdan-Timm -> Kunne ikke være mere enig. Det er formentlig ikke andet end udspekuleret lokkemad, og lige nu sidder trådstarter formentlig og besvarer PM's fra de få, der skulle være gået i nettet.

Men Topicstarter har dog fat i den lange ende, når han siger, ´han ikke belaster venner og familie. Jeg har sku desværre måttet sige farvel til en enkelt god ven engang - fordi han lod sig rive med af MLM fortryllelsen - Drømmen om millionerne, der bliver til, mens man ligger og sover.

MLM er og bliver pyramidespil, og vil altid kun være en fordel for dem der er aller øverst i fødekæden.

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 23:06

Folmand:
MLM er og bliver pyramidespil, og vil altid kun være en fordel for dem der er aller øverst i fødekæden.

Jeg er virkelig imponeret over din viden omkring MLM/NM.

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)