Godaften til jer alle, Jeg står i den heldige situation at jeg skal have flyttet mit lager væk fra privaten og ud i noget større kontor og lager, så det er vildt lækkert at det går fremad. Jeg ejer en netbutik som har eksisteret siden 2005, men har været fuldtids selvstændig siden april 2010, og det har gået hurtigt fremad. Men der er jo mange omkostninger i forbindelse med flytning ikke mindst lejen, dep., varme, el, vand osv osv. men så kommer forsikringerne også. Det er nu en enkeltmandsvirksomhed, ingen ansatte da jeg selv okser derudaf mange mange timer om ugen. Dog håber jeg på at få ansat en programmør + lidt pakkehjælp her om ikke så længe. Så som jeg har forstået det behøver jeg INGEN form for forsikring når det KUN er mig selv, og jeg selv tager ansvaret for hvis noget sker. Men hvis man ansatte skal jeg have en erhvervsforsikring.
Derudover har jeg jo et varelager, det svinger utrolig meget alt efter hvilket tidspunkt i sæsonen vi befinder os i (modetøj). Derudover vil der selfølgelig være noget EDB på stedet.
Så hvad gør man med forsikring?? Hvis jeg skal have ansatte, så skal jeg jo have erhvervsforsikringen, men indtil da behøver jeg den vel ikke? Hvad med varelageret og mit edb osv. skal max værdien gøres op, og så forsikrer man ud fra det? Eller skal man sige ok jeg er tilfreds med at få 50.000 kr. hvis hele skidtet f.eks. brænder, og så man forsikrer for en værdi på 50.000 selvom den måske vil være højere. Og hvad så hvis jeg tegner forsikring på 50.000 kr., og jeg har fået stjålet f.eks. en bærbar til 8000 kr. og tøj til 2000 kr., hvad pokker får jeg så i forsikring hvis det udheld er ude? Får jeg så de 10.000 kr. eller er det en % af det forsikrede.
Jeg tænker selv at man kan blive ved og ved og ved... Men skal man lade være med at forsikre, sætte forsikringspengene til side på en konto alligvel, og hvis uheldet er ude kan man dække det selv? Jeg er utrolig meget i tvivl hvad jeg skal gøre... Håber nogle har tid til og læse og svare ;)
Mvh Stine
|
Slet ingen?? :)