Det undre mig lidt at Analytics og Adwords ikke er enige om hvor mange klik der bliver sendt til min shop.
I går var det helt slemt. Advords har taget betaling for 60 klik, men ifølge analytics er der kun dumpet 35 besøg ind via mine annoncer.
Jeg har oprettet et sporings link i Analytics, som jeg benytter i mine annoncer, og de siger også 35 klik.
Der er vel ikke en der har en idé om hvad det kan skyldes?
Det kan skyldes mange ting Fungadgets.
Men hvis den samme person kommer ind på en side 2 gange efter kort tid vil Analytics kun betragte det som et besøg. Jeg kunne forestille mig at det kan være derfor.
Dette er meget normalt, jeg har til nu aldrig set en kampagne hvor tal fra analytics og adwords stemmer overens mht. antal kliks.
Du skal tænke på at mange laver en prissammenligning/produkt/service og i den forbindelse måske kigger på alle adwords annoncer, det er i henhold til google et lovligt klikmønster og der bliver faktureret for hvert klik.
Men analytic vil kun registrere det som et klik typisk, da de har en levetid på et besøg, mener det engang var 48 timer sidst jeg kiggede.
Men er der sket noget uregelmæssigt ved dine kliks, vil du på din faktura spec. i adwords kunne se der er tilbageført /nedjusteret på hvad du skal betale når perioden er færdig.