Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det ok at sende folk en uopfordret mail uden reklamer af nogen art?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har et online forum på nettet med en del brugere.
Jeg vil gerne sende brugerne en mail en gang om måneden med information om hvor mange der har læst deres indlæg, lidt lige som Facebook gør.

Ideen er at mange glemmer at svare på de spørgsmål de selv har stillet og jeg på den måde kan få mere gang i debatten.

Der vil ikke være reklamer i mailen og er som sådan et betragte som en servicemail.

Folk har tilmeldt sig mit forum med deres email adresse og da mailen ikke er kommerciel, kan jeg vil sende dem mailen uden at spørge dem?

De kan selvfølgelig let melde sig fra.

Peter

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 22:14

Hej Peter.

Svaret er enkelt. Nej, du må ikke sende mails uopfordret. Altså må du kun sende mails, hvis dine dine brugere har godkendt det ved oprettelse, eller selv har tilmeldt sig på anden vis.

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:26

Er du nu sikker på det?
Ifølge markedsføringslovens §6 som man kan se her:
http://www.update.dk/cfje/Lovbasen.nsf/0d0d06f8e1ae8472c1256ad90039fd4e/1bd7467451d999c2c1256d8d004a464a?OpenDocument

Står der:

"En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det."

Jeg har ikke noget henblik på at sælge varer etc. Det er blot en servicemail.
Så hvor læser du i loven at jeg ikke må?

Peter

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 22:30

Så vidt jeg ved er dette tilladt... Service mail er tilladt og jeg vil småt sammenligne det med en hosting virksomhed lige sender en mail til alle deres kunder at serverne bliver genstartet eller noget andet...

Ellers kunne du jo altid tilføje script hvor de skal godkende at du må sende en mail til dem som en påminder at nu er der blevet skrevet i tråden eller hva ved jeg..

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11

RBN:
Svaret er enkelt. Nej, du må ikke sende mails uopfordret. Altså må du kun sende mails, hvis dine dine brugere har godkendt det ved oprettelse, eller selv har tilmeldt sig på anden vis.

Jeg vil mene, at du tager fejl, men debatten har lige været her inde: http://www.amino.dk/forums/t/120240.aspx

Og folk er lidt uenige om man må eller ej, men i dette tilfælde vil jeg mene at trådstarter faktisk gerne må, fordi det netop er en service-mail - men vedkommende skal bare være 100% sikker på at det ikke kan tolkes somom det er med salg for øje, hverken direkte eller indirekte!

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 20:09

Keld:

RBN:

Jeg vil mene, at du tager fejl, men debatten har lige været her inde: http://www.amino.dk/forums/t/120240.aspx

Og folk er lidt uenige om man må eller ej, men i dette tilfælde vil jeg mene at trådstarter faktisk gerne må, fordi det netop er en service-mail - men vedkommende skal bare være 100% sikker på at det ikke kan tolkes somom det er med salg for øje, hverken direkte eller indirekte!

Det kan godt ske du har ret Keld. Mit indtryk var dog, at det lidt var med salg for øje - eller i hvert fald med indblik i at tjene mere.

Reglerne er ikke helt så lige til på området, så det kan være man skal tage fat i en der ved noget, inden man giver sig i kast med det.

Handel med varepartier via Trademen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)