Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min side køre laaaanngsomt

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu prøver jeg at åbne tråden op igen  Smile.

Mit problem med min hjemmeside er endnu ikke løst og mailede tilbage til surftown der så kom med svar i dag:

De skrev følgende:

Hej Frederik

Vi har set yderligere på hvad problemet kan skyldes, det lader til at der i perioder bliver brugt mange ressourcer, hvilket kan gøre at siden efterfølgende loader langsomt.
Vi kan selvfølgelig ikke gå alle detaljer igennem, men det lader til at det største problem er timthumb.php, når der er mange besøgende på siden, bruges der mange ressourcer på at resize billederne, hvilket i længden ikke er optimalt, da problemet så vokser når der er flere besøgende.

Det der anbefales er at timthumb.php, benyttes til at resize billederne, de bør herefter gemmes i de pågældende størrelser så de kan hentes direkte som filer, dette bør løse en stor del af problemerne.

Kort uddrag fra vores log filer hvor vi kan se der har været problemer:
[03-Apr-2011 21:58:48] PHP Warning: unlink(./cache/mod_latestnews): Is a directory in /hsphere/local/home/godteterkel/fotogen.dk/timthumb.php on line 420
[03-Apr-2011 21:58:48] PHP Warning: unlink(./cache/mod_mainmenu): Is a directory in /hsphere/local/home/godteterkel/fotogen.dk/timthumb.php on line 420

Det er selvfølgelig også en mulighed og skifte til f.eks. en VPS løsning, men dette vil blot være at udskyde problemet, da det stadig kan opstå hvis der er for mange brugere eller for meget aktivitet på siden.
https://surftown.dk/vps

Håber overstående giver mening, ellers er du velkommen til at skrive tilbage igen.

Må sige jeg er godt og grundigt på bar bund - nogle der vil forklare hvad han præcist mener ?

(Hvor tidskrævende det er, hvem der har "ansvaret" for fejlen m.m)

Hilsner

Frederik Smile

Min side er www.fotogen.dk

Tilmeldt 30. Mar 10
Skrevet kl. 19:16

Hej Frederik,

Det ser ud til, at udvikleren af din side har lavet en lidt uoptimal løsning.
Det kunne tyde på, at dine billeder resizes "on-the-fly".

Fx hvis du har nogle thumbnails, så bliver de genereret hver gang siden vises frem for én gang som så gemmes og kan genbruges.

Afhængigt af kompleksiteten og læsbarheden af din sides kode kunne det nok løses på 1-3 timer.

Jeg håber det hjælper dig.

Du er velkommen til at skrive hvis du har brug for, at få det løst.

God aften.

Venligst,

Sune

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 19:57

Prøv at brug Google pagespeed eller Yslow fra yahoo. De kommer med forslag til hvad der kan forbedres for at gøre din side hurtig. Der er lige så mange ting man kan gøre for at optimere hastigheden på hjemmesiden, som der er for at søgeoptimere den.

Det kan blive meget nørdet, hvis alt skal på plads, men der er også nogle generelle ting man selv kan rode med.

God arbejdslyst.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Skrevet kl. 20:26

Tak for svarene jeg prøver igen igen at gå videre med det - nu er jeg da kommet noget tættere på en løsning Smile

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 20:41

jeg tror nu ikke at serveren er helt ny, og der kan sagtens være grunde til at den ikke perfomer godt, eftersom der ligger 199 aktive domæner/websites på samme server. (jf. http://internetstatistik.dk/fotogen.dk/server)

Det du kunne gøre er at prøve at klikke rundt eller teste via software på nogen af de andre websites, som ifølge listen ligger på samme server. Hvis de allesammen modsat din køre upåklageligt kunne det tyde på at der er noget galt med din kode/opsætning på dit website.

HVis mange af de andre også kører langtsomt på samme tidspunkter, så kunne det type på at serveren har det hårdt...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Skrevet kl. 22:06

Hej CMS,

Tak for indputtet, det var interessant - prøver mig frem.

Har haft en længere mailkorrespondance med dem, og det virkede også lidt som om problemet muligvis kunne ligge hos dem. 

Men omvendt kan det lige så godt være hos mig.

En anden ting. Hvis det nu er fejl i min kode. Vil i så mene at jeg kan kræve af mine programmøre de skal lave det eller bliver det en ekstra omkostning for mig ?

God aften.

Venlig hilsen

Frederik

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 22:41

Frederik:

En anden ting. Hvis det nu er fejl i min kode. Vil i så mene at jeg kan kræve af mine programmøre de skal lave det eller bliver det en ekstra omkostning for mig ?

Det er et rigtig godt spørgsmål og jeg vil tro at svaret kommer helt an på hvilken udvikler man spørger. 

Hvis man spørger mig, så burde de have lavet det således at billederne kun første gang resized on the fly i den størrelse det nu skal bruges - og så caches det i den størrelse, så det fremadrettet blot hentes som den lille vil det reelt set burde være. Med andre ord, så er det på en side som den du har der (set i min optik) sjusket, at man ikke cacher thumbnails.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 22:41

Frederik:

Det er et rigtig godt spørgsmål og jeg vil tro at svaret kommer helt an på hvilken udvikler man spørger. 

Hvis man spørger mig, så burde de have lavet det således at billederne kun første gang resized on the fly i den størrelse det nu skal bruges - og så caches det i den størrelse, så det fremadrettet blot hentes som den lille vil det reelt set burde være. Med andre ord, så er det på en side som den du har der (set i min optik) sjusket, at man ikke cacher thumbnails.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)