Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop med børnetøj - alle råd søges

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

simonesmor:

De webshops  jeg selv holder af at benytte, tilbyder fri fragt, ofte udsalg, priser lidt billigere end de andre osv. Det trækker helt sikkert kunder til. Kunne det være en mulighed at benytte sådanne metoder for at komme "fremad"? 

Det lyder superspændende. Altså du vil både have lave priser, ofte udsalg (endnu lavere priser), fri fragt?

Planlægger du at trykke dine penge selv? :-)

Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært ikke at komme til at skyde dine ideer ned - men de fordele du snakker om - har flertallet af børnetøjsbutikker.
En de ofte bruger: Opret en profil og meld dig til vores nyhedsbrev - så får du 10-15% på ALT 

Derfor er de fysiske butikker sindsyg ramt - for de kan slet ikke hamle op med dette!

Producenten har altid en forventning om en salgspris, som alt andet, for at prøve at styre sit mærke på markedet.

Skal man drive fysiskbutik i DK med de omkostninger de nu har, ganger butikkerne altid indkøbsprisen med 3.(Generalt for tekstil vare)
Og når man ved dette - er prisen generalt ens over alt.

Da vi var på CIFF messen - havde vi prislister med forventet indkøbspris og salgspris, så alt gerne skulle være ens.(Det har de alle)

Så snart webbutikkerne meldte sig - var tingene straks sværre. De køber nemlig til samme pris som butikken i gågaden - men har slet ikke samme omkostninger.
Derudover køber de ofte kæmpe partier hjem - så vi havde svært ved at sige noget til dem. Da de uden tvivl var de bedste kunder.

Vi fik dog brok fra vores fysiske butikker - som slet ikke sælger i samme mængder.
Vi begrænsede os så - og havde kun 3-4 webbutikker. Men det var svært at sige nej til de næste.


Mit bedste svar på dit første spørgsmål må være... Undersøg markedet, find dine konkurenter via producenternes hjemmeside, sammenlign og find noget de andre ikke har, produktsammenhæng, tilbudsordninger, services osv.

Men igen... du finder ud af de andre er lige så kreative og markedet er mættet!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

simsen:

Skal man drive fysiskbutik i DK med de omkostninger de nu har, ganger butikkerne altid indkøbsprisen med 3.(Generalt for tekstil vare)
Og når man ved dette - er prisen generalt ens over alt.

Generelt ganger man med 2,5 - det er ikke særlig tit det er mere end det.

simsen:

Så snart webbutikkerne meldte sig - var tingene straks sværre. De køber nemlig til samme pris som butikken i gågaden - men har slet ikke samme omkostninger.

En netshop har absolut de samme (måske endda højere) omkostninger end en fysisk butik. Det er en gammel skrøne at der skulle være forskel :·) Udgifterne hos en netbutik ligger blot meget højere på markedsføringsdelen end på huslejen.

----

Til Simonesmor:

Jeg har haft House of Kids i 6 år og vi var med da hele netboomet på børnetøjssiden startede. Det går supergodt - men stod jeg i dag og skulle starte en netshop op, ville mit absolut sidste valg være børnetøj.

Markedet er mere end mættet - og mange af de netbutikker som har haft procenter og gratis fragt, er dem som nu lukker. Derudover er det umuligt at få nogle af de store mærker ind.

Du skriver at du vil have det som et bijob. Men det kan man ikke i dag. Måske for 6-8 år siden - men ikke i dag. Kunderne vil kunne ringe til dig 8-16 hver dag og de vil have svar på mails døgnet rundt. Det er mega hårdt at drive en netshop - både tidsmæssigt - og ikke mindst økonomisk. 

Jeg skriver disse ting for at hjælpe dig :·) og for at give et realistisk billede. Der er bare så mange som har et billede af at det er en ren drøm at handle med børnetøj. Det er det ikke. Det er et hårdt job, som alt andet iværksætteri :·)

 

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

simonesmor:

Som mor ved jeg at man jo nærmest bliver bombarderet med shops som sælger de lækre mærker, når man søger på nettet. Svar bare ærligt - er min drøm helt håbløs?

JA

Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bøjer mig for udregningen af indkøbspris om den er 2,5 eller 3 - kan jeg ikke 100% huske, og selvfølgelig har det en betydning. SORRY!


Lad os lige definere omkostninger.
For enig - det er hverken dyrer eller billigere at starte en webshop - og der skal kæmpe mindst lige så meget - for at folk netop klikker ind på ens butik!

Den store forskel ligger nok i hvor effektivt de penge man har op af kassen er lagt.

For som webbutik har man bare flere penge direkte forbundet til salg. Mens at en fysisk butik har flere "dumme" udgifter som man bare skal have for at rammerne opfyldes.
Dette er den største forskel - som gør at omsætningen ofte også er langt højere og mulighederne på den måde også er bedre til at omstille sig.

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sinesmor

Jeg synes selv du kommer forbinnoget af det der kunne være den helt sjove markedsidé; din strik!!

Strik er jo rigtigt "in" igen og hjemmestrik symboliserer "tjaa jeg har 3 børn men sætter mig alligevel lige ned og strikker lille Aya-Maya-Sophie en cardigan", "Bedsteforældre? ja, dem har vi masser af, se vare denne flotte sweater" mv! Forstår du? Før var hjemmelavet et tegn på man ikke havde råd til butikstøj, nu er det jo symbol på overskud.

Hvis jeg var dig ville jeg fluks arbejde videre med ideen. Få strikket nogle søde modeller og få lavet en flot hjemmeside (naturligvis designet i strik-mønster. Her ville jeg lave det muligt for forældre selv at vælge modeller og farver og temaer mv. og så kunne du strikke lige den trøje de ønsker efter barnets mål.

Folk kunne også sende garn og opskrift og få strikket.

Du skal naturligvis også sælge sokker, og "Mary-tæpper" mv og gerne også opskrifter hvis andre vil gøre det selv.

Du kan markedsføre dig på facebook og trendsales mv.

På et tidspunkt var der en pige der lavede fleecetrøjer med navn på på Trendsales og hun fik rigtig mange bestillinger - så bare kom igang!!

Da jeg var lille havde jeg en fantastisk farmor der "tog imod ordrer" og strikkede trøjer til os på få dage og det var skønt. Det har jeg ikke nu, og ville godt bruge bedstestrik.dk hvis du åbner den (hermed firmanavn!!)

Go vind!
Caroline

Konsonans  - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simonesmor.

Lækkert at se du går rundt med iværksætterdrømme!

 

I stedet for at starte for bredt, så hav hellere fokus på et nichemarked. Start ud småt, så du ikke binder dig for meget. Når du begynder at have et godt kundegrundlag kan du udvide med et lidt større sortiment.

Du kan overveje at bruge lidt penge på facebook reklamer, adwords og SEO. Når vi snakker SEO kan du f.eks. få lavet en søgeordsanalyse af de produkter du ønsker at sælge, også vælge det søgeord, som er lettest at komme højt på google med.

Hvis ikke du allerede har bestemt dig for en webshop udbyder, vil jeg super gerne tage en snak med dig enten via telefon eller email. Jeg kan hjælpe dig med at få opsat en flot og funktionel Magento open source webshop, der sælger :-)

 

Hvis vi ikke snakkes ved, så ønskes du al mulig held og lykke med dit iværksætterprojekt!

 

Mvh. Frederik Grønholdt Petersen

frederik@billigmagento.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha ja....er flittig skribent på netop nyopstart af butikker og webshops og som leverandør til netop din branche, så må vi bare konstatere at det er virkeligt et svært marked at komme ind på. Bølgen af netshops, dårlige tider, presset økonomi, og leverandører som har levet tykt på boomet fra 2006 - 2008 har virkelig skabt en meget tung vej for de som påtænker at starte op med noget som der i forvejen findes uhyggeligt meget af.

Hvis ikke du kommer med en shop som på alle måder er nytænkende og kan tilbyde noget ekstraordinært, så skal alle advarsels lamper blinke hos dig og hvert eneste step du tager i dit valg af leverandører, indkøb, markedsføring, likviditets behov, målgruppe, pris segment og mange mange andre overvejelser være virkeligt gennemtænkt.

Der er en hårfin grænse på at sige det er umuligt og at det er et ekstremt risiokfyldt projekt. Jeg mener som hovedregel at alting kan lade sig gøre, men det kræver indsigt så det basker og lige i dit tilfælde, højst sandsynligt en god kapital til at starte op på. Og den skal IKKE frembringes på tro og håb om at kunne findes i netto resultatet af din omsætning i shoppen. Ihvertfald ikke det første år. Men tvivlen skal komme dig til gode og der er ingen her i forummet som ved om du kan skabe noget unikt. Hvis du tror på det, så skal du gi det en skalle og prøve. Men af bitter erfaring fra mange mange samtaler med butiksindehavere og netshops ejere...så gå med livrem og seler. Det kan blive en meget meget dyr fornøjelse at fejle. Det er omtrent det bedste råd. Hvis du ønsker uddybende og andre indgangsvinkler til dit projekt står jeg som altid til rådighed for en Amino med tro og håb. Smid en PB og jeg skal svare efter bedste evne.

Al held og lykke herfra med dit projekt.

Jesper

 

Tilmeldt 12. Aug 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi,

Ved I om market for tøj til damer er ligså mættede som til børn

Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svar. Jeg kan bruge det hele! Skønt at i vil dele ud af jeres viden og erfaringer, gode som mindre gode.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)