Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp os med valg af logo

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi skal have valgt vores nye logo, og i den forbindelse har vi brug for Aminos netværk af talentfulde designere og kritikkere. I beder jer stemme nedenfor, og gerne med en udvidet begrundelse for valget.

I skal være opmærksomme på, at det vigtigste for vores logo er, at det symbolisere vores seriøsitet, troværdighed og kultur. 

Forslag A:

Forslag B:

Vi ser frem til at læse jeres feedback!

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:08

Min lillebror er grafiker. Engang sneg jeg mig til at læse i en af hans bøger om logoer

Der var der et eller andet med FederalExpress eller sådan noget. Måske jeg husker helt forkert men det jeg husker var at deres første logo var fedt og tungt. Altså modsat af det det skulle illustrere.

Der oplever jeg lidt det samme med det første om innovation. Den virker lidt høj og stiv. Innovation er at forny sig (modsat stivhed). Ikke nødvendigvis at opfinde den dybe tallerken, men måske at sætte nye farver på og servere en lidt anden kombination i andre omgivelser. 

På den anden side er den anden lidt computergrafik-agtig. 

Jeg melder pas. Skulle nok have læst lidt mere i den bog :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:15

Gita Street:
...men det jeg husker var at deres første logo var fedt og tungt. Altså modsat af det det skulle illustrere.

Der oplever jeg lidt det samme med det første om innovation. Den virker lidt høj og stiv. Innovation er at forny sig (modsat stivhed). Ikke nødvendigvis at opfinde den dybe tallerken, men måske at sætte nye farver på og servere en lidt anden kombination i andre omgivelser. 

Det er altså rigtigt.

For mig er innovation noget dynamisk - noget, der flytter sig. Det gør de 2 font-typer ikke i forslag A og B ikke. Skrå skrift, eller skråskrift eller noget, der på anden vis er i ubalance, så det ser ud, som om det bevæger sig.

Man kan diskutere de 2 små illustrationer. Den øverste med personerne er sådan set meget god - kunstnerisk set. Teknisk kan jeg ikke vurdere, om den er god...

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:15

Første logo har den fordel at "innovation" vægter langt højere end "højskolen". Det synes jeg er en fordel - og det at de to ord er adskilt. Sidste har en ulempe ved at være så langt et ord, at dem jeg tror er i målgruppen, nok automatisk kan falde fra. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25

Gita Street:
Første logo har den fordel at "innovation" vægter langt højere end "højskolen".

Udmærket set.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 23:56

Uden at ville blande mig i omstående diskussion, - og i min egenskab af "glad amatør" vil jeg stemme for forslag 2. - Hvorfor? Fordi det er det jeg bedst kan lide, og jeg synes at forslag 1 virker lidt "midt 80'er-agtigt", - lidt commodore 64 look a like, - eller den stil..

Just my 2 cents..;-)

vh/ Ulrik

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:30

Gita Street:
Sidste har en ulempe ved at være så langt et ord, at dem jeg tror er i målgruppen, nok automatisk kan falde fra. 

Hvis målgruppen er folk, som ikke forventes at kunne læse et ord på kun 20 bogstaver, bør man finde et andet navn.

Jeg føler mig ikke tiltrukket af de to logoer.
Men man bør stå ved den korrekte stavemåde af sit navn - og det er i dette tilfælde i ét ord.

Jeg oplever en kende mere dynamik i grafikken i 2'eren uden at jeg helt kan sætte fingeren på årsagen.

Jeg ville nok tage udgangspunkt i en umulig konstruktion, fordi innovation blandt meget andet handler om at muliggøre det umulige. Måske ville jeg eksperimentere med symboler som cirkel = kvadrat undervejs i den kreative procse - men måske ville jeg også ende et helt andet sted.

Hvis man kan stemme for en ommer, så ligger min stemme dér.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)