Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1 krone tilbage i skat - ligesom 400.000 andre?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg sad og læste denne artikel på eb.dk. 

Jeg tænkte at det egentligt var fair nok at den 16 årige drenge havde fået en check på 1 krone som han skulle have tilbage i skat. Man kan godt forsvare at det er noget principielt, og regnede også med at det var ganske få der fik det. 

Men lige netop efter at jeg havde læst den, så jeg et brev fra SKAT. Det var en check på 1 krone! 

En ven skrev at en af hans venner have denne besked i hans status på FB (meget dårlig stavet, men helt ordret)  :

En hver ungarbejder under 18 har modtaget deres efterskat i et brev/ en check fra told og skat. denne check er 1 krone værd og Ca 400.000 ungarbejdere har modtaget denne check/brev på 1 krone. Det koster mellem 6-8 kroner at sende dette brev til hver ungarbejder så det giver Ca 2.8 million. Så Told og skat mister 2.4 million som personer over 18 altså skatteyderne skal betale tilbage igennem deres skat.

Jeg har dog ikke kunne finde nogle artikler der underbygger dette, men jeg ved ikke om i andre har hørt noget om det? Hvis ovenstående er korrekt, er det i hvert fald helt ude i hampen!

Der er i hvert fald meget smartere måder at gøre det på.

(P.S. Det skal siges at der står i brevet at pengene har været forsøgt udbetalt til min NemKonto, men det ikke har været muligt. Dette skyldes at jeg ikke lige har fået sat det op endnu. Så portoen ville have været sparet hvis jeg havde gjort det kan man sige)

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 21:21

Læste godt artiklen i Ekstra Bladet her i morges. Synes det er DYBT til grin, at man ikke kan se, at det koster mere i porto at sende checken til kunden!

Utroligt at ens skattekroner skal gå til noget, hvor virksomheden ikke engang kan se, at det ikke kan betale sig. Synes absolut at man skulle sætte en grænse.

Hvis personer skal have under 50 kroner tilbage i SKAT, skulle disse penge lægges i statskassen eller gå til noget andet. Det er jo fuldkomment hul i hovedet, at der sidder medarbejdere som får.... ja, nu ved jeg ikke hvor mange hundrede kroner i timen... og skal bruge tid på at sende en check, hvor vedkommende kun får 1 krone ind på kontoen.

Vores skattekroner burde gå til noget mere fornuftigt.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 21:33
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Anders Helbo:
Hvis personer skal have under 50 kroner tilbage i SKAT, skulle disse penge lægges i statskassen eller gå til noget andet.

Jeg synes ikke at man skal lave en slags "scrapværdi". Hver en krone skal tages seriøst - sådan rent principielt. Men man det er jo ikke sværere end at man kunne lave et system hvor beløbet skal overstige fx 100 kroner før at man modtager en check. Hvis man ønsker at få sin check udbetalt ved at kontakte SKAT. Det var nok de færreste der ville gøre besværet for under 100 kroner. Og hvis beløbet så er under 100 kroner, så skal de jo bare tilføres det beløb næste år! 

Nogle gange kunne vi sgu godt bruge en kraftig bureaukratisk støvsuger til at ryde op i nogle af de ulogiske og omkostningstunge procedurer der er. 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 21:37

Jonas Sthur:

Anders Helbo:
Hvis personer skal have under 50 kroner tilbage i SKAT, skulle disse penge lægges i statskassen eller gå til noget andet.

Jeg synes ikke at man skal lave en slags "scrapværdi". Hver en krone skal tages seriøst - sådan rent principielt. Men man det er jo ikke sværere end at man kunne lave et system hvor beløbet skal overstige fx 100 kroner før at man modtager en check. Hvis man ønsker at få sin check udbetalt ved at kontakte SKAT. Det var nok de færreste der ville gøre besværet for under 100 kroner. Og hvis beløbet så er under 100 kroner, så skal de jo bare tilføres det beløb næste år! 

Nogle gange kunne vi sgu godt bruge en kraftig bureaukratisk støvsuger til at ryde op i nogle af de ulogiske og omkostningstunge procedurer der er. 

Det kan du slf. have en pointe i, helt sikkert. Og ja, er enig i at en bureakukratisk støvsuger i systemet ville være en fordel.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 22:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min lillebror har også fået checken på 1kr.

Vi regner med at ramme den op på væggen - hvis vi kan finde en plakat med Liberal Alliance, vil de to danne et smukt par! :-)

Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 22:30

Halfdan din spasmager... :p

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 08:51

Nejnejnej, hvor dumt! Spild af MANGE penge og resurcer! Hvem søren da, går i banken for at hæve én krone?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:08

hvem skal man stemme på så der laves lidt mere gennemtænk ting i samfundet , synes der er spild af penge så mange steder og mange hæver sikkert ikke 1 kr , så hvorfor sende dem ud

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 09:50

Casper Poulsen:
Nejnejnej, hvor dumt! Spild af MANGE penge og resurcer! Hvem søren da, går i banken for at hæve én krone?

Hvem går i banken? Man sender da sine checks med posten. Det koster kun 8 kr. plus konvolutten at indløse den check ;-)

Jeg får selv jævnligt breve fra Nykredit om at nu er nogle af min obligationer udtrukket osv. Jeg har for omegnen af 5 kr. i obligationer som er en eller anden rest fra en ejendomshandel for en del år tilbage.
Da jeg en dag blev træt af at smide brevene ud, det er trods alt ressourcespild, tænkte jeg at jeg ville sælge "de" obligationer. Men det koster mig 5-10 gange så meget at sælge og så blev jeg sgu lidt irriteret og kom fra det igen :-)

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej til jer alle.

Det er lidt fjollet, men sådan er systemet nu en gang...

Hvis I vil gøre livet surt for skattefar, så indram checken og hæng den op på væggen. Så har I i bedste Joakim von And stil en lykkecheck...

har en kammerat der for en del år siden fik en check på 1 kr. fra kommunen og brugte denne fremgangsmåde, -til stor irritation for regnskabsafdelingen i kommunen, -de kunne ikke få regnskabet til at passe......

Hilsen Søren

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)