Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gif. banner i photo shop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lavet et freelance animations banner i gif. format i photo shop. Det kører sådan set fint nok, men ikke helt flydende.

Oplysninger:

Størrelsen er 590 * 235 pixel.

Tween er sat til 10

Der er 4 forskellige billeder der ligger og skifter mellem hinanden.

Problemet er at at billedet er lidt grumset og ikke står så flot hvis man oploader billedet som JPG. fil.

Kan man gøre noget ved det eller skal man for at få høj opløsning lave et "rigtigt" flash banner ?

Tilmeldt 24. Mar 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Det er som regel nemmere at lave i flash og du kan få det til at fylde mindre, men desværre har Flash en anden udfordring, nemlig at nogle platforme (iPhone, Ipad osv.) ikke understøtter Flash, ligesom nogle brugere ikke har Flash installeret på deres Mac eller PC.

Du kan prøve at lege lidt med indstillingerne i "Save for web" i photoshop. så burde du kunne skrue lidt på kvaliteten. Men som regel fylder et gif-banner noget mere end Flash, især hvis du vil fade mellem 4 forskellige billeder.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Visualized,

Tak for dit svar.

Jeg prøver mig ligefrem.

Hav en god dag Smile

Venlig hilsen

Frederik

 

 

 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Frederik..

Jeg vil også sige at flash er den medie de fleste bruger til at lave deres bannere, netop fordi, der kan tilføjes hvad som helst af effekter, det er meget flydende og fylder mindre.. Det er selvfølgelig hvis du har forstand på flash..

En anden ting som bliver brugt mere og mere er jquery.. Der findes også utrolig mange forskellige jquery tutorials eller allerede færdig lavet scripts hvor du skal bare rette dem til sådan som det passer dig.. Du kan jo lige undersøge det....

Fremover ville det være rart hvis du havde mulighed for at fremvise den banner du snakker om, så vi kan se hvad det drejer sig om :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alex,

Tak for indputtet.

Kan da nok godt baske et eller andet sammen i flash, men synes det lyder meget interessant med det jquery, det går jeg lige videre med :)

Synes på ingen måder, der er nogen grund til at linke til min hjemmeside kun hvis det er direkte "nødvendigt" for at forstå spørgsmålet. Alt roder på siden osv., og er ikke specielt interessant at få evt. kunder ind den vej.

Lige i det her tilfælde synes jeg også det er så klart skrevet som muligt, og folk der arbejder i photo shop ved godt hvad det handler om.

Så hvis man er nysgerrig kan man sende en PM :)

God søndag herfra.

 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo sagtens vise banneret frem uden at man skal se hele siden..

Jeg arbejder med photoshop dagligt, det var bare af ren interesse at jeg ville se hvordan den så ud :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det også nysgerrighed :)

Ja, det kan man vel altid fixe...

Men lige i mit tilfælde var der manglende redigering på et billede, mit hjemmeside navn osv. osv.

Anyways for at gøre en lang historie kort, så uploader jeg ikke arbejde, hvis det ikke er nødvendigt.

Send en PM, og man kan se med :)

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)