Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT fisker efter små fisk

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Faldt lige over denne her artikel, der fortæller at skal nu går hård efter hobby virksomheder der ikke går efter overskud.

Citat:

"Ejerne bliver bedt om at fremlægge budgetter, der skal overbevise Skat om, at virksomhederne på et tidspunkt vil give overskud. 
Det har indtil videre medført, at 2.114 virksomheder er blevet afmeldt, fordi der reelt var tale om hobbyer."

Men så tænker jeg, hvorfor lukker de så ikke også Statoil og Mac D. m.v.? De har jo aldrig haft overskud og betalt skat.

Blot en lille tanke :-)

Go tirsdag!:-)

Hilsen

Lauge
Kaffe dufter dejligt 

Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 07:41

Ha, hører lige samme indslag i P3 :-)

"Smart" fidus, men heldigvis ulovligt, dog fin ide at give frit lejde til de helt små.

Men hører lige at det strækker sig ind i 2012

Køb kunst til lavpris!

BILLIGE MALERIER ONLINE!

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 08:07

So, bare for at jeg har forstået fidusen korrekt;

Jeg har en hobby, hvor jeg (lad os sige) tager billeder. Af den grund skal jeg bruge dyrt kameraudstyr. Derfor opretter jeg hurtigt et firma. Med det firma får jeg fradrag for alle mine fine ting og sparer derved en masse penge. Desværre er det stadigt en hobby, så jeg tjener stort set ingen penge på gesjæften.

Jeg bor uheldigvis midt i Jylland, hvor Skat har kigget rundt. Skat ser min virksomhed. Skat undrer sig lidt, og da jeg ikke kan bevise, at jeg snart skal tage billeder til et kongeligt bryllup, bliver jeg udstyret med en ganske massiv bøde? Stick out tongue

Tilmeldt 3. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 08:12

Ja de har aldrig givet overskud. Men måsk grund til de ikke har lukket de virksomheder er for de har givet beskæftigelse til rigtige mange mennesker.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 08:37

Uden at have sat mig helt ind i det, synes jeg umiddelbart det er fint, Skat tager hånd om dette. Jeg kender rigtig mange folk, der kun har en virksomhed med det ene formål at kunne trække ting fra i skat. Og sådan skal det jo helst ikke være.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:41

Rasmus Hoeks:
Uden at have sat mig helt ind i det, synes jeg umiddelbart det er fint, Skat tager hånd om dette.

Ja men de skal så bare lige huske de store som Peter nævner ;)

/allan

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 08:49

DesignYOU:

Rasmus Hoeks:
Uden at have sat mig helt ind i det, synes jeg umiddelbart det er fint, Skat tager hånd om dette.

Ja men de skal så bare lige huske de store som Peter nævner ;)

/allan

Det er vi fuldstændig enige om. Men det er vist desværre en lidt anderledes - og væsentlig større -diskussion.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:58

Rasmus Hoeks:
Men det er vist desværre en lidt anderledes - og væsentlig større -diskussion.

Ja lad os have den til gode ;)

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:16

Et et eller andet sted er det helt fint, men man skal ikke se bort fra at der især i opstartsfasen jo kan danne sig et underskud de første år. De er måske kune efter virksomheder der igennem mange år har kørt med underskud?

go dag

Benny 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:06

De er sådan set kun efter de falske firmaer....

hvis man har haft underskud i flere regnskaber i træk uden nogen reel omsætning, og uden at kunne fremlægge et budget der viser at der kommer overskud senere, så er der vel heller ikke tale om et reelt firma.

Personligt synes jeg egentlig det er ok at fjerne de firmaer der blot tapper statskassen - hvis jeg ville betale andres hobbyer kunne jeg jo bare smide en check til dem.

Jo flere der laver et proforma firma for at få et fradrag betyder højere skat, og desuden flere systemer alle reelle firmaer skal indberette til - og det er jo heller ikke gratis.

Dvs - flere fuskere = flere omkostninger + bøvl for os andre.

Iøvrigt så er Skat jo i gang med adskillige retssager i forbindelse med de internationale firmaer der benytter transfer pricing osv for at undgå at betale skat. Dette i samarbejde med flere andre lande så der også bliver sat en stopper for det på et tidspunkt. Irriterende nok så har de store råd til MANGE advokattimer, hvorfor det tager et stykke tid at få lavet præcedens på dette område.

Det ville jo i princippet være dejligt hvis alle fulgte reglerne så vi kunne konkurrere på de gamle parametre som service, kvalitet, pris - uden at skulle have en afdeling for fusk&svindel :)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)