Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal en Wordpress installation indeholde af plugins ifl. dig?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er lidt ny på Wordpress, men har taget hul på det nu, og kunne godt tænke mig at høre hvilket plugins/moduler i mener der er et must for enhver Wordpress installation..

Det kunne være inden for flg. områder.

M.v.

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:16

Flere af de ting du beder om redigerer jeg selv i HTML-delen, men der findes nok plugins der kan det samme direkte i WYSIWYG. :-)

Til gengæld vil jeg sige, at et primært plugin der bør holdes konstant opdateret er Akismet (anti-spam værktøjet), for når din blog begynder at få god trafik vil du få en masse spam-kommentarer hvis ikke du allerede fra starten aktiverer Akismet. Nogle anbefaler Captcha-løsninger, men på det område er der flere modsatrettede argumenter. Det er ikke alle Captcha der kan ses direkte (nogle er i Flash eller Java), og nogle er tilbageholdende med at kommentere når først der er sådan et system på.

Håber det hjalp lidt. :-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:20

Dennis Nielsen -:

Hej,

Jeg er lidt ny på Wordpress, men har taget hul på det nu, og kunne godt tænke mig at høre hvilket plugins/moduler i mener der er et must for enhver Wordpress installation..

Det kunne være inden for flg. områder.

• SEO
  • Nyhedsbrev
  • Kontaktformular
  • Webmastertools
  • Google Analytics
  • Affiliate banner styring
  • Google Adsense

M.v.

Til de tre føreste kan du bruge:

http://wordpress.org/extend/plugins/all-in-one-seo-pack/
http://wordpress.org/extend/plugins/newsletter/
http://wordpress.org/extend/plugins/contact-form-7/

Til newsletter kan du også integrere mailchimp, men ovenstående fungerer fint til mindre mailinglister.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:39

Thomas Frost:

http://wordpress.org/extend/plugins/newsletter/
http://wordpress.org/extend/plugins/contact-form-7/

Til newsletter kan du også integrere mailchimp, men ovenstående fungerer fint til mindre mailinglister.

Jeps. Så længe man husker på at det vanskelige ved at sende nyhedsbreve på ingen måde er at lave et script der kan sende noget HTML afsted, men derimod løbende at vedligeholde et rent og troværdigt forsendelsessystem. Det sidste er desværre ikke noget man får med når man kører sine ting igennem et hjemmehostet script, uanset om det så er et plugin, hjemmekodet, eller et program man downloader og kører på sin maskine.

I sidste ende er det den udgående postserver der i høj grad afgører om din mail kommer frem eller ej og i de færeste postservere er generelt gearet til at stå for nyhedsbrevsforsendelser. Det gælder både de private og erhvervs adsl postservere og også stort set alle webhotel postservere (ja det lyder underligt men det er sjældent en webhost tillader dig at smække 10.000 mails afsted uden at du taler med dem først og eventuelt betaler ekstra. De få der gør er som regel ret ligeglade med hvad der ryger ud igennem deres smtp-server og derfor ofte blacklistet en bnke steder).

I de værste tilfælde risikerer du at dit webhotel bliver lukket ned og i de bedste risikere du at du tror dine mails kommer frem, men størstedelen ender i et sort hul hos modtagerne uden du får yderligere besked om det, du undrer dig bare over hvorfor du ingen kunder får i biksen. :-)

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 18:08

Oscar Eg Gensmann:
I de værste tilfælde risikerer du at dit webhotel bliver lukket ned og i de bedste risikere du at du tror dine mails kommer frem, men størstedelen ender i et sort hul hos modtagerne uden du får yderligere besked om det, du undrer dig bare over hvorfor du ingen kunder får i biksen. :-)

Tak for dit input, jeg har dog en dedikeret server, omkring det med nyhedsbreve.

og tak til jer andre som har givet jeres syn for sagen Yes

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 18:36

Det afhænger lidt af websitets formål, men jeg bruger gerne:

All-in-One SEO pack
Broken link checker
Contact Form 7
Contextual Related Posts
Google XML Sitemaps
Status Updater
ShareThis 
Google Analytics for wordpress

Og lidt andre  

De to(justastudio og iFACEIT) websites vi prøver at køre professionelt, men hvor det er med "content" som det vigtigste, dvs. passionerede mennesker bag sitet og ikke så meget fokus på indtjening som man ville kunne. Næst efter fokus på content, har vi valgt at se om Wordpress plugins kunne hjælpe os til flere besøgende, SEO optimering frem for linkbuilding (pga. tid), og jeg må indrømme det går stille og roligt fremad.

Vi er altid på udkig efter nye plugins der kan forøge trafikken, mindske bounce rate og få folk til at bruge mere tid på websitet. Så sig endelig til derude Cool 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)