Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nordea vil ikke have udviklingshæmmede ind i Banken!

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Nielsen:

Entrepreneur - Jan:
Nu står der Nordeas afdeling i Falster, så måske ikke et retvisende billede af Nordea, håber jeg da ikke.

Man er nødt til at sige fra uanset hvem det er! Næste gang er det hudfarven eller en kørestol, der bliver undskyldningen for at de ikke kan betjene kunder

Min pointe er, at det kan være en hovedløs lokal beslutning som intet har at gøre med Nordeas almindelige indstilling til tingene, hvorfor man enten er nødt til at afvente svar på denne historie eller kontakte Nordea for at høre om det er deres fremadrettede politik.

Alt andet er jo alt andet end lige spekulationer, og som det er lige nu er det hele koncernen der står for skud, uden at man ved om det reelt er sådan.

Køb ren argan olie her

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 16:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jesper Breindal Kvols:
Ser man bort fra etik og følelser, så er jeg af den opfattelse at en virksomhed har retten til selv at vælge sine kunder. Ikke mere formynderi i Danmark end der allerede er.

Hvordan ville du føle at blive afvist pga din hårfarve? Ja, virksomhederne har ret til at vælge sin kunder, men så skal det famne ske på et sagligt og ligeværdigt grundlag! Det er da naturligt at en udviklingshæmmet skal have lidt mere hjælp, end du og jeg?

Jeg vil til enhver tid sige fra overfor den slags menneske syn, ALTID!

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 17:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Nielsen:

Jesper Breindal Kvols:
Ser man bort fra etik og følelser, så er jeg af den opfattelse at en virksomhed har retten til selv at vælge sine kunder. Ikke mere formynderi i Danmark end der allerede er.

Hvordan ville du føle at blive afvist pga din hårfarve? Ja, virksomhederne har ret til at vælge sin kunder, men så skal det famne ske på et sagligt og ligeværdigt grundlag! Det er da naturligt at en udviklingshæmmet skal have lidt mere hjælp, end du og jeg?

Jeg vil til enhver tid sige fra overfor den slags menneske syn, ALTID!

Du kan jo passende optimere alle dine internetsider til blinde. Det er jo dit ansvar at blinde kan bruge din service.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg så også indslaget i TV2 eller var det Lorry! Det sjove i sagen er at Nordea-afdelingen samme dag, som pressen blev indvolveret bød de udviklingshæmmende velkommen igen!

Man må sige at Nordea i den grad har gjort i nallerne, de bevæger sig i et marked hvor samlede pris oftest er uigenskueligt og troværdighed kan være udslagsgivende for om kunderne vælger dem til eller fra.

CSR - Corparate Social Responsiblity har været et modeord i nogle år nu. Dybest set går det ud på at virksomheder med fordel kan tage et socialt ansvar for deres omgivelser, ikke for at være gode men fordi der er penge i lortet :-)

Jeg vil tro at Nordea idag, bruger et betragteligt beløb på CSR, så det er rigtigt mange penge de taber, når de kommer frem på sådan en dårlig sag. Det bliver spændende at se, om deres PR-afdeling, kan gøre noget så de kan slippe med imaget i behold.

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 19:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg må indrømme at jeg godt kan følge Nordea på mange punkter, men samtidig kan jeg også forstå hvor træls det er for de udviklingshæmmede.

Altså Nordea er jo en forretning ligesom alle andre, og jeg går udfra at de fleste udviklingshæmmede eksempelvis ikke har lån etc. i banken, og det er jo her at bankerne tjener største delen af deres penge. De udviklingshæmmede bruger nok mest deres konto til at få løn / pension ind på, da jeg tror det er de færreste af dem som har lån.

Nordea har jo også mange andre kunder at betjene i deres bank, og hvis der dagligt kommer 20 - 30 udviklingshæmmede for at hæve penge etc. (og samtidig nok tager længere tid at betjene end andre kunder) skaber det en masse ventetid for de andre kunder, hvilket jo er irriterede for dem hvis de ofte skal stå og vente i længere tid når de kommer i banken for at lave deres bankforretninger. 

Jeg kan også sagtens se det fra de udviklingshæmmede side. En løsning kunne måske være at lave bestemte tidsrum hvor de udviklingshæmmede kan komme og hæve penge osv. (evt lave en ekstra skranke som er åben for dem i bestemte tidsrum).  På den måde vil det skabe mindre kø i banken, det vil ikke skabe irriterede kunder, eller bankrådgivere. Og det vil helt sikkert også skabe en bedre atmosfære for de udviklingshæmmede når de er i banken.

Det var bare lige mine tanker om emnet Wink

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 19:20

Intetsigende:
Du kan jo passende optimere alle dine internetsider til blinde. Det er jo dit ansvar at blinde kan bruge din service.

Det er godt med dig Troll

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 19:27
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Mark Jensen:
Nordea har jo også mange andre kunder at betjene i deres bank, og hvis der dagligt kommer 20 - 30 udviklingshæmmede for at hæve penge etc. (og samtidig nok tager længere tid at betjene end andre kunder) skaber det en masse ventetid for de andre kunder, hvilket jo er irriterede for dem hvis de ofte skal stå og vente i længere tid når de kommer i banken for at lave deres bankforretninger. 

Yes! jeg ser også nogle gange sådanne nogle væsener i supermarkedet! Hvad fanden laver de der og forstyrrer os travle mennesker? De burde have deres egen kasse og så slipper vi for at se på dem.. for de er jo ikke som os andre. og hvad med jyderne??

(dyb ironi i overnstående kan forekomme)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01

Henrik, selvom jeg ikke var helt enig med dig i den politiske debat der var herinde for noget tid siden, så er jeg til gengæld helt enig med dig i denne sag Wink

Som samfund har vi ansvar for at tage os godt af f.eks. udviklingshæmmede og andre lignende befolkningsgrupper - det kan sgu ikke nytte noget at vi behandler befolkningsgrupper forskelligt! Og det er jo direkte nedværdiende for de udviklingshæmmede i den her sag, at de ikke er velkomne i banken på grund af at de er udviklingshæmmede. Men ja det er rigtigt at virksomheder har lov til selv at vælge deres kunder, men det må sgu ikke ske på grundlag af udelukke en hel befolkningsgruppe - hvis nu banken havde sagt "Man kan ikke hæve penge i banken mere" så synes jeg det var i orden, men de kan ikke udelukke en hel befolkningsgruppe - det synes jeg sgu er et skråplan, og hvad bliver det næste så?

Sådan som jeg ser det så er vi sgu et samfund i forrådnelse hvis dette bliver normen. Hvis alt skal gå op i business og kroner/øre, og vi dermed helt glemmer vores moralske ansvar som samfund og værne om de svageste. Kan vi forhelvede ikke behandle folk ordentlig og med værdighed, i stedet for udelukke dem fordi de måske koster lidt mere at have som kunder?

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 20:02
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Nielsen:

Mark Jensen:

Yes! jeg ser også nogle gange sådanne nogle væsener i supermarkedet! Hvad fanden laver de der og forstyrrer os travle mennesker? De burde have deres egen kasse og så slipper vi for at se på dem.. for de er jo ikke som os andre. og hvad med jyderne??

(dyb ironi i overnstående kan forekomme)

Hej Henrik,

Tja nu er  det jo sådan at de samme kommer flere gange ugentligt i banken for at hæve penge, hvilket de fleste andre gør via automaten. 

Tænk dig dog lige om, hvad nu hvis det var  dig som skulle vente 20 - 30 minutter i banken, supermarkedet eller hvor pokker det nu var hver eneste gang, fordi der står 3 med særlige behov foran dig i køen ville du så ikke med tiden blive irriteret, og måske finde en anden bank eller et andet sted at handle??

Nu er overstående eksempel måske lidt grovt med 20 - 30 minutter... Men pointen er at du skal ikke komme og  påstå at overstående eksempel ikke ville irritere dig hvis du gang på gang skulle vente længere når du handlede eller var i banken.    

Men det kan jo godt være jeg tager fejl i Sjællændere er jo måske vant til at alt går langsommere Wink

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 20:14

Henrik Nielsen:

Intetsigende:

Det er godt med dig Troll

Haha! Ja, det er flot du. Vil du have en serviet med kiksen?

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)