Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg meta koder på min Drupal side ?

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kent Medom:
... Man skal huske på at det er frivillige der udvikler til opensource. Ham der er på metatagsmodulet har åbenbart haft for meget andet at se til, og det har derfor trukket noget ud, med at få den færdig. ...

Open source eller ej - hvordan kan man have for travlt til at udvikle et modul, der tillader brugerens administration af meta-beskrivelser?

(jeg er meget forundret)

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1773
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 12:22

Jeg kan vente... men ja det sgu for ringe..

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:26

Som sagt, det er frivillige mennesker, der gør et frivilligt stykke arbejde. De får ikke noget for det.

Det kan man altså ikke tillade sig at være sur over. Har man travlt, kan man betale sig fra at få modulet udviklet færdigt. Ønsker man ikke det må man pænt vente.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:36

Det er vel blot endnu et godt eksempel på et af de problemer med OS som jeg har fremhævet mange gange: Det er udviklerne der bestemmer, hvad der skal udvikles - ikke dem der ved noget om købmandsskab, SEO, usability osv. Det er grundlæggende set usundt.

Jeg synes, at teknik skal udvikles og prioriteres ud fra de praktiske behov og mål der er - ikke ud fra hvad det er udviklerne lige synes er sjovt at arbejde med. For resultatet er præcis det vi ser i dette eksempel - og mange andre tilsvarende.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:39

Mikkel deMib Svendsen:

Det er vel blot endnu et godt eksempel på et af de problemer med OS som jeg har fremhævet mange gange: Det er udviklerne der bestemmer, hvad der skal udvikles - ikke dem der ved noget om købmandsskab, SEO, usability osv. Det er grundlæggende set usundt.

Jeg synes, at teknik skal udvikles og prioriteres ud fra de praktiske behov og mål der er - ikke ud fra hvad det er udviklerne lige synes er sjovt at arbejde med. For resultatet er præcis det vi ser i dette eksempel - og mange andre tilsvarende.

Helt korrekt :) Yes for den

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår godt hvad I mener, men Open Source, er nu engang som navnet antyder, noget som alle kan bidrage til. Til gengæld kan der være mange flere om det, og man betaler ikke for at bruge systemet. Har man et specifikt problem, man ikke kan vente på bliver løst af en af de frivillige eller en betalt, kan man selv betale en programmør, for at lave det til tidsfristen man nu stiller.

Synes man det er en kejtet måde, er der jo ikke noget der holder en fra at vælge f.eks. et Microsoft system. Det er heldigvis et valg man selv tager.

Og BTW er Drupal ikke et færdigt ud-af-boksen system med en 1-2-3 så kører det hele installation. Det er et framework, hvorpå man selv bestemmer hvilke moduler man skal bruge, til den konkrete løsning. Derfor er det utrolig flekibelt, men samtidig heller ikke noget man sætter op på en eftermiddag. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:54

Mikkel deMib Svendsen:
Det er vel blot endnu et godt eksempel på et af de problemer med OS som jeg har fremhævet mange gange: Det er udviklerne der bestemmer, hvad der skal udvikles - ikke dem der ved noget om købmandsskab, SEO, usability osv

Det er ikke kun OS der har det problem. Der findes også OS systemer som har nogle af de ting lavet allerede i grundmodulet. Der findes også hostet systemer som slet ikke burde være startet op.

Mikkel deMib Svendsen:

Lige præcis. Tager man et system som Umbraco så kan det "næsten ingenting" fra starten men mulighederne er store blot i standardsystemet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:55

Kent Medom:
Jeg forstår godt hvad I mener, men Open Source, er nu engang som navnet antyder, noget som alle kan bidrage til.

Jo men bliver det man bidrager med så også brugt? Eller sidder der nogle få mennesker og bedømmer om det skal med i fremtidige releases?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:56

Kent Medom:
Jeg forstår godt hvad I mener, men Open Source, er nu engang som navnet antyder, noget som alle kan bidrage til.

Nej, dem der kan kode kan bidrage. Alle andre har ikke rigtig noget at sige - inklusiv dem, som faktisk bedst ved hvad der giver gode resultater (i forhold til salg, SEO osv.). Det er jo det som er problemet.

Hvis man selv skal kode så grundlæggende vigtige ting som håndtering af META-data og TITLEs, så synes jeg fidusen ved et standardiseret system i høj grad ryger.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:57

Mikkel deMib Svendsen:

Og lige for at få det hele med, så er alle med til at bestemme hvad der skal udvikles. Du kan selv lave dit helt eget modul, og endda uploade det til community'et, for at dele det med andre. Præcis som de moduler der ligger der i forvejen.

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)