Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google adwords igen igen

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg sælger byggematerialer og har derfor en del forskellige vare i sortimentet.
Lig med en del markedsføring.

Indtil for 2 måneder siden har jeg selv lavet adwords kampagner og det gik godt. Nu har jeg fået et bureau til det og nu går det under godt.

Jeg har løbende haft en dialog med dem og de siger hele tiden at de gør hvad de kan for at optimere på annoncerne for at konverterer bedre.

Men mit spørgsmål er så, kan det virkelig passe at jeg selv kan gøre det bedre end dem?

Jeg er lidt fortvivlet og overvejer kraftigt at lave annoncerne selv igen.
Firmaet der laver annoncerne er gode nok og der er ingen snyd i det.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:33

altså hvis det de forsøger er at optimere KONVERTERINGEN (og ikke klikpris el. lign.), så kræver det også at de har adgang til din hjemmeside eller få dig til at lave optimeringer der.

Der kan selvfølgelig arbejdes med en del i selve adwords kampagnen for at optimere konverteringen, men i sidste ende er det hjemmesidens fornemste formål at konvertere den indkommende adwords trafik til konverterende besøgende. (Deraf konverteringsrate)

Jeg ved ikke om der er arbejdet med den del, for man kan sendte verdens mest kvalificerede besøgstrafik hen til en hjemmeside, men hvis hjemmesiden ikke er god nok så konverterer de stadig ikke.

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Fra  Fatsak Skrevet kl. 13:36

Jo der er lavet nogle ændringer på hjemmesiden.
Men nu sammenligner jeg jo med, da jeg selv lavede adwords til de nu gør det.

Konverteringen burde jo ikke blive ringere af at de laver adwords for mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:53

Camilla Grønberg:

Konverteringen burde jo ikke blive ringere af at de laver adwords for mig.

Jeg kan godt se hvad du mener, men adwords skal jo selvfølgelig stemme overens med indholdet på hjemmesiden. Drastisk eksempel: Hvis en bruger  i adwords annoncen bliver lovet et gratis produkt, også klikker ind på hjemmesiden og det så viser sig at kunden ikke kan få et gratis produkt, så er det højst sandsynligt at kunden smutter fra hjemmesiden igen.

Derfor hvis adwords og indhold på hjemmesiden ikke stemmer overens, så er det jo sandsynligt at kunden vil finde det irriterende og uprofessionelt og derfor handle et andet sted. Og lige for en god ordens skyld, så siger jeg ikke det er så slemt i dit tilfælde, men det kunne jo godt tænkes at det var en del af grunden.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:59

Desuden er det langt fra alle adwords-bureauer, der leverer, dét de lover. Det er bl.a. derfor disse firmaer er så udskældte og at branchen som helhed har et blakket ry.

Selvom adwords kan være tidskrævende - og du garanteret har tusinde andre ting at se til - er det en af de ting man sagtens kan klare selv. Især hvis du i forvejen har haft nogenlunde succes med at optimere dine kampagner og generelt sætte dig ind i adwords.

/JG

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 14:03

du bør få dem til at komme med nogen rapporteringer opdelt over søgeord med hhv impressisions, ctr, klikpris og konverteringsrate , evt. sammenlignet op med værditilførsel paramter. Så kan du finde ud af om det overhovedet er interessant for dig med den nuværende performance, og samtidig kan du sammenligne med dine egne konverteringer, rater m.v. for selvsamme søgeord.

Måske kan du derved finde en årsag (fx hvis de har tilføjet dårlige søgeord eller fjernet gode søgeord), om ikke andet er det en uundværlig rapportering til at måle effekten. 

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Fra  Fatsak Skrevet kl. 14:16

@ Keld Hvis folk søgte på byggematerialer syntes du så ikke at min hjemmeside er relevant?

www.byg-til-lavpris.dk

Vi har kun relevante søgeord på, tror bare de leder færre kunder for de samme penge over til mig. Jeg får jævnligt rapporter fra dem og det er de samme søgeord som jeg selv har haft.  

Men ja tror bare jeg selv kan gøre det billigere

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 14:19

Camilla Grønberg:
Vi har kun relevante søgeord på, tror bare de leder færre kunder for de samme penge over til mig. Jeg får jævnligt rapporter fra dem og det er de samme søgeord som jeg selv har haft.  

Du skal bede om adgang til google rapporten, så du kan se hvad deres "cut" / "kommision" er for at køre din kampagne. Du har krav på at vide hvor stor en del af det budget du giver dem, som anvendes på google og hvor meget de selv tager for deres tid.

Hvis dit budget er lille, så er det ikke sikkert der er meget tilbage til selve google kampagnen og det meste bliver måske spist af konsulentassistance.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 14:21

Camilla Grønberg:
@ Keld Hvis folk søgte på byggematerialer syntes du så ikke at min hjemmeside er relevant?

Det kommer an på om søgeord er indsat som en "bred søgning" eller "eksakt". Hvis ordet er indsat som bred søgning, så kan det meget nemt blive irrelevant.

Fx hvis jeg søger på "byggematerialer til togbane" eller lign., så kommer i frem hvis i har ordet "byggematerialer" på en bred søgning, og så er jeres side ikke særlig relevant for mig, og klik-pengene på mig er derved spildt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:35

Camilla Grønberg:

www.byg-til-lavpris.dk

Men ja tror bare jeg selv kan gøre det billigere

Jo det synes jeg, var heller ikke så meget søgeordene jeg tænkte på, var mere annonceteksten, det er den jeg mener der skal tilpasses til det indhold på hjemmesiden. Men ved ikke om de har ændret i dem eller tilføjet nye?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)