Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A/B splittest, emærke imod intet emærke

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har udført en forholdsvis simpel splittest for Superstar.dk. Testen er udført med Visual website optimizer, og er sat op så 50% af alle besøgende ser et stort mærke med 'Godkendt af e-handelsfonden', på alle sider på domænet superstar.dk. Den anden halvdel får ikke dette mærke at se.

ALLE brugere ser trustpilot mærket som er placeret nedenunder emærket (for dem der kan se emærket).

For at undgå at brugere måtte forsvinde fra siden, efter at have trykket på emærket, vises selve Superstar.dk's certifat i et pop'up ajax frame. Dette var dog ikke muligt i Google Chrome.

Testen har kørt over flere måneder og der har været over 1600 konverteringer.

Testen resultat viser at Emærket konverterer -3.09% dårligere end uden visning af emærket.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 18:17

Det lyder godt nok underligt. E-mærket burde jo skabe mere tryghed.

Kan det være fordi at folk forbinder E-mærket med større omkostninger for webshoppen, og dermed tror at produkterne derfor også er dyrere?

Jeg kan ikke helt få det til at passe.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:24

Kent Medom:

Det lyder godt nok underligt. E-mærket burde jo skabe mere tryghed.

Kan det være fordi at folk forbinder E-mærket med større omkostninger for webshoppen, og dermed tror at produkterne derfor også er dyrere?

Jeg kan ikke helt få det til at passe.

De fleste veludførte og statistisk korrekte tests viser samme billede. Årsagen? Jeg tror, at det skyldes, at mange opfatter diverse badges som støj, fyld eller hvad ved jeg.

E-mærket burde skabe større tryghed - ja. Men enhver der har brugt lidt tid på at sætte sig ind i det ved, at E-mærket INGEN garanti er for noget som helst. "Garantien" ligger i, om shoppen tager Dankort eller ej. Betales der med Dankort, er du meget, meget beskyttet som forbruger. E-mærket er ingen garanti for ikke at blive snydt.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 18:30

Jeg er godt klar over at det i virkeligheden er falsk tryghed, men hvor mange alm. kunder er også det? Hvis ikke man har en webshop, eller har sat sig grundigt ind i hvad e-mærket i virkeligheden betyder, burde det kun sende et positivt signal. Jeg har stadig svær ved at se hvad grunden er til at det konvertere dårligere.

Finder man svaret, må man også kunne trække nogle paralleller til hidtil ukendte konverteringsoptimerings muligheder.

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 18:33

Rigtig spændende split test. Fedt at du ville dele resultatet.

Betyder det at du ikke vil betale for emærket fremover?

God weekend.

Dbh. Chris
230v LED spot 3w (35w)

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 18:45

Kunder vil høre andre kunders meninger. Det er det som giver dem tryghed, ikke et eller andet stykke grafik med E-mærket. Det kan enhver jo sætte op og enligt påstå at man er e-mærket.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 18:59

jeg kender nu også rigtig mange, unge som gamle, som ikke aner hvad e-mærket står for. Selvom en del måske har hørt om det, er det slet ikke ensbetydende med at de ved hvad det betyder at et firma har et e-mærke, og hvori består så værdien?

Hvis det nu var som smiley ordningen ved restaurationer, det er da noget alle kan forstå og kender til :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41

Det ender højst sandsynligt ikke med en fornyelse af emærket nej.

Der skal dog muligvis testes lidt mere, for at undersøge om mærket kan have en positiv effekt, inden vi helt skrotter mærket.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 10:03

Jeg har testet det samme, og kommet til et lignende resultat. Jeg er igang med en opfølgende test uden link (Ved godt at e-mærket ikke tillader dette, men hvis det link koster mig penge. :-)

I det foreløbige resultat af denne test er det positivt med næsten 60%. Helt så positivt er det nok ikke, men det ser ud til at det er positivt. Den første test viste også at der faktisk allerede i første runde var en positiv effekt i forholder til kunder der allerede har været på sitet før. Her var der en forbedret effekt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)