Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvote 2?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får stadig et No-Go !!

Du kan vist ikke tage en re-eksamen på STX/HHX/HF/HTX i et enkelt fag, hvis du har bestået i igennemsnit. (men skal selvfølgelig ikke kunne sige om nogle uddannelsessteder tilbyder denne service)

Det du kan gøre er at tage et GS-kursus (Gymnasial Supplering) i f.eks. sommerferien. Det vil sige at du skal sidde på skolebænken i 6-7 uger, hvor du kun har Engelsk. Du afslutter med en mundtlig og skriftlig eksamen. 

Med hensyn til HA, så vil du kunne ansøge med Engelsk B som en betinget optagelse, det vil sige at du gør dem opmærksom på at du tager et GS-kursus i Engelsk som er afsluttet inden du starter på HA. Du skal så består kurset for ikke at blive smidt ud af HA-studiet. 

Læs mere på UG.dk og GSdanmark.dk

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 18:44

Hvis uddannelsen kræver at du skal have Eng B, så kommer du ikke ind uden, med mindre du kan erstatte faget med et andet... Da jeg ikke har sat mig ind hvad der bliver krævet ud over det kan jeg ikke sige det med sikkerhed...

Hvis du ikke har Eng B, kan du sagtens tage det. Der er forskellige steder du kan tage fag som du mangler... Både som aftenkurser, lynkurser og som almindelig skolegang.. Søg og du skal finde... Du kan finder alt på google hvis du bare leder efter det :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 18:46

Som tidligere skrevet... Tag kontakt til vejlederen på uddannelses stedet og spørg hende, hun kan hjælpe dig... Hun vil kunne svare på alle dine spørgsmål og hjælpe dig på vej..

– Oscar Levant

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 19:11

Alexander R. B:

Hvis uddannelsen kræver at du skal have Eng B, så kommer du ikke ind uden, med mindre du kan erstatte faget med et andet... Da jeg ikke har sat mig ind hvad der bliver krævet ud over det kan jeg ikke sige det med sikkerhed...

Hvis du ikke har Eng B, kan du sagtens tage det. Der er forskellige steder du kan tage fag som du mangler... Både som aftenkurser, lynkurser og som almindelig skolegang.. Søg og du skal finde... Du kan finder alt på google hvis du bare leder efter det :)

Men hvis man er dumpet engelsk B?

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Skrevet kl. 19:14

Hvis jeg nu dumper engelsk på B niveau, kan jeg så tag en GS-kursus i engelsk?

Tæller kursuset karakter med i mit snit ?

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 20:12

Du kan tage enkelt kurser til Eng B om du er dumpet eller vil have snittet højere...

Og ja det vil skaffe dig adgang til uddannelsen, som basis. Jeg kan dog ikke love om du kommer ind, da jeg ikke ved hvad de ellers kigger efter...  Nævner det endnu engang hvis nogen skulle have misforstået det... Kontakt vejlederen på selve uddannelsen du vil søge om... Hun/han vil hjælpe dig... Bare fordi du ikke har bestået Eng betyder det ikke at du sidder fast, du kan sagtens rette op på det.

– Oscar Levant

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Skrevet kl. 20:39

kan man forbedre sit snit, har altid fået af vide at det kunne man ikke ?

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 21:23

Nesuz:

Alle fag du tager som GS / de andre alternativer som andre Amino'er har nævnt, kan IKKE forbedre dit snit. Det kan kun give dig adgang :)

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Skrevet kl. 21:28

lassevesterskov:

Nesuz:

Alle fag du tager som GS / de andre alternativer som andre Amino'er har nævnt, kan IKKE forbedre dit snit. Det kan kun give dig adgang :)

kun kun, det er også nok for mig :)

hvis jeg nu dumper engelsk b, og hvis jeg tager GS  efter 3.g, og består med med et 4 fx, kan jeg så komme ind på uddannelsen ?

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Skrevet kl. 21:28

lassevesterskov:

Nesuz:

kun kun, det er også nok for mig :)

hvis jeg nu dumper engelsk b, og hvis jeg tager GS  efter 3.g, og består med med et 4 fx, kan jeg så komme ind på uddannelsen ?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)