Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hele historien om iværksætter gebyrer - Thorborg Youtube Gate

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Mads Rørvig er en idiot!

Han har ikke forstået at der er forskel på at indskyde kapital i dit eget firma - og så at betale afgifter som regeringen finder på for at straffe dem der starter egen virksomhed.

Det vile svare til at dinføre en skat på at møde op til undervisning i skolen - og fritagelse fra skatten hvis man pjekker. Det er fuldkommen absuird. Og det er grotesk at idioten ikke kan fatte det!

Og undskyldingen med at de så sænker multimedieskat og iværksætterskatten er jo helt ude i hampen - det er skatter som regeringen selv har indført! Netto har regeringen fortsat skadet iværksættere mere end de har gavnet. En sådan undskylding minder om at true med at skære halsen over på folk, og så "nøjes" med at kappe højre hånd. Det er jo en klar forbedring - men det er stadig noget lort (for den det går ud over).

For en overbetalt politikerer lyder 600-2000 kr. nok ikke af meget, men dels er det et helt absurd signal at sende - at der skal luksus-skat på at ville iværksætte, og dels er det penge som ville gavne meget mere, at iværksætteren kunne bruge på noget andet. Der er skam rigeligt at bruge de ofte små midler til, når man starter op. Det ved enhver der har prøvet det. Men det har Mads Rørvig sikkert ikke.

Iværksætterskal, affaldsafgifter, multimedieskat, ekstra løn-administrative omkostninger, skat på etablering af virksomhed osv. Rækken af iværksætterfjendtlige tiltag fra denne regering er meget lang. Det kunne selv Socialdemokraterne sgu ikke have gjort "bedre".

Når regeringen påstår de støtter erhvervslivet, så er det måske også rigtig nok - de støtter (som andre regeringer før dem) at A.P. Møller kan forhandle sin egen skat - et fast (og meget lavt) kronebeløb for at grave vores olie op. De støtter nedskæringer i SKAT der gør, at de multinationale selskaber fortsat ingen skat betaler - iskiosken betaler, men isfabrikken gør ikke.  Og de støtter store forkromede erhvervsstøtteordninger, som aldrig ender med at gavne de små iværksættere, men alene går til et forkælet landbrug, industri og døende avisbranche. Bare for at nævne nogle få.

Der kommer næsten de samme ord ud af munden på regeringen og S/SF. De siger alt det rigtige - det som deres fucking spindoktor har lært dem.

I de sidste 25 år har skiftende regeringen været 100% enige om at der SKAL gennemføres en regelforenkling. De er også enige, på tværs af Folketingen om, at der vil kunne spares ca. 20 milliarder kroner på det. Men hvorfor helvede er der så INGEN af de sidste 25 års regeringer, der har gennemført den regelforenkling de alle siger de ønsker?

Er de inkompetente eller løgnere? Hvis ikke det samlede Folketing mener de er i stand til at ændre noget i samfundet - og som ingen paragraffer i Grundloven og internationale konventioner forhindrer dem i, hvem er det så der bestemmer? Har vi overhovedet et demokrati, hvis dem der er landets øverste ledelse ikke kan gennemføre de love de siger de vil? INGEN af dem har nogensinde forklaret, hvad der forhindrer dem i at gøre det de siger de vil gøre.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:23

Tak for en god opsang Mikkel.

Jeg gad godt at Mads kunne fortælle helt konkret hvad det sidste stiftelsesgebyr her skulle være godt for. Jeg ved det ikke selv, men jeg vil ikke udelukke hverken det ene eller det andet, før en jeg har hørt alle parter komme med en saglig forklaring.

Resten angående de store koncerner der pisser på det hele og gemmer det i Schweiz , giver jeg dig ret i

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26

Jimi Hove:

Jeg gad godt at Mads kunne fortælle helt konkret hvad det sidste stiftelsesgebyr her skulle være godt for.

"Gebyrerne indføres med henblik på at finansiere de direkte omkostninger

til drift m.v. af selskabsregistrene samt omkostningerne til investeringer,

der er nødvendige for at kunne foretage gebyropkrævningen

og gebyrbetalingen."

Jeg er enig i at signalværdien i afgiften er forkert. Netop nu hvor mange iværksættere føler sig presset vil afgiften forståeligt nok blive opfattet negativt.

Afgifterne blev reelt vedtaget i forbindelse med Finansloven blev vedtaget i november måned 2010.  Mit bud er at de embedsfolk, der har skulle få finansloven til at hænge sammen, har skævet til vores nabolande og EU iøvrigt, hvor tilsvarende afgifter har været normale i årevis.
Jeg er enig i at afgiften er forfejlet, men synes også at den manglende reaktion på disse afgifter, netop viser at der ikke er noget fora, forening eller lign., der er gearet til at varetage iværksætternes interesse.
Martins reaktion er jo nærmest en tilfældig reaktion på et indlæg han har læst på Amino. Hvis samme reaktion var skabt i okt/nov ville chancerne for et politisk resultat have været større end nu....

Men hellere brøle sent end aldrig!Wink
/Henrik
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:08
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Steen Gade fra SF har meldt ud i dag, at de vil fjerne gebyret igen, hvis de kommer i regering efter næste valg.

Er det ikke lidt paradoksalt, at det nu er det yderste venstre, der støtter iværksætterne - og en borgerlig regering, der bekæmper dem?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:49

David Mc Nally:

Er han ikke opmærksom på, at kapitalkravet for ApS'er er sænket til 80.000? Bekymrende.

Ja det er nærmest tragisk komisk, men viser blot at der ikke er styr på nogetsomhelst i udvælgelsen af ordførerskaber og at det bestemt ikke er viden der baner vejen for en plads i solen.

Det er jo ren PolitiskParadiso, AmalieValget, UlveRytteri - Venstre en ren parodi der lader en gammel kone træde dem over tæerne konstant.. latterlig dansk politik

Køb ren argan olie her

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det, der er HELT forplumret er, regeringen beskatter iværksætteri på endnu en måde.

Det er princippet i, at man nu finder endnu et håndtag at trække i.

Har lige set DR's dokumentar, hvor 2 skarpe journalister dokumenter, at IKEA sender miliarder i skattely i Lichtenstein og at selskabet bliver drevet fra Holland.

Der er altså intet svensk over IKEA overhovedet.

Det er dér regeringen burde hente skatterne (og hos alle de andre store selskaber der kryber i skattely) - ikke ved at opfinde endnu en (rationel eller ikke rationel) barriere for at udvikle en privat drevet virksomhed til et APS eller et A/S.

Det er småligt. Det er milimeterdemokratisk. Det er at t**** på dem, der skal drive Danmark frem i fremtiden.

Arrrgh, jeg må prøve at skrive det, så selv en politiker kan forstå det.

Det svarer til, at inden en politiker kan fremkomme med et lovforslag skal de betale 700-2.000 - af egen lomme for at få det behandlet.

De skulle nok fungere som et dask med et vådt wienerbrød og sætte en dæmper på alle de gode "ideer"og u-igennemtænkte lovforslag som virksomhederne i de senere år har måttet stå model til.

Det er nøjagtig sådan jeg opfatter dette gebyr.

Det er ikke afgiften i sig selv. Det er PRINCIPPET om endnu en stramning og  bureaukratisering  over for dem, der skal sparke hjulene igang. Hele tiden lægges der på - aldrig tages der af.

Jeg skal til møde med Anders Samuelsen tirsdag om 11 dage.  Der vil jeg da lige spørge ham om hans mening. Tager kameraet med og filmer hans svar hvis det er OK for ham.

Venlig hilsen,

Christian

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 23:51

Mikkel deMib Svendsen:
Er det ikke lidt paradoksalt, at det nu er det yderste venstre, der støtter iværksætterne - og en borgerlig regering, der bekæmper dem?

Hvorfor synes du det er et paradoks? Jeg ser det som helt i tråd med SF´s politik og betragter SF som en bedre "vagthund" end de borgerlige, når det feks. drejer sig om multinationale firmaers skatteunddragelse.

Hvornår har den borgerlige regering sidst gjort noget for at fremme iværksætteri? I TV avisen kunne man høre om en landmand som gerne ville bygge en ny stor svinestald - han har ventet over to år på byggetilladelse. Lovene er uklare, myndighedernes kompetence ændret ved kommunalreformen etc. etc.

mvh sören

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:13

sören :
Hvorfor synes du det er et paradoks?

Fordi SF altid har lidt alvorligt af en manglende forståelse for forskellen mellem en iværksætter og en multinational koncern. I SF's øjne har de alle bare været nogle onde kapitalister.

Og så har ervervspolitiken bare aldrig stået særlig stærkt i SF. Prøv at lave en lille test med dine SF-venner - jeg har selv gjort det samme. Spørg dem hvem der er erhvervsordfører for SF. Der er garanteret ganske få der ved det. Det fleste ved godt hvem der er politisk ordfører, skole-, kultur- socialordførende - men ingen i SF kan huske hvem der er erhvervsordfører. Det siger en hel del om den opmærksomhed stoffet får i SF.

Og så har SF - sammen med Socialdemokraterne, en kedelig lyst til at bestemme for meget oppefra. Husk på, at det jo er SF der har presset på med kravet om kvindekvoter i bestyrelser  og den typer fuldkommen laterlige forslag.

Så ja, jeg er enig med dig i, at den nuværende regering BESTEMT ikke har været særlig iværksættervenlig. Men desværre står det - generelt set, mindst ligeså slemt til i den røde blok.

Det er jo det der er det store problem, for vælgere som mig. Begge blokke er p.t. håbløse i både deres politik, konkrete forslag og evner til at føre det ud i livet.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)