Er der nogle af jer med affiliate sider, der har testet om det giver bedst, at linket ved læs mere/køb nu knappen åbner forhandlerens side i en nyt vindue eller bare stiller om til forhandleren i det samme vindue?
Jeg har kun prøvet ganske lidt. Det jeg kom frem til var at jeg fik lidt flere sidevisninger ud af at åbne udgående links i nye vinduer, da kunden så på et tidspunkt lukker det åbnede vindue og derved kommer retur til min side.
Desværre har jeg set mange ældre mennesker sidde og sige at de ikke kan komme tilbage til (Eksempelvis min side), hvis jeg åbner ting i et nyt vindue. Det er nemlig ikke alle der registrere at man åbner et nyt vindue og ikke bare bliver sendt videre.
Nu er det de helt unge mennesker 13-20 årige, der benytter siden og de har jo internet i blodet, så tror godt de kan finde ud af det :O)
Jeg tænker lidt om man måske får folk til, at klikke på flere links i prissammenligningen og derved plante flere cookies ved at linket åbner i et nyt vindue?
Min erfaring er det absolut, at det bedste er at linket åbner i en ny fane. Mange har det problem, som tidligere er nævnt i denne tråd, at de ikke kan komme tilbage igen hvis det åbner i samme vinduet.
På sigt vil det også kunne gå udover din mulige indtjening, og du vil kunne tabe penge på det hvis du fx. bruger Adwords eller Facebook ads.
Min erfaring er det absolut, at det bedste er at linket åbner i en ny fane. Mange har det problem, som tidligere er nævnt i denne tråd, at de ikke kan komme tilbage igen hvis det åbner i samme vinduet.
På sigt vil det også kunne gå udover din mulige indtjening, og du vil kunne tabe penge på det hvis du fx. bruger Adwords eller Facebook ads.
Venlig hilsen
Jonas Donbæk
Kan du forklare det med facebook og adwords? Hvordan kan jeg tabe på det?
Hvis vi antager at du har en affiliate side og får en besøgende fra Facebook/Adwords/Andre steder at de så klikker rundt på dit site. Hvis du har 10 konkurrencer kørende, og den besøgende trykker på én af dem, og linket ikke åbner i et nyt vindue, så kommer den besøgende væk fra dit site og kommer de i færeste tilfælde tilbage igen (Faktisk kan du ved nogle affiliate kampagner slet ikke trykke på "Tilbage knappen"), dermed deltager den besøgende højst sandsynligt kun i én konkurrence.
Hvor i mod, hvis du har dine links til at åbne i et nyt vindue, så vil den besøgende se din side en ekstra gang, når de vil lukke det nyåbnede vindue. Dvs. at du nu har mulighed for at få den besøgende til at deltage i alle dine 10 konkurrencer, så nemt som muligt.
- Det skal jo være så nemt som overhovedet muligt for den besøgende at finde/gennemføre det du vil have den besøgende til.