Har brugt et par uger på, at lave mit eget design til en prisammenligningsside (se evt. signatur). Ja, det er ikke den mest fancy side der nogensinde er lavet, men via adwords får jeg alligevel et par besøg. Jeg er klar over den på ingen måde er SEO optimeret og der kommer ingen organiske beøg, men det er ikke det mit indlæg handler om :) Jeg har noget tracking på mine udgående købsknapper. Pt. har jeg 41 besøg hos selskaberne som jeg reklamerer for, men ingen salg endnu. Hvad er normalt? Via adwords betaler jeg ca. 1,43 kr. pr. besøgende, men konverteringen = folk der klikker på købeknapperne er ca. 30%. Desværre ingen salg endnu, men de kan jo komme efterfølgende :) Hvor mange besøg på selskabernes hjemmeside er 'normalt' i de forsk. brancher før end der kommer er salg? Skal jeg op på fx.: 200 besøgende á 1,43 kr. = ca. 60 kliks før end man gennemsnitligt har en konvertering, så begynder det ikke at være rentabelt. |
Du stiller et spørgsmål der ikke kan besvares. Ikke engang generelt, da der er alt for mange individuelle faktorer der spiller ind til at der kan gives et kvalificeret og brugbart svar.
Tilgengæld kan du måske lokke noget data ud af nogen andre som har tilsvarende prissammenligningssider (omend jeg tvivler, der nok lidt lukkede kort der).