Hej med dig, Er du i dag hobby- eller amatørfotograf, men står og overvejer at gøre mere ved det? Ved du ikke helt om du skal gå "all in", eller starte op i det små? Har du ikke helt styr på hvilket kamera du skal investere i, eller om det overhovedet gør den store forskel? Hvor meget skal du tage for dit arbejde? Hvor meget betyder lys, og hvordan gør man i givet fald? Og hvad med regnskab, make-up artister, modeller, kunder osv? Hvis ovenstående er ting du går og roder med, så kan jeg muligvis hjælpe dig. På min blog fortæller jeg alt om hvordan jeg selv startede op, hvordan jeg finder kunder, hvordan jeg sætter lys op, hvilket udstyr jeg bruger og meget meget mere. Og skulle du ha spørgsmål som du ikke lige kan finde et svar på på bloggen, så er du mere end velkommen til at smide mig en mail. :) Glæder mig til at se dig på http://www.michaelbang.com/blog Bedste hilsner og held og lykke med dit projekt, //Michael Bang |
Hej Michael,
Jeg skulle bare lige ind og kigge på din blog og endte med at surfe rundt et kvarters tid - imponerende blog. Faktisk er det den hidtil mest omfattende og seriøse fotograf-blog jeg har set på dansk.
Jeg savnede dog en nemt tilgængelig beskrivelse af dig og din kunnen. Mange blogs laves af folk som interesserer sig for emnet men ikke har professionel erfaring. Dine indlæg vejer uendelig meget tungere, da du er ægte professionel. Et oplagt tiltag kunne være et "om mig" menupunkt.
Et spørgsmål af ren og skær nysgerrighed: Hvad er dit personlige/forretningsmæssige formål med bloggen?
Og så lige en detalje af den irriterende slags I indlægget om Guinness rekordforsøg har du inkluderet et af Joe McNally's billeder. Strengt taget er det en krænkelse af ophavsretten, da det ligger lokalt på din server. Hvis du i stedet linker til hans billede, burde der ikke være noget problem (i hvert fald ikke ifølge dansk retspraksis). Der har desværre været en del tråde på Amino, hvor folk er blevet præsenteret for store erstatningskrav for noget, der ligner bagateller - især fra Getty.
Jeg er ret sikker på, at du lige har scoret en regelmæssig læser
Med venlig hilsen
Carsten