Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google adwords igen igen

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Det er klart at det ikke er godt at bureau går ind og laver dårligere AdWords end det Camilla selv kan lave. Det gør da at man kraftigt skal overveje situationen.

MEN jeg er uenig i at man selv ligeså godt kan lave sin AdWords kampagne. Hvis budgettet er over 15.000kr./md foreslår jeg at man ligger det ud til et bureau. Under 15.000kr, ja så giver det måske rigtig nok ikke så meget mening. Så kan det nok tit svare sig selv at sætte sig ind i det.

Vi overtager jævnligt konti hvor vi kan forbedre indtjeningen med 80-150% ved at lave kampagnen fra bunden af. Disse konti overtager vi typisk fra mellemstore virksomheder der har sat en intern person til at varetage opgaven. Typisk en marketing medarbejder eller en webmaster. Det er personer som teoretisk set godt kunne administrere en konto ligeså godt som os hvis man ser bort fra forfatning af annoncer, men det sker bare typisk ikke. Der er ALT for meget arbejde i at sætte sig ind i hvordan opgaven skal gribes an og det falder ikke naturligt for mange mennesker.

Eksempel:

Hvis man har en kampagne med et AdWords burn på 40.000kr/md hvor trafikken konverterer til salg 1,5% og har en gns klikpris på 8kr. Det giver så 5000 klik og 75 salg. En pris pr. salg på 533kr.

Der er helt typisk rigtigt mange ting man kan optimerer på her. Den høje gns klikpris der skal ned gennem højere QS gennem især højere CTR. Se på hvilke ord der konverterer der hvor der er statistisk grundlag for det. Se på hvilke ord der er tæt beslægtede og begynde at byde på disse. Få luet ud i ord der ikke konverterer osv osv.

Det kan altså godt være en besværlig omgang for personer der har andet at lave og måske ikke lige har en uddannet tekstforfatter, der samtidig er AdWords haj, der kan hjælpe med annoncerne.

Kommer klikprisen som et resultat af optimeringen ned på 5,5kr. og konverteringen op på 2% jamen så er det 7272 klik og 145 salg. En pris pr. salg på 275kr. Næsten dobbelt så mange salg til den halve pris pr. salg.

Hvis man regner AdWords bureauets omkostninger med ind kunne det være:

8.000kr. til Bureauet. 32.000kr. til annoncering. 

Det er så 5800 klik og 116 salg. En pris pr. salg på 344kr. 

Så det er stadig 50% flere salg for samme penge og du har frigjort noget tid fra den person der sad med det før. 

Det har vi altså en hel del cases hvor vi kan prale af er sket, så synes absolut ikke det altid er en dårlig ide at ligge det ud til nogle der har gidet at sætte sig 100% ind i det hele.

Camilla

Hvad er det for nogle parametre du kigger på der gør at du mener de gør det dårligere end dig selv? Og hvordan måler du dem?

Håber indlægget kan bruges til noget og ikke bare virker som reklame for online bureauer.

Mvh

Mathias

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 08:22

Vores budget er 15.000 plus så der er meget at se til og hvis jeg selv skulle lave alting, ville jeg aldrig nå det. Jeg kigger på analytics og på ordrene selvfølgelig ctr. De tager en rimelig stor kommision men tror ikke det er urimeligt. Jeg tror at vi ligger på brede søgeord og dette kan selvfølgelig have en indvirkning på konverteringerne. I min branche er der rigtig mange søgninger om dagen på de relevante ting jeg gerne vil sælge. Så det gælder om at finde nogle enkelte der konverterer godt og så stille og roligt analysere dem der ikke konvertere så godt og så gøre noget ved det. Min ctr er meget høj på nogle meget generelle søgeord, så det er meget relevant at have ordet byggematerialer på google. Men tror vi skal muge ud i søgeord der ikke konvertere og så må vi se om de kan komme på igen en dag.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 11:17

@mathhias; jeg siger ikke at alle adwords-bureauer er røvere og banditter - jeg siger blot, at nogle er, og at man derfor skal være opmærksom herpå, hvilket jeg fornemmer trådstarter er.

Hvis opgaven er for stor, skal man naturligvis outsource den - ligesom med alle andre ting man ikke selv kan overkomme. Det samme gør sig naturligvis også gældende for opgaver, hvor det bedre kan betale sig at outsource dem.

/JG

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)