Det er muligt at fejlen ikke tager mere end et par minutter at rette, men for en programmør der er igang med en anden opgave, kommer det nemt til at betyde op imod 1 times mistet udviklingstid. Projektet skal åbnes, nyeste kode skal hentes fra source control, det rigtige sted i kildekoden skal findes, fejlen skal rettes + testes, rettelsen skal checkes ind i source control, rettelsen skal deployes på webserveren. Og dernæst skal man så huske, hvor man var nået til i sit andet projekt, og "indstille hjernen på ny". Og så er der altså nemt gået en time for at rette én 5-10-minutters bug. Derfor kommer denne type opgaver på vores TODO-liste, og rettes enten i batches, eller når der er lidt "løs" tid. |
Jimmy Carlsen:Intetsigende:
Der er tale om en simpel formaterings-fejl. Dette bør ikke tage mere end minutter at ordne. Hvis det gør, så er der tale om et dårligt kodet system :)Det er muligt at fejlen ikke tager mere end et par minutter at rette, men for en programmør der er igang med en anden opgave, kommer det nemt til at betyde op imod 1 times mistet udviklingstid.
Projektet skal åbnes, nyeste kode skal hentes fra source control, det rigtige sted i kildekoden skal findes, fejlen skal rettes + testes, rettelsen skal checkes ind i source control, rettelsen skal deployes på webserveren.
Og dernæst skal man så huske, hvor man var nået til i sit andet projekt, og "indstille hjernen på ny". Og så er der altså nemt gået en time for at rette én 5-10-minutters bug.
Derfor kommer denne type opgaver på vores TODO-liste, og rettes enten i batches, eller når der er lidt "løs" tid.
Min pointe havde intet at gøre med om hvorvidt alarmen skulle tændes og hele jeres hold af programmører sat I gang med at ordne problemet.
Jeg pointerer blot at hvis man har udviklet et system hvor at det tager mere end få minutter at rette noget som dette, som højst sandsynligt bare er en afkodning af HTML-entities inden udregning af størrelse foretages, altså et enkelt kald til en funktion, så skal man måske overveje at omkode hele systemet fremfor at lappe Titanic med pap og tape og håbe at det ikke den ikke synker.
Hvordan I spenderer jeres programmørers timer skal jeg ikke blande mig i.