Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At tegne erhvervsforsikringer?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften til jer alle,

Jeg står i den heldige situation at jeg skal have flyttet mit lager væk fra privaten og ud i noget større kontor og lager, så det er vildt lækkert at det går fremad. Jeg ejer en netbutik som har eksisteret siden 2005, men har været fuldtids selvstændig siden april 2010, og det har gået hurtigt fremad.

Men der er jo mange omkostninger i forbindelse med flytning ikke mindst lejen, dep., varme, el, vand osv osv.  men så kommer forsikringerne også.

Det er nu en enkeltmandsvirksomhed, ingen ansatte da jeg selv okser derudaf mange mange timer om ugen.

Dog håber jeg på at få ansat en programmør + lidt pakkehjælp her om ikke så længe.

Så som jeg har forstået det behøver jeg INGEN form for forsikring når det KUN er mig selv, og jeg selv tager ansvaret for hvis noget sker.

Men hvis man ansatte skal jeg have en erhvervsforsikring.

Derudover har jeg jo et varelager, det svinger utrolig meget alt efter hvilket tidspunkt i sæsonen vi befinder os i (modetøj).

Derudover vil der selfølgelig være noget EDB på stedet.

Så hvad gør man med forsikring?? Hvis jeg skal have ansatte, så skal jeg jo have erhvervsforsikringen, men indtil da behøver jeg den vel ikke?

Hvad med varelageret og mit edb osv. skal max værdien gøres op, og så forsikrer man ud fra det? Eller skal man sige ok jeg er tilfreds med at få 50.000 kr. hvis hele skidtet f.eks. brænder, og så man forsikrer for en værdi på 50.000 selvom den måske vil være højere.

Og hvad så hvis jeg tegner forsikring på 50.000 kr., og jeg har fået stjålet f.eks. en bærbar til 8000 kr. og tøj til 2000 kr., hvad pokker får jeg så i forsikring hvis det udheld er ude?

Får jeg så de 10.000 kr. eller er det en % af det forsikrede.

Jeg tænker selv at man kan blive ved og ved og ved... Men skal man lade være med at forsikre, sætte forsikringspengene til side på en konto alligvel, og hvis uheldet er ude kan man dække det selv?

Jeg er utrolig meget i tvivl hvad jeg skal gøre...

Håber nogle har tid til og læse og svare ;)

Mvh Stine

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 23:49

Slet ingen?? :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 09:39

Hvis du på et tidspunkt skal have ansatte er det en lovpligtig ansvarsforsikring, du SKAL have.

Derudover skal du være opmærksom på, at lager, edb m.m. ikke er dækket, heller ikke af din nuværende inboforsikring, da den kun dækker private ting.

Det bedste du nok kan gøre, er at tage fat i to forsikringsselskaber og bede dem give et forsikringstilbud for de forsikringer og dækninger de mener er relevant, og så sammenligne tilbuddene. Prøv at spørge lidt ind til de forskellige ting under samtalen, så du får en viden og fornemmelse for om det er en sælger der bare ønsker at sælge løs her og nu, eller han/hun også ønsker at du skal være tilfreds om to år.

mvh
Michael

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 10:03

Ja den med ansvarsforsikringen skal jeg jo have :)

Men hvad hvis taget på det jeg har lejet falder ned i hovedet på en som går forbi? Det er vel ikke normalt at jeg skal gå ind og dække det?

Ang. vare lager og edb tænker jeg på om det ikke er bedre og spare de penge og sætte forsikringspengene til side hvis det skulle ske, i mange tilfælde kan det jo sagtens dække... Har hørt flere der gør det, men bare det om man er klar til og stå til en ryddet butik når man møder :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 10:11

Nu er jeg ikke forsikringsmand, men ser dog mange forskellige forsikringsløsninger ved mine kunder.

Hvis du er i en lejet bygning, skal de sørge for nødvendig forsikring som f.eks. hvis taget falder ned og rammer en. Derimod vil det være din erhvervsforsikring der skal dække, hvis nogle af dine ting forårsager en skade på andre (såvel mennersker som ting). F.eks. en palle varer der vælter og beskadiger enten en person eller en andens ting der er opbevaret i samme lokale.

Mht. forsikring af edb, varelager m.m. vil det jo være noget du skal gøre op med dig selv. Her kan det være godt at have et tilbud, så du kan vurdere risikoen i forhold til den årlige forsikringspræmie.

Jeg har i hvert fald fået overraskelser både den ene og den anden vej, hvad en forsikring koster i forhodl til værdi og risiko.

mvh
Michael

Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:41

Michael V. Kristensen:

Hvis du på et tidspunkt skal have ansatte er det en lovpligtig ansvarsforsikring, du SKAL have.

Det er ikke helt korrekt. Det er ikke lovpligtigt at tegne erhvervsansvar, og derfor SKAL hun ikke tegne dette. Det eneste der er lovpligtigt ved at have ansatte er en arbejdsskadeforsikring.

Så kan man selvfølgelig sige, at det er smart at tegne erhvervsansvar og løsøreforsikring.

Angående Stine´s spørgsmål til dækning:

hvis du er forsikret for 50.000 kr og har løsøre for 50.000 kr og har indbrud og mister din bærbar til 8.000 kr og tøj for 2.000 kr, så er det hele dækket, og du får derved 10.000 (medmindre der er nogen afskrivninger på dette)

Hvis du derimod er forsikret for 50.000 kr, men har værdier for 60.000 kr og har samme skade, så er der tale om underforsikring. Erstatning regnes således: (10.000 * 50.000) / 60.000 =  8333,33 kr i erstatning

Håber det gav lidt mening :)

Man råder altid folk til at være lidt overforsikret..

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 10:55

Godt set. Det er ikke sådan når man skriver noget andet end det man egentlig vil skrive.

Der er vidst slet ikke noget der hedder lovpligtig ansvarsforsikring Smile Det er selvfølgelig en lovpligtig arbejdsskadeforsikring. Sorry!

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 11:01

Tak for alle jeres svar :)

Hvis/når jeg får ansatte vil jeg have en forsikring, men er det så bare en arbejdsskade forsikring mon? og hvad med det hvis taget falder ned i hovedet på en som går udenfor bygningen, hvilke forsikring skal dække det.

Mit vare lager kan svinge rimelig meget, men det er billige varer...

Tidligere da jeg næsten var startet havde jeg en forsikringsmand ude, han ville have 10.000 kr. årligt for at forsikre et vare lager på 30.000 kr. NO WAY! :D

Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:11

10.000 kr. bare for en løsøredækning ??.. Det lyder meget voldsomt.

Som Michael tidligere skrev, så er det ikke noget du skal tænke på, da du skal leje dig ind.

Det er bygningsforsikringen, under husejeransvar.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:47

10.000 kr lyder i den grad ti lat være i overkanten af hvad man skal betale for denne risiko - hvis du ikke har fundet en løsinng, så er du velkommen til at tage fat i mig

God aften

www.forsikringagenten.dk - Vi hjælper dig med erhvervsforsikringer, så du kan koncentrere dig om dit firma  

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)