Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afstemning: Har du backup på din hjemmeside / webshop?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,  jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide om i har en backup løsning på jeres hjemmesider / webshops.

Har du backup på hjemmeside/webshop?

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange af jer, som rent faktisk har backup på jeres webshop eller hjemmeside, og når jeg siger backup tænker jeg på backup som i selv kan tilgå, hvis i f.eks. kommer til at slette en mappe på serveren/webhotellet.

• Ja vi har backup, som vi selv kan tilgå og genoprette fra. (70,5%)
  • Ja vi har backup, men vi kan ikke selv tilgå og genoprette fra den (9,1%)
  • Vi har noget backup, men jeg ved faktisk ikke hvad det er for noget. (11,4%)
  • Vi har slet ikke backup på vores hjemmeside/webshop. (9,1%)
  • Totalt antal stemmer: 44
Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:01

Jeg sikrer mig altid at have en back-up af mine projekter. Der er ingen grund til at bruge timer, dage, uger, måneder, år på noget uden at kunne genskabe det, hvis uheldet skulle være ude.

Så, ja fra mig.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:28

Lidt sjovt at det spørgsmål kommer i dag, da min shop med iPhone 4 cover og andet iPhone 4 tilbehør gik ned i går.

Jeg havde selvfølgelig ikke backup på den, så hele eftermiddagen og aftenen gik med at få den op at køre igen.
Så nu er der backup på ALT :D

Man lære vel af sine (dumme) fejl

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:46

Jeg har svaret ja, da jeg har en dedikeret server hvor jeg kan styre alt fra backup til software, indstillinger og udvidelser. Mine kunder har samtidig også muligheden for at opsætte automatisk backup af deres hjemmeside og databaser.

Backup er og bliver vigtigt, da man ikke ved om uheldet er ude en dag. Det er dog heldigvis ikke ske for mig, men derfor ser jeg det ikke som mindre vigtigt.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:05

jeg har på egen hjemmeside backup , men ved ikke hvor meget vis nye webaster laver noget på hjemmesiden, hvor meget de sikker sig, for jeg ved ikke hvordan man selv gør det

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 14:13

Ja. Min hjemmeside er for værdifuld til jeg kan lade være. Jeg gør det flere gange i ugen. Det gør jeg også ved mine kunder - det er det mindste man kan gøre!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22

"Rigtige mænd tager ikke backup; rigtige mænd græder"

Ovenstående citat mener jeg at jeg hørte mange gange i min "spæde ungdom på nettet".

Har selv efterhånden stået alt for mange gange uden backup (rigtig dum vane), så jeg har efterhånden lært af fejlen, og er begyndt - så vidt muligt - både have backup på min server host, samt i det mindste kildekode og database-strukture som backup på min personlige computer, synkroniseret i "skyen" med Dropbox (så det er tilgængeligt på alle mine computere).

Synes desværre at selvom man godt ved at man børe have / tage backup regelmæssigt; så går det alt for ofte i glemmebogen. Oplevede det for en uges tid siden, da vores server blev hacket (heldigvis ikke noget alvorligt), og jeg skulle til at genskabe en del "index.php"-filer fordi jeg ikke lige havde fået taget backup af samtlige sites...

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 14:23

Vil det sige nogen af jer manuelt laver backup som i så har liggende? Eller er det automatisk backup hver nat af både filer og database?

Og hvis i ikke har automatisk backup af filer og database hver dag, er det så fordi i syntes det er for dyrt/besværligt osv. ?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 14:24

Martin:

Vil det sige nogen af jer manuelt laver backup som i så har liggende? Eller er det automatisk backup hver nat af både filer og database?

Begge dele. Og jeg lægger det både på min mac og en ekstern.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 14:27

Hej

Jeg har backup hos udbyderen, one.com samt en automatisk backup, som jeg kan tilgå efter ønsker, som opdateres dagligt, både filer og database.

Tonny

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)