Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer du at starte op som fotograf? Så hent gratis inspiration her.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 57
Fra  michaelbang.com Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig,

Er du i dag hobby- eller amatørfotograf, men står og overvejer at gøre mere ved det? Ved du ikke helt om du skal gå "all in", eller starte op i det små? Har du ikke helt styr på hvilket kamera du skal investere i, eller om det overhovedet gør den store forskel? Hvor meget skal du tage for dit arbejde? Hvor meget betyder lys, og hvordan gør man i givet fald? Og hvad med regnskab, make-up artister, modeller, kunder osv?

Hvis ovenstående er ting du går og roder med, så kan jeg muligvis hjælpe dig. På min blog fortæller jeg alt om hvordan jeg selv startede op, hvordan jeg finder kunder, hvordan jeg sætter lys op, hvilket udstyr jeg bruger og meget meget mere.

Og skulle du ha spørgsmål som du ikke lige kan finde et svar på på bloggen, så er du mere end velkommen til at smide mig en mail. :)

Glæder mig til at se dig på http://www.michaelbang.com/blog

Bedste hilsner og held og lykke med dit projekt,

//Michael Bang

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 12:29

Hej Michael,

Jeg skulle bare lige ind og kigge på din blog og endte med at surfe rundt et kvarters tid - imponerende blog. Faktisk er det den hidtil mest omfattende og seriøse fotograf-blog jeg har set på dansk.

Jeg savnede dog en nemt tilgængelig beskrivelse af dig og din kunnen. Mange blogs laves af folk som interesserer sig for emnet men ikke har professionel erfaring. Dine indlæg vejer uendelig meget tungere, da du er ægte professionel. Et oplagt tiltag kunne være et "om mig" menupunkt.

Et spørgsmål af ren og skær nysgerrighed: Hvad er dit personlige/forretningsmæssige formål med bloggen?

Og så lige en detalje af den irriterende slagsStick out tongue I indlægget om Guinness rekordforsøg har du inkluderet et af Joe McNally's billeder. Strengt taget er det en krænkelse af ophavsretten, da det ligger lokalt på din server. Hvis du i stedet linker til hans billede, burde der ikke være noget problem (i hvert fald ikke ifølge dansk retspraksis). Der har desværre været en del tråde på Amino, hvor folk er blevet præsenteret for store erstatningskrav for noget, der ligner bagateller - især fra Getty.

Jeg er ret sikker på, at du lige har scoret en regelmæssig læser Smile

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 3. Nov 09
Fra  michaelbang.com Skrevet kl. 19:13

Hej Carsten,

Tak for feedback, og dejligt med en ny læser. :)

Du har i øvrigt helt ret hvad angår en "Om mig" side. Den skal naturligvis være der, og ikke være gemt så langt væk som den er pt. Den findes jo faktisk kun på min hovedside, hvor også min portfolio ligger. Og tak for heads up på McNally-billedet. :)

Mit formål med bloggen var oprindeligt udelukkende personlig interesse i at dele viden. Jeg mente at alt for få (især danske) fotografer delte ud af deres viden, og det ville jeg gerne lave om på. Som ny fotograf kan det være overordentligt svært at komme i gang, men det behøver det faktisk ikke at være, hvis bare man får den rette hjælp fra starten.

Jeg er helt vild med ideologien bag begreber som "open source" og vidensdeling, og en stor modstander af det modsatte vidensdiktatur som længe har hersket i fotografbranchen. Med mit lille indspark på min blog, håber jeg at kunne motivere flere til at gå i samme retning, og løfte i flok. :)

Det var også baggrunden for at jeg sidste år arrangerede Photomeetup Copenhagen, hvor hele 250 deltagere mødte op. Fantastisk dag, og en dag som vi gentager i år lørdag d. 28. maj. Kig forbi til en sludder hvis du har lyst. :)

Efterhånden er bloggen også blevet en del af min forretning og personlige branding. Isoleret set er den dog ikke noget jeg bliver millionær af. Jeg har f.eks. ikke nogle bannerreklamer på, og heller ikke nogle sponsorer. Om det bliver aktuelt engang ved jeg ikke endnu... Tiden må vise om interessen for at være sponsor opstår, om der dukker samarbejdspartnere op undervejs, og om det overhovedet kan forenes med hvordan jeg ser min blog udvikle sig. Det er en fin balancegang.

Ha' en god søndag. :)

Bedste hilsner,

//Michael

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:40

Hej Michael.

Tak for linket til din meget interessante blog. Har nu faret rundt på den i mere end 20 minutter og er langt fra færdig.

De bedste hilsner fra Nanna

Tilmeldt 3. Nov 09
Fra  michaelbang.com Skrevet kl. 22:45

Hej Nanna,

Tak fordi du kiggede forbi, og tak for de rosende ord. :)

//Michael

Tilmeldt 3. Nov 09
Fra  michaelbang.com Skrevet kl. 20:45

Hej igen Carsten,

Jeg tog din opfordring og handlede på den. Du finder nu et "OM MIG" menupunkt på min blog. :)

Bedste hilsner,

//Michael

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 21:06

Rigtig lækker blog med kvalitetsindhold. Det er sjændent at man finder en blog med kvalitetsindhold nu om dage.

Har bookmarket din blog og skal helt sikkert tilbage og læse mere omkring dine artikler vedrørende photoshop.

Keep uo the good work.

Dbh. Chris
LED pærer - LED lys 

Tilmeldt 3. Nov 09
Fra  michaelbang.com Skrevet kl. 11:35

Hej Chris,

Tusind tak for feedback. :) Og velkommen til. :)

//Michael

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)