Det er rigtigt. Hvis ikke man selv kan bidrage, er man i de andres hænder, hvis det da skal være gratis. Der vil jeg give dig ret, det er den ulempe ved OS. Her må man vælge sit OS system med omhu og ikke mindst udgaverne. Det er jo ikke fordi Drupal ikke har et metatags modul. Det er bare ikke kommet til den allernyeste version, der udkom for et par måneder siden. Derfor skal man vægte hvilke moduler man skal bruge til sit site, inden man udvikler det. Ellers er det jo helt tilfældigt, om man kan bygge et færdigt system i sidste ende. |
Niels Henriksen:Jo men bliver det man bidrager med så også brugt? Eller sidder der nogle få mennesker og bedømmer om det skal med i fremtidige releases?
Om det bliver brugt af andre, afhænger helt af hvad brugerne synes om det. Du kan ikke tvinge andre til at bruge det. Dog har de muligheden for det, når du ligger det op på Drupal.org.
Mht. fremtidige releases, er jeg lidt i tvivl om hvad du mener. Hvis du tænker på grundsystemet(her tænker jeg på Drupal), altså kernen, så er det et afgrænset område, man ikke som almindelig bruger kan bestemme over. Du kan selvfølgelig komme med input, men ikke kræve noget lavet på din måde.
Som da version 6 blev til version 7, tog man de mest brugte moduler, og tog med ind i kernen. Man kan så diskutere om ikke metatagsmodulet skulle have været med derind. Jeg ville være for, men jeg kan også godt se meningen i at holde kernen så lille så muligt, og herefter tilføje moduler. På den måde, er man ikke tvunget til at have noget, man ikke ønsker.
I en SOE eksperts øjne, ville det nok være absurt at lave et website uden at kunne rode med metatags, men jeg vil tro at der nok også er rigtig mange, der ikke skænker det en tanke(selvom de burde).