Hej Jens.
Rigtig træls situation. Har ikke haft tid til at læse hele tråden igennem, men kan se at mange har foreslået en politianmeldelse. I så fald, så sørg for at have noget på skrift eller anden form for bevismateriale. Ellers er det desværre min erfaring at der ikke bliver gjort noget ved det.
Jeg har tidligere modtaget trusler om "rockere og tæskehold", fra en tidligere udlejer. Han holdt på vejen foran vores nye lejlighed og ventede på at vi skulle ud. Den ene dag var min mor tilfældigvis på besøg fra Fyn, og overhørte ligeledes hans trusler. Hun kunne dog i følge politiet ikke bruges som vidne, da hun var familie(?), og der blev aldrig nogensinde skrevet en anmeldelse.
Jeg har ligeledes for år tilbage modtaget dødstrusler mod både mig selv og min nye kæreste, fra en tidligere kæreste. Heller ikke den sag ville politiet tage op, på trods af at jeg faktisk havde en del på skrift fra ham, skrevne udsagn fra diverse fora om at han havde tiltvunget sig adgang til diverse accounts jeg havde etc. Men eftersom han boede i Jylland og jeg på daværende tidspunkt var flyttet tilbage til Fyn, mente de ikke at der var nogen overhængende fare for at han kom forbi, og fik blot besked på at kontakte dem hvis han dukkede op. Heller ikke her blev der skrevet nogen anmeldelse.
De fleste folk der truer med den slags er forsmåede og frustrerede, og fører faktisk sjældent deres trusler ud i livet. Men det sker jo desværre ind i mellem, så husk at passe på dig selv. Politiet (hvis arbejde jeg ellers generelt har stor respekt for), er desværre ikke så kompetente hvad den slags angår.
~ Amaris