Jeg har udført en forholdsvis simpel splittest for Superstar.dk. Testen er udført med Visual website optimizer, og er sat op så 50% af alle besøgende ser et stort mærke med 'Godkendt af e-handelsfonden', på alle sider på domænet superstar.dk. Den anden halvdel får ikke dette mærke at se. ALLE brugere ser trustpilot mærket som er placeret nedenunder emærket (for dem der kan se emærket). For at undgå at brugere måtte forsvinde fra siden, efter at have trykket på emærket, vises selve Superstar.dk's certifat i et pop'up ajax frame. Dette var dog ikke muligt i Google Chrome. Testen har kørt over flere måneder og der har været over 1600 konverteringer. Testen resultat viser at Emærket konverterer -3.09% dårligere end uden visning af emærket. |
Det lyder godt nok underligt. E-mærket burde jo skabe mere tryghed.
Kan det være fordi at folk forbinder E-mærket med større omkostninger for webshoppen, og dermed tror at produkterne derfor også er dyrere?
Jeg kan ikke helt få det til at passe.