Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtpris på 20” container fra Kina.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!

Hvis du kigger i glaskuglen, hvad sker der så med fragtpriserne de næste 6 måneder?😅

det jeg skal have hjem, skal være hjemme senest 20 juni 2022.

drejer sig om 8-10stk 20” container, så fragtprisen er ikke helt ligemeget🙉😅

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fisker500:

Tak for svar!

Hvis du kigger i glaskuglen, hvad sker der så med fragtpriserne de næste 6 måneder?😅

det jeg skal have hjem, skal være hjemme senest 20 juni 2022.

drejer sig om 8-10stk 20” container, så fragtprisen er ikke helt ligemeget🙉😅

Det er der mange kloge mennesker der har prøvet at regne ud, men ingen ved det. Ingen havde i sin vildeste fantasi troet at priserne ville komme så højt op. 

Jeg tror de bliver på nuværende niveau længe endnu desværre.

Lige nu er der 4-8 ugers ventetid fra booking til godset bliver afskibet. Rederierne er generelt begyndt at sejle langsommere (så sparer de brændstof), så sejllads er ofte sat til 40-55 dage. Officielt. For pt. er der også forsinkelser i de Europæiske havne, så pt. risikerer man op til yderligere 1 måneds forsinkelser (sidste container jeg fik hjem fik udskudt levering med 3 uger). Så nu er vi allerede på 4-5 mdr, fra du booker fragt til det er hos dig i DK.

Jeg oplever også at producenterne i Kina får sværere ved at få råvarer hjem, dels pga. mangel på råvarer, men også pga øget krav om mindre miljøbelastning fra regeringen i Kina. Så regn også med længere produktionstid.

Fx har jeg varer på vej, der blev bestilt tilbage i april måned - og de er endnu ikke kommet afsted fra Kina..... 

Husk også at der kommer ekstra tryk på rederierne her op til Kinesisk nytår, hvor der altid er flaskehalse. Det er der så også lige efter kinesisk nytår, og fortsætter kaosset, så er det mit gæt at der er mange der allerede i Januar begynder at fylde / bestille til vinter / julersalget 2022. Ingen har lyst til at stå i situationen med manglende varer.

Og så er der rigtig mange firmaer der har tomme hylder. Ikea har udtalt at de forventer leveringsproblemer, så visse varer ikke vil være tilgængelige de næste 18 måneder.

Du sparer en smule i fragt ved at bestille 40HC frem for 2x20" 

Men har du lagerpladsen, og tillader dit dækningsbidrag de høje fragtudgifter, så ville jeg allerede nu begynde at bestille. Men nøøøj...det er kedelige penge at bruge bare på fragt :o)

Hilsen Morten

Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bestiller nu, kan du forvente, at containerne forlader Kina lige efter det kinesiske nytår, og at du vil have containerne i DK inden den 20.06.2022. Hvis du har mere end 5 containere, kan vi arrangere det via vores kontrakt, så får du den bedste dagspris. Vi kan også tage os af leveringen i DK.

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)