Er det sådan at det i virkeligheden ikke handler om at sælge maskinen/kaffen - men om at videreformidle salgskonceptet, og om at kunne tjene mange penge?
JA! - i hvert fald som jeg så det den gang. Der var masser af møder og muligheder for at komme på skirejser, krydstogter osv. men for at "kvalificere" sig, skulle man skaffe flere sælgere/partnere. Det skal dog siges, at nogle af aktiviteterne også galdt om at skaffe kunder, men de store ture galdt bl.a. om at skaffe ca. 80 nye partnere!
Men kan man det, så er der også gode penge i det. Dét som tændte mig, var nok dét, at få solgt maskinen ud til nogle café'er og virksomheder. Jeg tror sagtens at man kan få succes med det, hvis det er med dét for øje - men det med at blive ved med at skaffe partnere som så skal skaffe partnere osv. kørte jeg meget hurtigt surt i.
Mine indlæg her på debatten er bestemt ikke ment som en skræmme-kampagne, men jeg synes bare, at man skal være realistisk og er træt af at se MLM-folk, som holder produkter, priser og fortjeneste skjult. Hvis folk ikke gider oplyse hvilket produkt man taler om, så er man fandme langt ude.
"Hej, jeg hedder Martin. Jeg har et produkt, som er skidegodt. Det er virkelig noget, der løfter dit selvværd og er godt for dit helbred. Der er masser af penge i det og du kan tjene kassen.... Hvad det er? Jamen, det kan jeg ikke sige dig!"
Det er noget "fis i en hornlygte", som vi siger på Djævleøen!