Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor vises min hjemmeside forskelligt i IE og Firefox?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Schou Larsen:

Lasse Smith:
Angående fejlen, så har jeg oplevet flere gange at IE ikke kan lide PNG, prøv et andet billede.
Eventuel en PNG-8, hvis den skal være i PNG.

Fantastisk. Tak Lasse. Det hjalp med at sætte den ned i 8 i stedet. Har altid bruge 24, uden jeg vidste hvorfor eller aner noget om forskellen. Tænkte bare jo højere jo bedre...Men allerede dagens første gode råd inden kl. 10.00Yes

Så mangler jeg bare en forklaring mht. til logoet. Kan nævne siden er opsat i Joomla! Nogle Amino´er med bud? Evt. løsning

Fordi din modul placering er opbygget sådan, skriv ?tp=2 på din URL.
Du vil kunne se dette.

Din "Right" modul placering overskriver din "Banner" modul placering.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 10:09

Du kan alternativt placere den i "Top1" modul placeringen og den burde virke.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09

Lasse Smith:

Hvis i vil hurtigt tjekke alle browser kan jeg klart anbefale browsershots.

Igen et godt og brugbart indlæg fra dig, LasseYes

Og man kan virkelig se at indlæg bliver set på Amino, og at Aminoerne er et hjælpsomt folkefærd, for prøv at se, da jeg skulle tjekke:

Det er sgu da morsomt og da en stor anerkendelse til Amino

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 10:11

Der ser ud til IE ikke kan lide din gennemsigtighed på din PNG, så det kan jeg ikke løse.
Det er IE der er noget lort.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:12

Lasse Smith:

Du kan alternativt placere den i "Top1" modul placeringen og den burde virke.

Det er jeg opmærksom på, men så mister jeg den effekt jeg ønsker.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:14

Lasse Smith:

Der ser ud til IE ikke kan lide din gennemsigtighed på din PNG, så det kan jeg ikke løse.
Det er IE der er noget lort.

Ok, så er jeg trods alt ikke total idiot. Konstateringen må så være, at jeg skal bøje mig for IE, med mindre jeg skal ud i programmering...

Men tak for løsningen med billederne, det sparede da mig noget tid i Photoshop, nu hvor IE havde afsløret min dovenskabBig Smile

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 10:15

Brian Schou Larsen:

Lasse Smith:

Hvis i vil hurtigt tjekke alle browser kan jeg klart anbefale browsershots.

Igen et godt og brugbart indlæg fra dig, LasseYes

Og man kan virkelig se at indlæg bliver set på Amino, og at Aminoerne er et hjælpsomt folkefærd, for prøv at se, da jeg skulle tjekke:

Det er sgu da morsomt og da en stor anerkendelse til Amino

Dejligt jeg kunne hjælpe, 1 år med Joomla har givet poteSmile

Jeg ved ikke hvad tjeneste du bruger men den ser ikke særlig effektiv ud, hvis du søger efter ekstension i Firefox.
Så kan du finde en funktion der hedder Screengrab, der kan du tage billeder af elementer på en side på 3-4 klik, det vil nok spare dig tid.

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 10:18

Ikke noget bud på en løsning men en oplysning: Siden vises fint i IE8. Men hvis man slår kompabilitetsvisning til så hakkes ca. 50% af logoet af i højre side. Jeg antager at det er det du mener? "Kompabilitetsvisning" er mere eller mindre identisk med IE7 opførsel.

At siden er opsat i Joomla har sandsynligvis ikke noget med sagen at gøre. Det er helt klart et CSS problem. Du er nødt til at lave en speciel CSS-løsning til IE7 hvis du ønsker at supportere dette. Jeg kan desværre ikke sige præcist hvad der er problemet i denne situation.

Der er også problemer med visning i Firefox da den gode John's hoved laver lidt ged i logoet når det overlejrer logoet. Det er nok fordi billedet af John burde have haft en transparent baggrund men at der er lidt hvide pixels tilbage omkring hovedet.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 10:24

Mikkel Elmholdt:

Ikke noget bud på en løsning men en oplysning: Siden vises fint i IE8. Men hvis man slår kompabilitetsvisning til så hakkes ca. 50% af logoet af i højre side. Jeg antager at det er det du mener? "Kompabilitetsvisning" er mere eller mindre identisk med IE7 opførsel.

At siden er opsat i Joomla har sandsynligvis ikke noget med sagen at gøre. Det er helt klart et CSS problem. Du er nødt til at lave en speciel CSS-løsning til IE7 hvis du ønsker at supportere dette. Jeg kan desværre ikke sige præcist hvad der er problemet i denne situation.

Der er også problemer med visning i Firefox da den gode John's hoved laver lidt ged i logoet når det overlejrer logoet. Det er nok fordi billedet af John burde have haft en transparent baggrund men at der er lidt hvide pixels tilbage omkring hovedet.

Er enig og er man seriøs med siden, så kan det også betale sig at have forskellige udgaver af siden til forskellige browsere.

Jeg ved at mange koncerner stadig bruger IE 6 og 7.
Der får man også trafik fra, så de skal virke.

Problemet er bare at hvad der er almindelig funktion nu, er umuligt for IE 6.
Jeg har f.eks. en Facebook fan box, som nægter at virke i IE 6 og 7.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13

Brian Schou Larsen:
De tal holder ikke i DK. hvor over 60% stadig kører IE. Så hvis man lave sider til DK er det jo det man skal tænke på, uanset hvordan ens hjerte ligger mht. browser.

1
MSIE 8.X
44,187 0,050
2
MSIE 7.X
20,913 -1,095
3
Firefox 3.X
11,835 -0,216
4
Chrome 9.X
7,832 7,702
5
Safari 5.X
5,935 0,461

kilde FDIM

Jeg kendte ikke disse tal. Det er tankevækkende, og det er jo klart, at det så stadig er nødvendigt at tage hensyn til IE. Det undrer mig, hvor w3 så har deres tal fra...

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)