Hej aminoer Jeg sad og læste denne artikel på eb.dk. Jeg tænkte at det egentligt var fair nok at den 16 årige drenge havde fået en check på 1 krone som han skulle have tilbage i skat. Man kan godt forsvare at det er noget principielt, og regnede også med at det var ganske få der fik det. Men lige netop efter at jeg havde læst den, så jeg et brev fra SKAT. Det var en check på 1 krone! En ven skrev at en af hans venner have denne besked i hans status på FB (meget dårlig stavet, men helt ordret) : En hver ungarbejder under 18 har modtaget deres efterskat i et brev/ en check fra told og skat. denne check er 1 krone værd og Ca 400.000 ungarbejdere har modtaget denne check/brev på 1 krone. Det koster mellem 6-8 kroner at sende dette brev til hver ungarbejder så det giver Ca 2.8 million. Så Told og skat mister 2.4 million som personer over 18 altså skatteyderne skal betale tilbage igennem deres skat.
Jeg har dog ikke kunne finde nogle artikler der underbygger dette, men jeg ved ikke om i andre har hørt noget om det? Hvis ovenstående er korrekt, er det i hvert fald helt ude i hampen! Der er i hvert fald meget smartere måder at gøre det på.
(P.S. Det skal siges at der står i brevet at pengene har været forsøgt udbetalt til min NemKonto, men det ikke har været muligt. Dette skyldes at jeg ikke lige har fået sat det op endnu. Så portoen ville have været sparet hvis jeg havde gjort det kan man sige) |
Læste godt artiklen i Ekstra Bladet her i morges. Synes det er DYBT til grin, at man ikke kan se, at det koster mere i porto at sende checken til kunden!
Utroligt at ens skattekroner skal gå til noget, hvor virksomheden ikke engang kan se, at det ikke kan betale sig. Synes absolut at man skulle sætte en grænse.
Hvis personer skal have under 50 kroner tilbage i SKAT, skulle disse penge lægges i statskassen eller gå til noget andet. Det er jo fuldkomment hul i hovedet, at der sidder medarbejdere som får.... ja, nu ved jeg ikke hvor mange hundrede kroner i timen... og skal bruge tid på at sende en check, hvor vedkommende kun får 1 krone ind på kontoen.
Vores skattekroner burde gå til noget mere fornuftigt.