Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min side køre laaaanngsomt

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Min side har over et stykke tid kørt ret ustabilt. Har derfor haft kontakt med surftown der har lavet en måling på siden. Fik følgende svar:

www.fotogen.dk

Hej Frederik

Vi har nu kørt en overvågning af siden i et par dage, average respons time er 953 ms.
Der har været ialt 29 gange ud af 4355 målinger, hvor respons tid var over 15 sekunder, dette kan skyldes et utal af forskellige ting, alt fra server restart til at der ikke har kunne skabes forbindelse til serveren.
Hvis vi fjerner disse målinger falder respons time til 689 ms. hvilket umiddelbart virker som en ok respons tid.

Hvor lang tid siden er om at loade de forskellige sider kan selvfølgeligt variere, alt efter mængden af indhold der skal genereres/hentes fra databaser mm.

Hvis du mener det er joomla der er skyld i de lange loadetider, kan en mulighed være at deaktivere moduler der er lang tid om at loade, dette er primært relevant hvis der er installeret plugins der kun benyttes på enkelte sider (den måling der er lavet er generel, og ikke individuelt på hver side).

Alternativt er det selvfølgeligt muligt at skifte til en VPS, der kan optimeres til afvikling af Joomla, ved blandt andet at cache et større antal sider mm. denne type løsning koster dog lidt mere og kræver at man tilegner sig lidt teknisk viden.

https://surftown.dk/vps

Du kan via følgende link se den offentlige del af statistikken fra site 24/7, det skal dog siges at downtime måleren af den ene eller anden grund ikke viser det korrekte resultat, da der ifølge de konkrete målinger skulle være i alt 7 Min og 3 Sec nedetid, fordelt over 3 gange.

http://www.site24x7.com/login/status.do?execute=portalIntegration&id=V2yAVw0Tjs5x3MlRqJl3WHLe2dwYvyZFK6d1bq4xCuJXbIBXDROOzvhwDxeubUy7DmyA%2FhcyqT4%3D

Nu har jeg selv surfet ret intensivt på den fra forskellige computere, og synes den svigter ret mange gange.

Det jeg bider mærke i er at han siger "hvilket umiddelbart virker som en ok respons tid".

www.fotogen.dk

Nogle der kan byde ind med en second opinion ?

God lørdag.

Hilsen

Frederik

Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 31
Fra  Noprobs Skrevet kl. 15:20
Ved en hurtig ping test virker det som om serveren nogen gange svare langsomt, så den er nok belastet...

2ms normalt men nogengange helt op på 20ms.

På min egne vps hos jaynet ligger den mellem 1-2ms hele tiden.

Kender ikke lige sufttowns serup, men måske kan du kommer over på et andet cluster?
Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 15:22

Hej Frederik

Hvilket system bruger du?

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 15:23

Hej Frederik.

Det ca. 5 sekunder før din side loadede færdigt. Jeg kan se at din sidde ikke er komprimeret. med .htaccess kan du sagtens komprimere alt fra billeder i forskellige formater til css samt html sider...   Der er flere forskellige metoder at gøre det på.

Kigger man på din kildekode ligger jeg med det samme ti: 

META NAME="keywords"  <-- hvor alle dine keywords er på hver sin linje, hvert mellemrum du laver i kildekoden, tager jo også plads.. Ikke særlig meget, men når man har utrolig meget kode, kan det godt være med til at gøre siden langsommere..

Hav en god weekend..

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Skrevet kl. 15:49

Tak for svarene.

Henrik Jochumsen:

Min første tanke, da jeg begyndte at undersøge hvorfor siden kørte ustabilt var at der var noget galt med deres server. Snakkede med dem og fik følgende svar.

Hej Frederik

Tak for din mail.

Du vil ikke få noget ud af at flytte server, da du ligger på en helt ny webserver hos os. Hvor tit kører siden langsomt? For jeg har lige været siden igennem i en browser, og jeg synes den kører meget fint.

Men hvis du hælder mod en af grundene kunne være at den er overbelastet, så er det måske deres server aligevel problemet ligger hos ?

jjn:

Hej jjn, det er Joomla 1.5 15. Noget der kan hjælpe med at lokalisere en evt. fejl ?

Alexander:

Tak for indputtet, det vil jeg lige undersøge nærmere hvordan jeg kan optimere det.

Lige over god weekend Smile

Fra St julians, Malta
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 16:14

Hej Henrik

Tror ikke det direkte har noget at gøre med respons tiden, men faldt over dette

Frederik:
Hej jjn, det er Joomla 1.5 15.
Men du skal få opdateret din side, joomla 1.5.15 er en gammel version mener den sidste nye 1.5 version hedder 1.15.22 du kan finde den her www.joomla.org og du kan bruge dette modul som gør det utroligt let at opdatere siden.

Ved godt det ikke var et svar på dit spørgsmål, men bare et godt råd Smile
Held og lykke med at få problemet løst.

Mvh

Martin

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 16:19

Det skal lige nævnes at den nyeste joomla version er 1.6 :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1772
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 16:20

Jeg oplever også Drupal er temmelig langsom. Hvis nogle har nogle tricks til dette må I gerne komme med dem :)

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Skrevet kl. 16:31

Martin/Alexander :

Tak for indputtet. Det opdatere jeg med det samme for der er vist helt sikkert også nogle sikkerheds opdateringer der godt kunne bruge en opfrisker Smile

Ville jeg få (kunne) noget ud af at skifte fra surftown evt. ?

Fra St julians, Malta
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:57

Frederik:

Martin/Alexander :

Tak for indputtet. Det opdatere jeg med det samme for der er vist helt sikkert også nogle sikkerheds opdateringer der godt kunne bruge en opfrisker Smile

Ville jeg få (kunne) noget ud af at skifte fra surftown evt. ?

Kender heller ikke noget til surftown, så det vil jeg nødig udtale mig om :)

Men det er korrekt som der bliver sagt at 1.6.1 er sidste nye, du skal bare være klar over at du ikke bare lige uden videre kan opdatere til 1.6.1 da de fleste  templates, moduler, componenter osv IKKE fungere på både på 1.5 og 1.6.

Forsat held og lykke med det

Martin

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)