Var faktisk indtil videre ganske tilfreds med siden HER mens jeg sad og kiggede på den i Firefox. Men så skulle jeg lige se den i IE. Skræk og gys - hvad pokker sker der...?
Er godt klar over der kan være nuancer browserne mellem, men dette her
Er der en kyndig, der evt. kan forklare mig hvad der sker, hvad jeg evt. har gjort galt og da også gerne evt. forslag til løsning...
Var faktisk indtil videre ganske tilfreds med siden HER mens jeg sad og kiggede på den i Firefox. Men så skulle jeg lige se den i IE. Skræk og gys - hvad pokker sker der...?
HØRT!
Det er hamrende irriterende med de forskelle! Jeg har valgt at udvikle til Firefox og Chrome alene, eftersom IE er nede på godt 20 % af brugerne.
Firefox anvendes af ca. 43 %, og Chrome af ca 21 % (december-tal), så IE kan skrottes...
De tal holder ikke i DK. hvor over 60% stadig kører IE. Så hvis man lave sider til DK er det jo det man skal tænke på, uanset hvordan ens hjerte ligger mht. browser.
De tal holder ikke i DK. hvor over 60% stadig kører IE. Så hvis man lave sider til DK er det jo det man skal tænke på, uanset hvordan ens hjerte ligger mht. browser.
1
MSIE 8.X
44,187
0,050
2
MSIE 7.X
20,913
-1,095
3
Firefox 3.X
11,835
-0,216
4
Chrome 9.X
7,832
7,702
5
Safari 5.X
5,935
0,461
Fair nok, kendte ikke nogen danske resourcer for netop dette.
Angående fejlen, så har jeg oplevet flere gange at IE ikke kan lide PNG, prøv et andet billede. Eventuel en PNG-8, hvis den skal være i PNG.
Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.
Firefox anvendes af ca. 43 %, og Chrome af ca 21 % (december-tal), så IE kan skrottes...
Hvor søren har du de tal fra?
Det passer ihvertfald ikke med min analytics, - over halvdelen af mine kunder bruger IE..så det forstår jeg ikke lige hvor du har den statistik fra?
Tilbage til problemstilligen - jeg er ikke ekspert, - men ja det er irriterende at tolerancen er så forsk. browser til browser.. typisk er det ikke afsluttede tags som gør forskellen.. men min oplevelse har nu været - også her - at IE er bedre til at acceptere det og "tænke selv" end de øvrige browsere..
Angående fejlen, så har jeg oplevet flere gange at IE ikke kan lide PNG, prøv et andet billede. Eventuel en PNG-8, hvis den skal være i PNG.
Fantastisk. Tak Lasse. Det hjalp med at sætte den ned i 8 i stedet. Har altid bruge 24, uden jeg vidste hvorfor eller aner noget om forskellen. Tænkte bare jo højere jo bedre...Men allerede dagens første gode råd inden kl. 10.00
Så mangler jeg bare en forklaring mht. til logoet. Kan nævne siden er opsat i Joomla! Nogle Amino´er med bud? Evt. løsning
Jeg mener, det er fra noget med w3, men kan ikke huske kilden. Måske Lasse kan, for det ligner de samme tal. Jeg blev selv overrasket over tallene, men har valgt Firefox og Chrome, specielt fordi Chrome vinder frem.