Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hele historien om iværksætter gebyrer - Thorborg Youtube Gate

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her svarer Mads Rørvig, skatteordfører fra Venstre, på Martins sure opstød. Det ikke bragt for at støde Martin , eller hans tilhængere, men så fremtidige iværksættere vitterligt ikke bliver skræmt fra at starte op, fordi de så Martin blive sur.

Det ikke så dramatisk, men det forklarer en del :

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 17:11

Er han ikke opmærksom på, at kapitalkravet for ApS'er er sænket til 80.000? Bekymrende.

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 93
Fra  ECO Nordic Denmark Skrevet kl. 17:19

store hjerner tænker ens og det gjorde vi der ;)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:19

Den eneste grund til at jeg bringer det, er simpelthen at man kan høre helt unge mennesker nærmest være skræmt fra vid og sans , over at skulle starte op som selvstændig, og der vil jeg gerne bidrage med en chill pill.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 17:34

Jimi Hove:

Den eneste grund til at jeg bringer det, er simpelthen at man kan høre helt unge mennesker nærmest være skræmt fra vid og sans , over at skulle starte op som selvstændig, og der vil jeg gerne bidrage med en chill pill.

Hvor har du hørt det henne?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:39
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 3 person

De samme steder hvor du læser. Amino og youtube.

Indlæg som : " Jeg skulle lige til at overveje at starte et firma, men nu kan jeg godt se at det koster for meget. " Og så videre.

Jeg ved godt at du ikke har set dem. Og jeg gider ikke finde dem frem til dig.

Men vi er vel enige om at det er okay at sætte sig ind tingene ? Bare lidt ?

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 17:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jimi Hove:

De samme steder hvor du læser. Amino og youtube.

Indlæg som : " Jeg skulle lige til at overveje at starte et firma, men nu kan jeg godt se at det koster for meget. " Og så videre.

Jeg ved godt at du ikke har set dem. Og jeg gider ikke finde dem frem til dig.

Men vi er vel enige om at det er okay at sætte sig ind tingene ? Bare lidt ?

Kan du ikke styre dig en smule? Jeg har skam sat mig ind i tingene, og Mads Rørvig bringer intet nyt til bordet. Han er endnu en 25-årig levebrødspolitiker, som, med forudsigelig kæphøj og nedladende retorik, forsøger at afmontere Thorborgs kritik.

Mads Rørvig skyder selv forbi af flere årsager:

1. Manden er ikke engang klar over, at et ApS kun kræver et indskud på 80.000 kroner. Han taler om, at både A/S og ApS som minimum kræver et indskud på 125.000 kroner - og det er forkert. Mindre detaljer, men ikke desto mindre et selvmål fra én, der beskylder Thorborg for at være uinformeret.

2. Mads Rørvig siger, at afgiften opkræves fordi regeringen har sænket multimedieskatten. Hvor er logikken? Det er jo det samme som at sige, at alting er status quo. Og hvad er så formålet med at opkræve en ekstra afgift, hvis der bare er tale om en omfordeling? Det gør da om noget afgiften endnu mere tåbelig, når man ser på den fortrinsvis negative omtale, som afgiften har skabt for regeringen.

3. Mads Rørvig forstår åbenbart ikke konceptet i signalværdier. Og han har slet ikke forstået, hvad det er, Thorborg siger. Thorborg gakker ikke ud på grund af den nye afgift isoleret set. Han gakker dels ud fordi, at iværksættere igen skal til lommerne, akkurat som med det forhadte affaldsgebyr - som regeringen allerede har erkendt var en fejl. Derudover gakker Thorborg ud over, at hele Danmark går i limbo over en 3-årig dreng, når der er mange andre problemer, som, ifølge Martin og mange andre iværksættere, fortjener mere eksponering.

Gør mig en tjeneste og hold en ordentlig tone. Jeg spurgte dig bare, hvor du havde hørt det henne, og kan ikke se nogen grund til, at du bliver flabet.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:55
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 6 person

Det var hurtigt at du blev fornærmet over folk der talte flabet. Har du ikke lige rost Martin for det samme ?

Ikke så sjovt at sidde i den anden ende vel ?

Der kan være mange gode grunde til at dette forslag er blevet vedtaget. Jeg er næsten sikker på at grundlaget ikke har været : " vi hader nye iværksættere " Men spørg Mads, hvis du gerne vil have de rette svar, i stedet for gætterier, og oppiskede stemninger over hjemmebrygget fakta.

Og Ja Martins signal er godt : det noget lort at være iværksætter i DK . Skynd dig væk

Ps:

BZR , du er den eneste i over 2 år på Amino, som jeg har sat på ignore. Og der har du været i et år eller mere. Og der bliver du også. Svarer ikke på mere fra din hånd.

:-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Men jeg skal nok stoppe nu.

Dagsordnen er tydeligvis at flippe ud, og støtte Martin, selvom han desværre tager fejl på mange områder i den her sag.

Jeg støtter fuldt ud op om at han bare skal sige hvad han vil, og at det er hans ret. Men kritik af forløbet er ikke velkomment herinde, og det respekterer jeg nu.

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 19:33

hallo hallo.

Skulle vi ikke lige finde kammertonenBig Smile og så forsøge at belyse problemet.

@Jimi, jeg har jo fulgt dine indlæg i den overophedede debat, som jo i første omgang handlede om, hvorvidt det er et fornuftigt signal regeringen sender, når de beskatter virksomhedsstiftelse.

senere blev det så M.T. ´s mediestunt. Lad mig forholde mig til det første.

En regering som har ført sig frem med et skattestop og endda har uddelt skattelettelser til en gruppe som ikke havde behov, har efter min mening tabt al sund fornuft, når man indfører skatter alligevel, forklædt som afgifter.

Ok, småpenge sige vi nok så flot. Mange bække små som bekendt og vi ved alle at budgettet meget let overskrides. det er vigtigere for en ny virksomhed at anvende de 2k eller de 700 kr på produktionsapparatet.

Jeg er personlig møgirriteret over en træt regering, som tror økonomien kan reddes ved disse metoder.

Mig bekendt er det vækstraten der betyder noget, altså skal der gang i hjulene.

At de unge bliver tilbageholdende med at starte eget foretag er altså ikke så svært at forstå, men du har da ret at denne nye skat ikke bør afholde nogen fra det.

bedste hilsner sören

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)