Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har en drøm..

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra greve
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

HEJ derude.

Jeg er ung gut på 20år, som lige har fået øjnene op for denne fantastiske hjemmeside. Synes det er en superfed idé. Men nok om det :-)

Pt. er jeg elev i kaufmann, jeg blev ansat i november, og har to år tilbage før jeg er udlært. Jeg har altid intresseret mig utrolig meget for tøj, og uden at lyde for smart-ass, er jeg nok også den bedst klædte i min omgangskreds. :-) Jeg elsker mit arbejde hos Kaufmann, selvfølgelig er der rigtig mange lorte opgaver, men jeg tager det med et smil på læben for jeg VED at man bliver nød til at yde før man kan nyde. Så selvom det er at jeg skal ned med skrald, støvsuge, whatever så gør jeg det med et smil. Jeg er super glad for mit arbejde, og brænder for det. Jeg kan godt lide at sætte tøj sammen på kryds og på tværs, men stadig så det ser stilet ud. Kan godt lide at det er nolge kendte mærker, jeg har med at gøre, så folk ved hvad de får, og ikke et eller andet lort fra Jack & Jones.

Jeg er selv en bestemt person, jeg vil helst have min mening bliver hørt. Jeg kan ikke lide når folk pisser mig af eller på anden måde prøve at nedgøre mig, ej heller hvis nogle af mine venner prøver at blive 'alfahan'. Jeg er rimelig seriøst og kan sagtens tage en alvorlig snak med en kammerat hvis han har pisset mig af, istedet for bare at lukke af. Jeg er typen der godt kan lide at diskutere, og få min mening til at være den 'rigtige' men samtidig er jeg modtagelig for nye argumenter osv.

Jeg kan godt lide at tjene mine egne penge, og jeg elsker også at bruge penge (lidt nederen at være elev mht. lønnen ;-))

Jeg er en idérig person, og får tit random idéer til virksomheder som jeg kunne starte op. jeg er begyndt at skrive dem ned så jeg kan huske dem. Mange af dem er nogle lidt underlige idéer men skriver dem ned alligevel, nogle af de idéer jeg har fået over det seneste år er;

• En støvsuger sæbe. Det skal være en slags sæbe eller duftemiddel man støvsuger op, så det ender i støvsuger posen. Så slipper man for den dårlige lugt en støvsuger får efter noget tid.
  • En af de der man putter under armen som måler ens temperatur, men i avanceret udgave. Dvs, du putter den evt. i munden, hvorefter den beregner hvad der er størst sandsynlighed for du fejler, og kommer derefter med en anbefaling til hvad du bør gøre i det givne tilfælde.
  • Et slags tape som man kan putte under armen, så man ikke får svedpletter på sin t-shirts. Den skal selvfølgelig dufte dejligt og ikke af toilet. Den skal ikke være til ubehag for brugeren.
  • Et ryge-stop ressort. Det skal være et sted i varmen, tyrkiet, spanien osv. for at få personen på andre tanker, i stedet for at gå her hjemme i de vante rammer og de faste rutiner med en cigaret i munden. Det skal være et pæn og ordentligt sted hvor der ikke mangler noget. MEN gæsterne må ikke forlade ressortet og der er ikke mulighed for at købe tobak af nogen art. Inden gæsterne melder sig til kurset, skal de skrive under på at de vil følge reglerne på hotellet og gøre som personalet beder dem om. Der skal være foredrag om at stoppe med at ryge og så skal der også være en masse underholdning for at få personen på andre tanker.

Jeg har en masse andre måske lidt mærkelige idéer stående i et word dokument. Det var min far der anbefalede mig at skrive mine idéer ned så jeg ville kunne få dem ført ud i livet når jeg blev ældre.

Idéerne kommer bare til mig pludseligt, ligesom når man ser tegnefilm og der kommer en pære med lys i over hovedet på en person, fordi person pludselig får en idé, det fungere på samme måde med mig.

Men lige fortiden går jeg med en brændende idé om at starte min egen tøjforretning over internettet. Den behøver ikke at have verdens største varesortiment, men den skal have det folk vil have. Det skal udelukkende være kendte mærker: Tiger Of Sweden, Björn Borg, Nike osv. Jeg forestiller mig hjemmesiden er enkel og stilren, men stadig let genkendelig for brugerne. Der skal være mulighed for at komme ud og se på varene hvis man ringer til mig, ellers foregår det over nettet. Jeg har ingen egenkapital what so ever, så skal låne pengene, men mit spørgsmål er, er det dumt at starte en tøjforretning over nettet når der er så mange i forvejen; www.smartguy.dk www.tigerofsweden.dk www.trendsales.dk, jeg kunne blive ved. Eller lad mig omformulere mit spørgsmål, tror i det vil kunne BETALE sig?.

Glæder mig til at høre jeres svar og feedback. Kom også gerne med nogle idéer til hvad jeg kan gøre ved min idé for tøjforretningen over nettet.

Mange glade hilsner
Mark Herringe

Fra København S
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 309
Fra  Rosenlund Media Skrevet kl. 00:22

Hej Mark

Godt initiativ, jeg har selv arbejdet et par år hos en tøjforretning (Kings&Queens) Elskede det miljø der var i butikken, og virker også som om du holder meget af det.

Som du selv skriver, så synes jeg også dine idéer er ret sjove, men alligevel ligger de op til et behov som måske mangler i hverdagen. Godt tænk. - En dag kommer der en idé, som nok skal sprenge helt væk fra de andre du har fået, eller måske at en af idéerne udvikler sig og bliver endnu større.
Det er derfor godt du er kommet ind på Amino, her kan du hvert fald få massere af brugbar og gratis viden.

Som du igen skriver, så er der utroligt mange aktører på markedet for tøj. Især på nettet..

Hvis du på noget område skulle starte online webshop med tøj, er du nød til at adskille dig markant fra dine konkurrenter. dvs. at du for svært ved at sælge de kendte mærker som BB, TOF osv. Men der er selvfølgelig altid lys forude, men det kræver en ret stor kapital. Så alt efter hvor meget du brænder for det er det et "vippepunkt" Hvis du virkelig vil, tror jeg da nok du kan få det op at stå. Men markedet er satme hårdt. også bare omkring de fysiske butikker, mode branchen and so on.

Håber du fik svar på lidt af det du søgte.

Med venlig hilsen

Mads Rosenlund
http://laankontanter.dk

Sammenligning af TV pakker.

Søg om et af de hurtige lån på laankontanter.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 00:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mark,

Ved du hvad dropshipping vil sige? - Det er hvor du laver aftaler med de forskellige tøjmærker om, at du sælger deres tøj via en webshop, og de sender det direkte til kunden for dig. Det betyder at du mister en lille procentdel af din omsætning til dem, for at holde lageret for dig, men tilgengæld slipper du selv for opbevaring, forsendelse osv. hvilket vil være helt klart at foretrække når man sidder i din position.

Personligt går jeg også op i tøj, som de fleste unge mennesker der godt vil se lidt smarte ud. Dog har jeg en lidt anden holdning til det, end dig. Jeg har intet imod at gå med nogle dårlige mærker, ukendte mærker, eller tøj helt uden mærke - bare det er fedt. Jeg har ikke altid selv kreativiteten til at mixe tøj så det ser godt ud, men når andre finder et godt mix til mig, og det er billigt - så køber jeg det. Det kunne evt. være der, hvor du starter? Med noget billigere tøj, end mærker som Björn Borg og TigerOfSweden. Jeg har ikke selv erfaring med det, men kan forestille mig, at det er svært at forhandle en dropship-aftale hjem med så store navne.

Webshoppen bliver du nødt til at slippe en lille håndfuld moneter for, men du kan prøve at "sætte den til salg" på Amino Freelancer, og så kan folk derinde sige hvad de skal have for at lave den. Ellers kan du selv kontakte nogle forskellige webbureauer ;-)

Jeg kan anbefale dig at læse nogle bøger om bl.a. iværksættere, e-handel osv. det har ikke kun givet mig meget inspiration, det har også givet mig massere af viden. Og hvis du syntes læsning er pisse kedeligt, så tror jeg alligevel du vil syntes det er meget opslugende (hvis du interessere dig for at starte din egen biks). (læs bl.a. e-pusher).

Held og lykke med det :)

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 02:17

Synes egentligt at claus har fat i noget af det rigtigt.

Markedet skulle være sindsygt hårdt, og derfor bliver du nødt til at lave noget specielt når du ikke har godt med cash.

En ide kunne være, at du istedet for at lave shoppen som man normalt gør med kategorier osv, kunne du lave en smart visning af forskellige modeller (læs: venner/veninder) hvor de er iklædt nogen ukendte mærker. Hvis du er god til at "style" folk så burde du kunne lave nogen gode penge på det, hvis vi for eksempel regner med at du kan få en tshirt til 30 kr men sælge 50 om dagen til 200 :)

bare en hurtig ide

Nyt Projekt - www.celestina.dk

Kvalitets smykker på nettet.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)