Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg meta koder på min Drupal side ?

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Nej, dem der kan kode kan bidrage. Alle andre har ikke rigtig noget at sige - inklusiv dem, som faktisk bedst ved hvad der giver gode resultater (i forhold til salg, SEO osv.). Det er jo det som er problemet.

Det er rigtigt. Hvis ikke man selv kan bidrage, er man i de andres hænder, hvis det da skal være gratis. Der vil jeg give dig ret, det er den ulempe ved OS.

Her må man vælge sit OS system med omhu og ikke mindst udgaverne. Det er jo ikke fordi Drupal ikke har et metatags modul. Det er bare ikke kommet til den allernyeste version, der udkom for et par måneder siden.

Derfor skal man vægte hvilke moduler man skal bruge til sit site, inden man udvikler det. Ellers er det jo helt tilfældigt, om man kan bygge et færdigt system i sidste ende.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 13:16

Niels Henriksen:

Jo men bliver det man bidrager med så også brugt? Eller sidder der nogle få mennesker og bedømmer om det skal med i fremtidige releases?

Om det bliver brugt af andre, afhænger helt af hvad brugerne synes om det. Du kan ikke tvinge andre til at bruge det. Dog har de muligheden for det, når du ligger det op på Drupal.org.

Mht. fremtidige releases, er jeg lidt i tvivl om hvad du mener. Hvis du tænker på grundsystemet(her tænker jeg på Drupal), altså kernen, så er det et afgrænset område, man ikke som almindelig bruger kan bestemme over. Du kan selvfølgelig komme med input, men ikke kræve noget lavet på din måde.

Som da version 6 blev til version 7, tog man de mest brugte moduler, og tog med ind i kernen. Man kan så diskutere om ikke metatagsmodulet skulle have været med derind. Jeg ville være for, men jeg kan også godt se meningen i at holde kernen så lille så muligt, og herefter tilføje moduler. På den måde, er man ikke tvunget til at have noget, man ikke ønsker.

I en SOE eksperts øjne, ville det nok være absurt at lave et website uden at kunne rode med metatags, men jeg vil tro at der nok også er rigtig mange, der ikke skænker det en tanke(selvom de burde).

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 14:30

Som SEO mand har du jo nødvendigvis heller ikke et svar på hvordan det ideelle CMS ser ud. Jeg synes ideen med Drupal er god, som Kent siger kan Drupal ses som både et CMS eller et Framework. Dvs. at systemet som basis kun indeholder de funktioner som det anses alle for brug for.

Udvikler jeg f.eks. et lukket intranet på Drupal og virksomheden ikke ønsker nogen af deres sider skal indekseret, hvad skal de så bruge søgeoptimering til?

At det så er rigtigt simpelt at tilføje et modul der gør at de 95% andre, der skal bruge søgeoptimering kan få deres meta tags med er jo perfekt. Bare ikke et argument for at de sidste 5%, der ikke har brug for søgeoptimering, skal havde noget overflødigt med.

Dette er igen et godt eksempel på hvorfor OS er så meget bedre end de kommercielle og låste systemer der sjældent kan tilpasses kundernes meget forskellige behov! Wink

Med venlig hilsen
Sven Philipsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:35

Swon:
Som SEO mand har du jo nødvendigvis heller ikke et svar på hvordan det ideelle CMS ser ud.

Nu har jeg arbejdet med CMS siden 97, så jo det gør jeg. Og en ting jeg i hvert fald ved er, hvad der virker i søgemaskinerne. Og at udelade redigering af META-data og TITLEs er direkte idiotisk - og netop et glimrende eksempel på de virkelige dårlige valg der laves i de fleste OS miljøer.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:56

Swon:
Dette er igen et godt eksempel på hvorfor OS er så meget bedre end de kommercielle og låste systemer der sjældent kan tilpasses kundernes meget forskellige behov! Wink
Det er egentlig sjovt du siger det, for alle de OS jeg har sat i søen for kunder har ikke en gang skulle bruge alle de moduler som på nuværende tidspunkt er indbygget i Drupal, det er kun meget få moduler som har været nødvendige for kunden.

Men det jeg derimod har oplevet er at der skal et utal af moduler til for at kunden kan få det som de vil have det, dog med en del kompromiser taget undervejs. og langt de fleste af dem er moduler som egentlig burde være som standard i selve Drupal... og ja man kan installerer forskellige moduler og ja der bliver bygget en del moduler, men tit følger de ikke med tiden som i det her tilfælde eller også er der så mange fejl i modulerne. Ja der er også en del hvor der ikke er fejl i, men de moduler mine kunder har skulle bruge har 90% haft et eller andet galt som udvikleren så lige skulle rette først. lidt irriterende men sådan er det jo.

Og så til det at OS skulle være bedre en kommercielle løsninger kan jeg ikke rigtig forholde mig til, jeg kan kun sige at mit kommercielle system er på samme måde og måske endda bedre kan tilpasses kundernes behov. og ikke mindst fejlretning tager typisk 5-20 minutter fra kunden har fortalt om fejlen. Det er ikke ligefrem noget man kan sige om OS Drupal verdenen.

I sidste ende handler det om religion og viden, er man til OS eller kommercielle løsninger.

Og det er noget man må gøre op med sig selv, jeg har valg min vej, da jeg så en del huller på OS CMS markedet, udviklede jeg min egen kommercielle CMS løsning som netop tager hånd om de problematikker som vi snakker om her og mere til.

Det samme har DeMib Helt sikkert også gjort, mener at han har været med på en del projekter i form af fx shopløsninger ? ret mig lige hvis jeg tager fejl

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 15:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Swon:
... At det så er rigtigt simpelt at tilføje et modul der gør at de 95% andre, der skal bruge søgeoptimering kan få deres meta tags med er jo perfekt. Bare ikke et argument for at de sidste 5%, der ikke har brug for søgeoptimering, skal havde noget overflødigt med.

Dette er igen et godt eksempel på hvorfor OS er så meget bedre end de kommercielle og låste systemer ...

I det omtalte tilfælde (hvor et modul til administration af Meta-elementer mangler) gavner det jo så ikke de 95%, at de 5 % ikke har brug for at kunne søgemaskineoptimere - nok nærmere tværtimod.

Hvis OS-systemer lider under, at programmørerne i kampen for fleksibiliteten glemmer at tænke på funktionaliteten (i dette tilfælde Meta-funktionalitet), så kan jeg absolut ikke følge din tese om at OS-systemer skulle være bedre end kommercielle systemer.

Så er det i min verden OS-systemerne der er de "låste systemer".

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 16:55

Til Mikkel,

Det er heldigt at man ikke behøver at være enige i en debat.

Og som jeg kan læse har du vist ikke engang taget dig tiden til at læse mit indlæg siden du stadig befinder dig i din "SEO er det eneste i verden" bobbel.

Jeg er udmærket klar over hvem du er, (har) din bog og din historie - kan dog ikke se hvorfor det skulle være et argument i sig selv for at dine holdninger er mere rigtige. Når du kun forholder dig til hvad der skal til for at lave en god salat og ikke hvad der skal til for at stege en god bøf. (metafor) Smile

Jeg ser det som en klar fordel at systemer som drupal findes, der findes rent faktisk sider hvor SEO ikke skal bruges. Og til de kunder der har brug for SEO tilføjes modulet jo blot (som højst sandsynligt er mindst lige så godt, som hvad du kan finde i de fleste kommercielle systemer).

---------------

Til Kim,

Hvis du har valgt at bruge Drupal til en kunde, hvor kun 90% af funktionaliteten kunne bruges, burde det diskuteres om du har rådgivet kunden rigtigt? Frem for om Drupal indeholdt det du havde "forventet".

Der findes massere af andre OS CMS systemer, hvor fokus er på SEO. Eller hvor problemer som dem du beskriver kan rettes på mellem 2 og 5 min.

For mig er valget mellem kommercielt eller OS et valg om udbud, økonomi og dermed lysten for kunden til at rende en større risici. Jeg har f.eks. haft flere kunder der har måtte starte forfra fordi deres kommercielle udbyder var gået konkurs.

---------------

Til Jesper,

Som jeg netop beskriver er det ikke glemt ved drupal, det handler blot om at det er en tilføjelse. Tilføjelsen tager ca. 10 - 60 sekunder at lave (alt efter internet forbindelse).

Som jeg også tidligere har nævnt har andre OS produkter fokus på andre områder. Derved er de ikke særligt velegnede som Framework, men gode til f.eks. virksomheders CMS.

Intet er låst ved OS, alt kan rettes til - og som regel kan tingende blive præcist som kunderne ønsker, hvis det rigtige system er valgt fra start. OG denne tilrettelse er som regel heller ikke dyrere end selve anskaffelsen af et af de kommercielle systemer.

Er man dog heldig at der findes et kommercielt CMS der passer præcist ens behov - kan det dog tænkes at kunden kan have en fordel her. Glæder mig blot til at se et sådan system, jeg ser kun begrænsningerne. Smile

Med venlig hilsen og forsat god dag
Sven Philipsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:03

Swon:
Og som jeg kan læse har du vist ikke engang taget dig tiden til at læse mit indlæg siden du stadig befinder dig i din "SEO er det eneste i verden" bobbel.

Jeg ved ikke hvor du har det fra. Det har jeg aldrig givet udtryk for. Tværtimod. Det er jo netop manglen på helheden og de ting der gavner forretningen jeg efterlyser.

SEO er i den sammenhæng ligesom hjulene på din bil. Det er da muligt, der er nogle få der ikke har brug for hjul på deres bil, men de fleste har altså, og derfor er det åndssvagt ikke at inkludere dem som standard.

At betragte SEO, eller usability, eller konverteringer, eller teknisk sikkerhed osv osv, som "noget der kan puyttes ovenpå bagefter" er efter min mening en alvorlig strategisk fejl. Det bør være selve det fundament som alle andre beslutninger, design og teknik bygger på. Ikke omvendt.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:34

Swon:
Hvis du har valgt at bruge Drupal til en kunde, hvor kun 90% af funktionaliteten kunne bruges, burde det diskuteres om du har rådgivet kunden rigtigt? Frem for om Drupal indeholdt det du havde "forventet".
Det kunne være du skulle undersøge tingene noget nærmere før du begynder at drage til konklusioner. Som du nok kan se på min hjemmeside tilbyder jeg ikke Drupal løsninger, jeg bliver hyret af reklame bureauer, udviklere og andre virksomheder i samme dur, til at lave det de bestiller. og der i blandt er der en del Drupal løsninger og mange andre OS løsninger.

Men det jeg tilbyder er min løsning hvor SEO er en stor del af det og selvfølgelig. Moduler og de funktioner som kunden efterspørger bliver programmeret så de kan eksakt det kunden efterspørger, og på det punkt bliver kunden også vejledt i forhold til hvad der er bedst at gøre i forhold til SEO. hverken mere eller mindre.

Men det betyder jo ikke at jeg siger nej tak til kunder som gerne vil have noget andet, jeg kan kun anbefale, ikke tvinge.

Men jeg synes nu stadig at du skulle tage at undersøge folk lidt nærmere før du beskylder en for ikke at have rådgivet kunden godt nok.

Jeg gad nu godt se de OS som har sit fokus på SEO som du siger der er masser af.

Og fordi SEO ikke skal bruges på 5% af de sites der bliver udviklet gør jo bare endnu mere at man bør have det som standard i systemerne. Igen er der et ton af moduler i fx Drupal som er indbygget men som ikke rigtig bruges.

Det vil så også sige at ifølge din teori, skal vi lade være med at designe hjemmesider så de kan ses i IE, for der er jo 15% der bruger firefox og ikke IE. spøjs tankegang.

MVH Kim

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1773
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 18:05

Fra http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2011/01/05/140845.htm