Min erfaring siger at der er rigtig mange som ringer ud for at booke møder med potentielle kundemner, og derfor føler mange et det er en stor belastning at blive op ringet uopfordret, for at skulle tage beslutning overfor en pressende mødebooker.
Viderehen er mange virksomheder blevet skeptiske mod at bruge callcentre til at varetage deres mødebooking, pga dårlig kvalitet af møderne, for lav ROI osv. Der sikkert mange årsager til det, men jeg formoder at den største grund til dette er at callcentrene ikke tænker langsigtet nok, og bare vil have betaling for de møder de nu kan få presset igennem nu og her.
Vi er derfor igang med at udvikle et nyt telemarketing-koncept som skaffer brandvarme kundemner på en anderledes og mere behagelig måde i forhold til cold canvas mødebooking.
Jeg vil derfor spørge om jeres hjælp i forhold til hvordan i foretrækker at blive ringet op, og hvad i selv gør når i skal på jagt efter nye kunder?
Ser frem til nogle uddybende og konstruktive svar.
Hvis jeg bliver ringet op, så tager jeg kun tlf. hvis det ikke er hemmeligt nr. Så det er ihvertfald den første ting fra min side.
Så tror jeg at jeg helst vil ringes op af en der er venlig og ærlig og ikke en karlsmart der snakker så hurtigt at man ikke kan forstå personen.
Og nu ved jeg ikke hvad tidsforskellen gør, men vil helst ringes op om formiddagen, for der har jeg mindst travlt og kan bedre træffe en klar beslutning om det er noget for mig.
Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...
Hvad ville du prioritere i forhold til phoners formål med opkaldet. Eksempel, at han vil booke et møde med dig, sælge til dig direkte, spørge en accept på at må sende en direct mail, undersøgelse, spørge om hvornår evt kontrakt udløber osv?
Hvad ville du prioritere i forhold til phoners formål med opkaldet. Eksempel, at han vil booke et møde med dig, sælge til dig direkte, spørge en accept på at må sende en direct mail, undersøgelse, spørge om hvornår evt kontrakt udløber osv?
Det jeg har oplevet som et problem i telemarketing, er hovedsagligt det mismatch der er imellem hvordan man gerne vil have sine sælgere til at være/deres opgave og i forhold til hvad de bliver belønnet for. F.eks. vil mange callcenters gerne at deres sælgere er venlige og hjælper kunden med f.eks. kundeservice - men hvis dette ikke er deres primære opgave, og de derfor får bonus udelukkende for salg, ja så er det ikke alle sælgere der vil bruge tid på kundeservice.
I forhold til dit spørgsmål, så handler det også meget om hvordan sælgeren er, hvis sælgeren er meget pressende og fremme i skoene, så gider jeg ikke at han skal sælge mig noget direkte. Men hvis sælgeren derimod er venlig og sætter sig i mit sted, så vil jeg da være mere tilbøjelig til at sige "ja tak" til et tilbud. Jeg ved at for mange personer, kan det være svært at sige ja til noget over telefonen, så måske et opkald med accept omkring direct mail for øje ville være optimalt?
Jeg vil altid fortrække at få noget tilsendt, som jeg så kan tage stilling til og man er så velkommen til at ringe og følge op på det evt. med henblik på et møde eller andet. Men igen det kommer nok også an på, hvad det er som sælgeren ringer om.
Hvis det er et produkt, så vil jeg have materiale tilsendt, hvis det er en undersøgelse, foretrækker jeg at jeg selv kan bestemme hvornår jeg vil deltage, for det er jo ikke sikkert at jeg har tid når jeg bliver ringet op.
Hvis det er en form for kundeservice iforhold til et produkt jeg allerede har igennem et firma, hvor man så ringer og spørger til tilfredshed eller evt. hvis det er en der ringer, fordi jeg har købt noget og spørger til min oplevelse til selve handlen osv. så vil jeg nok blive glad fordi jeg vil føle at det giver mig en ekstra service.
Håber det kan bruges.
Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...
Jeg vil derfor spørge om jeres hjælp i forhold til hvordan i foretrækker at blive ringet op
Hvis jeg skal ringes op, så sig dog hvorfor. " Jeg vil gerne booke et møde med dig for at vise dig vores ......................". Ikke en km lang forklaring om virksomhedens grundlag - især ikke hvis virksomhedens navn ikke siger noget om branchen. Vi er et IT-firma, så måske skulle man også overveje om vi overhovedet er i målgruppen inden man ringer op.
Jeg står helt af hvis jeg bliver ringet op af en karl-smart, som bruger for mange ord som "dynamisk team" og andre ord han har lært på sælgerkursus. Han/hun skal heller ikke være for glad i låget.
En ganske almindelig person, med et ganske almindeligt sprog, vil jeg gerne snakke med. Jeg vil ikke føle mig presset og jeg vil heller ikke fedtes for.