Det var bare samme musikvideo som den pladeselskabet havde uploadet. Det er jo slet ikke unormalt at videoer ligger mange gange på Youtube, og er uploaded flere gange.
Jeg gjorde det jo for at tjene penge selv, OG at jeg samtidig ikke vil snyde nogle parter. :)
Så forstår jeg dem sgu godt.
Ved godt at der ofte er rigtigt mange dubletter af sange på YouTube, men hvis jeg havde et pladeselskab, ville jeg da henvende mig hver gang der blev uploadet en ny version af en sang jeg havde produceret.
Kan godt være at deres video ikke bliver svækket af duplicate content, sådan rent SEO-mæssigt.. Eller det ved jeg egentlig ikke om den gør på YouTube-videoer. :-D
Men de mister jo visninger og muligvis indtjening på merchandise osv. :-)
Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero
Altså man må jo ikke uploade videoer med copyright på YouTube som man ikke selv har rettighederne til - det siger jo næsten sig selv. Det samme gælder f.eks. billeder og tekster.
Du får din egen kanal, hvor brugere kan se alle dine videoer
Det er typisk nogle anmeldelser af produkter, hvor jeg har smidt et affiliatelink ind, hvor jeg ligeså smider videoen og linket på min blog. :-)
Jeg har ikke rigtigt fået så meget ud af det, men det er også noget tid siden. Måske lidt anderledes hvis du smider et affiliate link til iTunes, da det ikke koster så meget. :-)
Nope, har ikke en bruger endnu :-) Bruger YouTube meget, men har aldrig fået oprettet mig.
Men hvor indsætter du linket? Lige under selve videoen - eller kan man lavet linket i en pop-up reklame i bunden af videoen?
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Det var bare samme musikvideo som den pladeselskabet havde uploadet. Det er jo slet ikke unormalt at videoer ligger mange gange på Youtube, og er uploaded flere gange.
Jeg gjorde det jo for at tjene penge selv, OG at jeg samtidig ikke vil snyde nogle parter. :)
Jeg tror, det er deri, problemet ligger, Jonas. De fjerner ofte deres egne videoer, fordi der naturligvis er copyright på dem.
Jeg vil udelukkende oploade anmeldelser af nye udgivelser og henvise til mit website, hvor man så kan læse den grundigere version af anmeldelsen. Jeg overvejer at indsætte et link til iTunes til dem, som allerede er "købsklare", inden de klikker ind på mit website.
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Altså man må jo ikke uploade videoer med copyright på YouTube som man ikke selv har rettighederne til - det siger jo næsten sig selv. Det samme gælder f.eks. billeder og tekster.
"Det var bare samme musikvideo" :D
Ikke nået at se dit svar, men helt enig!
Det er typisk nogle anmeldelser af produkter, hvor jeg har smidt et affiliate link ind, hvor jeg ligeså smider videoen og linket på min blog. :-)
Jeg har ikke rigtigt fået så meget ud af det, men det er også noget tid siden. Måske lidt anderledes hvis du smider et affiliate link til iTunes, da det ikke koster så meget. :-)
Nope, har ikke en bruger endnu :-) Bruger YouTube meget, men har aldrig fået oprettet mig.
Men hvor indsætter du linket? Lige under selve videoen - eller kan man lavet linket i en pop-up reklame i bunden af videoen?
Lige under videoen, ja. :-)
Hvordan tænker du? At linket automatisk åbner, når du klikker ind på YouTube videoen, da linket er lavet som en pop-up? .. Det kan du ikke nej. :-)
Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero
Det er typisk nogle anmeldelser af produkter, hvor jeg har smidt et affiliate link ind, hvor jeg ligeså smider videoen og linket på min blog. :-)
Lige under videoen, ja. :-)
Hvordan tænker du? At linket automatisk åbner, når du klikker ind på YouTube videoen, da linket er lavet som en pop-up? .. Det kan du ikke nej. :-)
Jeg tænker på sådan en pop-up reklame, man efterhånden ser mange steder, hvor der er et lille kryds øverst i højre hjørne, så brugeren selv kan fjerne den. Havde været smart, hvis man kunne lave et link til iTunes her.
Men jeg skal nok bare være glad for, at jeg kan linke til mit website lige under videoen, og at det kan give mange besøgende :-)
Se denne ">video med hårfrisurer. Det er en jeg gik i klasse med på iværksætterlinjen i Aarhus som driver denne kanal. De anmelder voks og laver videoer hvordan man kan sætte hårfrisurer. Du kan se de linker ind til produktet på deres side under videoerne i beskrivelsen. Og med 7 millioner visninger får de utroligt mange klik ind til deres side.
Det er også det jeg tror du skal gøre. Når du har en video hvor du anmelder en kunstner eller musik skriver du under videoen i beskrivelsen:
Kort beskrivelse
Listen and buy the music here
Derfra har du så et link til din hjemmeside men på din hjemmeside har du sat en redirect til over til iTunes.
">video med hårfrisurer. Det er en jeg gik i klasse med på iværksætterlinjen i Aarhus som driver denne kanal. De anmelder voks og laver videoer hvordan man kan sætte hårfrisurer. Du kan se de linker ind til produktet på deres side under videoerne i beskrivelsen. Og med 7 millioner visninger får de utroligt mange klik ind til deres side.
Det er også det jeg tror du skal gøre. Når du har en video hvor du anmelder en kunstner eller musik skriver du under videoen i beskrivelsen:
Kort beskrivelse
Listen and buy the music here
Derfra har du så et link til din hjemmeside men på din hjemmeside har du sat en redirect til over til iTunes.
Madsen
Tak for linket - sjovt at se!:-)
Ved du i øvrigt, hvordan de optager deres videoer? Har selv en MacBook Pro, jeg forestiller mig at bruge, men kan se, at belysningen ikke er helt nem at ramme perfekt.