Min side har over et stykke tid kørt ret ustabilt. Har derfor haft kontakt med surftown der har lavet en måling på siden. Fik følgende svar: Hej Frederik
Nu har jeg selv surfet ret intensivt på den fra forskellige computere, og synes den svigter ret mange gange. Det jeg bider mærke i er at han siger "hvilket umiddelbart virker som en ok respons tid".
God lørdag.
Hilsen
Frederik |
Min side køre laaaanngsomt
2ms normalt men nogengange helt op på 20ms. På min egne vps hos jaynet ligger den mellem 1-2ms hele tiden. Kender ikke lige sufttowns serup, men måske kan du kommer over på et andet cluster? |
Hej Frederik Hvilket system bruger du? |
Hej Frederik.
Det ca. 5 sekunder før din side loadede færdigt. Jeg kan se at din sidde ikke er komprimeret. med .htaccess kan du sagtens komprimere alt fra billeder i forskellige formater til css samt html sider... Der er flere forskellige metoder at gøre det på. Kigger man på din kildekode ligger jeg med det samme ti: META NAME="keywords" <-- hvor alle dine keywords er på hver sin linje, hvert mellemrum du laver i kildekoden, tager jo også plads.. Ikke særlig meget, men når man har utrolig meget kode, kan det godt være med til at gøre siden langsommere..
Hav en god weekend..
|
Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant
Tak for svarene. Henrik Jochumsen: Min første tanke, da jeg begyndte at undersøge hvorfor siden kørte ustabilt var at der var noget galt med deres server. Snakkede med dem og fik følgende svar. Hej Frederik Men hvis du hælder mod en af grundene kunne være at den er overbelastet, så er det måske deres server aligevel problemet ligger hos ? jjn: Hej jjn, det er Joomla 1.5 15. Noget der kan hjælpe med at lokalisere en evt. fejl ? Alexander: Tak for indputtet, det vil jeg lige undersøge nærmere hvordan jeg kan optimere det. Lige over god weekend
|
Hej Henrik Tror ikke det direkte har noget at gøre med respons tiden, men faldt over dette Men du skal få opdateret din side, joomla 1.5.15 er en gammel version mener den sidste nye 1.5 version hedder 1.15.22 du kan finde den her www.joomla.org og du kan bruge dette modul som gør det utroligt let at opdatere siden. Ved godt det ikke var et svar på dit spørgsmål, men bare et godt råd Mvh Martin
|
Det skal lige nævnes at den nyeste joomla version er 1.6 :) |
Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant
Jeg oplever også Drupal er temmelig langsom. Hvis nogle har nogle tricks til dette må I gerne komme med dem :) |
Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte
Martin/Alexander :
Ville jeg få (kunne) noget ud af at skifte fra surftown evt. ? |
Kender heller ikke noget til surftown, så det vil jeg nødig udtale mig om :) Men det er korrekt som der bliver sagt at 1.6.1 er sidste nye, du skal bare være klar over at du ikke bare lige uden videre kan opdatere til 1.6.1 da de fleste templates, moduler, componenter osv IKKE fungere på både på 1.5 og 1.6. Forsat held og lykke med det Martin |