Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg gå på barsel som enkeltmandsfirma, hvis min ansatte laver det hele i firmaet?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen, 

Der er sket det vidunderlige af jeg er blevet gravid, og dette kommer der jo noget fantastisk ud af, men også en masse spørgsmål...

Jeg har et enkeltmandsfirma, og har tænkt på at få ansat min kæreste, da jeg på ingen måde kan lukke mit firma ned, når jeg skal på barsel.

Mit spørgsmål er så, kan jeg have aktivitet i firmaet, (dvs. min kæreste laver alt arbejdet), og jeg udbetaler løn til ham, så jeg ingen indtjening har overhoved, også kan jeg gå på barsel imens?

Mit andet spørgsmål, jeg er startet op pr. september 2010, og skal føde til november, dvs. jeg har haft det et år som reglerne er. Men jeg har jo ikke haft det et helt regnskabsår, hvordan skal jeg forholde mig?

Mit 3 spørgsmål, hvis man går på halvtid istedet, så man får halvbarsel, hvordan kan de kontrollere om man går på halv eller arbejder det normale igen?

Hvis der er andre der har stået i lign. situation må i meget gerne skrive, for ved ikke hvad jeg skal stille op, vil jo gerne have barsel...:-)

Mvh Maya

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)