Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg bliver truet til at udlevere mit domænenavn

Side 7 ud af 8 (73 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:
. Hvilket jeg i øvrigt ikke er overfor dem der kender mig.

Næ det er du vel ikke... Men du for jo heller ikke noget i klemme mht Google etc naar du ikke bruger dit navn og firma link i din profil og kan dermed skrive som du vil og hvad du vil.

Haaber sgu ikke at det er saadan du taler og er med dem du skal gøre forretning med.

"Klovn var en reaktion på hans form" Jammen saa er det jo helt ok..  Seriøst..?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Derfor kan du vel godt fortælle det til ham på en pæn måde ? Og hvis han så ikke lytter , betaler han selv prisen.

Jeg har selv advaret èn herinde imod at lade som om at hans Facebook gruppe var associeret med FC København. Hvis der er NOGEN der er hysteriske omkring deres brand , så er det dem.

Der gik mindre en en halv time så havde FCK henvendt sig til ham med Facebookgruppen og " bedt " ham om at lukke den med det samme. Og de er nok ved at forberede en retssag mod mig allerede nu , fordi jeg skriver det her ;-)

Så pas når du lader som om at du er associeret med store firmaers brand. Its no game

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:14

Anders S:

Lagersalg123 - JEN:
. Hvilket jeg i øvrigt ikke er overfor dem der kender mig.

Næ det er du vel ikke... Men du for jo heller ikke noget i klemme mht Google etc naar du ikke bruger dit navn og firma link i din profil og kan dermed skrive som du vil og hvad du vil.

Haaber sgu ikke at det er saadan du taler og er med dem du skal gøre forretning med.

"Klovn var en reaktion på hans form" Jammen saa er det jo helt ok..  Seriøst..?

Kom nu ind i kampen om emnet istedet for. Alt det andet fyld Du kommer med kan ikke bruges til noget. Hvis Du ved noget om varemærker, immateriel ret, forretningsmorale osv osv..så kom frem, ellers er Arto vel en bedre legeplads.

Og jo i min forretningshverdag, der vil folk som opfører sig ligeså dumt få at vide de er nogle klovne. Men dem der ikke kan tage det kan jo lade være med at dumme sig, for kan man ikke tåle at høre sandheden når man foretager sig noget klovneagtigt, så er man jo for blød.

Køb ren argan olie her

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:18

Hej med jer.

Så er tiden vist inde til at rette debat-tonen en anelse ind.

Vær rar at huske den konstruktive indgangsvinkel, og at vi gerne skulle kunne hjælpe hinanden.

Lad venligst være med at kalde hinanden øgenavne eller andre ligegyldigheder.

På forhånd tak og god aften til jer. Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:24

Lagersalg123 - JEN:
Jeg synes han udviser usædvanlig dårlig dømmekraft ved ikke at aflevere domænet tilbage

Det kan sige måske er lidt dårligt stil afhængig af hvordan sagens gang har været, men den tidligere ejer har jo umiddelbart ikke nogen klar juridisk ret til domænet. Det må i sidste ende være op til domæneklagenævnet at afgøre.

Lagersalg123 - JEN:
Men det jeg finder mest forkast eligt er, at han lader hånt om varemærket og så samtidig prøver på at bilde mig ind at han har en tilladelse.

Jeg kunne af ren nysgerrighed godt tænke mig at få præciseret hvor det er han krænker varemærket, jeg synes ikke rigtig du antyder hvorledes det sker. (andet end at trådstarters ageren og tilhørende hjemmeside ikke er af professionel karakter, måske er vildledende osv., men det er en helt anden snak).

Det kunne være interessant for debatten at få præciseret krænkelsen, så vi kan forholde os til netop den del og debatere det, istedet for at snakke motorcykler, klovne og affiliate.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:25

Lagersalg123 - JEN:
Fordi jeg ikke har mere kaffe Smile

Jeg synes godt nok også, at du er lidt spids her til aften. Jeg sætter gerne en kande over, hvis det er det der skal til for at få dig tilbage i dit sædvanlige blide lune Big Smile

Men bortset fra måden du præsenterer det på, er vi ret enige omkring varemærkekrænkelse. Det er utroligt så let mange tager på det, lige indtil de står med problemerne. Og når det sker (og det gør det ofte), skal man som regel have tudet ørerne fulde med, hvor helt uroligt forfærdeligt det er. (uden at jeg tager stilling til den aktuelle sag, den kan jeg ikke udtale mig om)

Men det er som om at det er en tendens, at hvis ulovlighederne bare foregår på internettet, så er det jo ikke rigtigt ulovligt. Der findes helt sikkert mange eksempler på gode og lovlydige erhvervsdrivende, der ikke kan se at det skulle være det store problem, hvis de bare lige sender lidt mails ud til potentielle kunder der ikke har ønsket det.

Og det samme med gode lovlydige borgere, der ikke kan se det store problem i at de ikke betaler for den musik de downloader. Dette er der i øvrigt mange danskere der mener.

Problemet er selvfølgelig bare, at det er lige så ulovligt på internettet, som i "den virkelige verden". Og oven i købet er det utroligt meget lettere at bevise internet ulovligheder, end så meget andet.

Så selvom jeg ikke er enig i måden du gør det på i denne tråd, støtter jeg din "kamp" for at åbne øjnene for varemærkekrænkelse.

Lagersalg123 - JEN:
uanset om jeg er anonym eller ej. Hvilket jeg i øvrigt ikke er overfor dem der kender mig.

He.. Nej det giver jo sig selv Wink

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:30

Hej CMS,

Man bryder et andet firmas immaterielle rettigheder ved at bruge deres logo, navn eller særlige kendetegn.

Mange firmaer , selv de helt store, går i mange tilfælde ikke så meget op i det ( bare se på alle de T shirts der er blevet solgt med parodier på Nike, Coca Cola osv osv ). Der har de sikkert vurderet at det trods alt var bedre at få spredt brandet , end at opføre sig småligt.

Nogle andre firmaer finder sig ikke i noget som helst. Så det er lidt svært at blive klog.

Lagersalg har juridisk ret, men det slet ikke sikkert Mercedes tager det så tungt, så jeg forstår ikke rigtigt hvorfor han bliver så ophidset over det :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:36

Jimi Hove:
Man bryder et andet firmas immaterielle rettigheder ved at bruge deres logo, navn eller særlige kendetegn.

Jeg har skam kenskab og erfaring med det (dvs. haft sager mod større internationale brands med forskelligt udfald), men tak for specificering. Jeg ønsker den gerne fra Lagersalg eller trådstarter eller andre der i netop dette tilfælde vil opridse og præcisere krænkelsen i nogen klare punkter. Så har vi nemlig noget konkret  at diskutere, fremfor generelle termer.

Det er iøvrigt ikke nødvendigvis en krænkelse i sig selv at anvende/nævne et varemærkenavn, det kommer an på sammenhængen og hvordan navnet anvendes.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:44

CMS:
Jeg kunne af ren nysgerrighed godt tænke mig at få præciseret hvor det er han krænker varemærket, jeg synes ikke rigtig du antyder hvorledes det sker.

Se hvordan "stjernen" anvendes på www.mercedes.de i forhold til hans side.

Det er ham der bringer affiliate af useriøs karakter ind på en side der omhandler et af verdens førende bilmærker,og det er jeg sikker på de ikke vil forbindes med.

Og som skrevet tidligere, så er der enkelte ting i forbindelse med menupunktet i affiliate delen.

Men emnet er om man bare kan tage tingene fra pressemeddelelser og anvende det på den måde  på en side der angiver at være en specieliseret og så blande det med useriøs affiliate, det tror jeg IKKE på han har fået lov til.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:50

Jimi Hove:

Lagersalg har juridisk ret, men det slet ikke sikkert Mercedes tager det så tungt, så jeg forstår ikke rigtigt hvorfor han bliver så ophidset over det :-)

Er såmænd ikke specielt ophidset :)

Men bliver bare skarp i tonen, når der går for meget rødgrød med fløde i tingene :)

Altså når folk begynder at kalde mig smålig fordi jeg vil forhøre Mercedes Danmark om hvorvidt det kan være rigtigt at man kan anvende deres ting med designfejl og stavefejl. Jeg har ingen interesse i at skade siden eller andet, men det er som jeg har skrevet mange gange af principiel karakter.

For som jeg også angiver, så er der alt formange varemærke snyltere der slipper gennem nåleøjet :)

Køb ren argan olie her

Side 7 ud af 8 (73 indlæg)