Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OBS: Kun for Networkere! (MLM)

Side 6 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 132
Fra  Morning Train Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nok ikke samme erfaring og viden om NWM som nogle af jer andre. Af de firmaer jeg har set, vil jeg vurdere Dubli (havde jeg ikke gjort for to år siden) som et firma der kan være stor fremtid i.

Men kom nu i gang, nævn navne på noget der er bedre? :p

Co-founder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore 
Siden 2024 også nytænkende SEO kursus der vokser med raketfart 🚀 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:44

Karsten Madsen:

Jeg har nok ikke samme erfaring og viden om NWM som nogle af jer andre. Af de firmaer jeg har set, vil jeg vurdere Dubli (havde jeg ikke gjort for to år siden) som et firma der kan være stor fremtid i.

Karsten, det er jo ikke bare at nævne navne, for spørgsmålet er jo om du kan vurdere noget ud fra et navn eller udfra en præsentation du har fået. Selv den samme "forretning" kan præsenteres forskelligt.

For at man kan have en ordentlig og saglig dialog om en forretning, så kræver det i mine øjne den grundlæggende viden.

Hvad der er bedre... jamen det kommer jo bl.a. an på hvad der er ens mål. Hvad man har lyst til at arbejde med. Nogle vil gerne fokusere på hvad en NM forretning handler om, at bygge netværket, andre fokusere voldsomt på produkter.

Det kommer også an på om man fokusere på hvilket marked man vil arbejde i...Har nævnt eksemplet før..men hvis der er flere penge i at arbejde med bleer end apple produkter, så er det vel ikke apple der stadig trækker i en...Så hvor er det mest interessant...

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 12:47

Karsten Madsen:

Hvad har du tænkt dig, skal være din bedømmelseskriteriet?

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Fra  Morning Train Skrevet kl. 13:14

God ide, lad os bringe nogle kriterier på bordet. Verdens mest lovende selskab kan jo tolkes på alt for mange måder.

For mit vedkommende har jeg to kriterier:

Firmaets størrelse: Nuværende omsætning og vurderet Vækstpotentiale

Personlig gevinst: Firma der belønner "repræsentanter" bedst

Det er en oprigtig interesse for mig at høre jeres mening omkring dette, da jeg har fundet ud af at min kendskab til MLM virksomheder er begrænset. 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 13:39

Karsten Madsen:

God ide, lad os bringe nogle kriterier på bordet. Verdens mest lovende selskab kan jo tolkes på alt for mange måder.

For mit vedkommende har jeg to kriterier:

Firmaets størrelse: Nuværende omsætning og vurderet Vækstpotentiale

Personlig gevinst: Firma der belønner "repræsentanter" bedst

Det er en oprigtig interesse for mig at høre jeres mening omkring dette, da jeg har fundet ud af at min kendskab til MLM virksomheder er begrænset. 

Jeg må jo tilstå at jeg mener at det er nøjagtig samme kriterier som ved et traditionelt firma. Så jeg syntes bl.a. markedssituation, konkurrencesituation og fremtidsperspektiv bør med på kritierne. Har du set Tim Sales's video Brilliant Compensation, den syntes jeg er værd at se fordi det er en branchevideo og ikke en "reklame" for et af selskaberne.

Men jeg syntes det er super at du siger at dit kendskab er begrænset, for det er i mine øjne det generelle der er ved Amino og NM.

Vækstpotentiale, hvordan vil du vurdere dette? Er det hvad firmaer offenligt har meldt ud?

Personlig gevinst er også lidt speciel, for hvordan sammenligner man? For der er jo ikke noget loft, og der er folk der tjener fantastiske penge i de fleste selskaber.

Personligt mener jeg de firmaer der er mere interessante er firmaer der har været igang i flere år, og som udvikler sig løbende. De nye selskaber spiller på at de er nye og derfor "ikke har det store igang i landet" men som jeg ser det er der et kæmpe potentiale for hele NM markedet - lige med undtagelse af nogle få.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Fra  Morning Train Skrevet kl. 14:00

Jeg kan godt forstå man gerne vil have alle kriterier helt fastsat, men havde håbet der ville komme noget subjektivitet ind over det her. Det er ihvertfald løgn at sige MLM-folk ikke styrer med logik ;) 

Nu har jeg vidst drejet samtalen rigeligt, men synes det her er interessant. Da i valgte hvilken virksomhed i ville arbejde for/med, måtte i da have valgt noget fra, fordi der var mere potentiale i andre virksomheder?

Alt kan måles i tal, selvom man kan sige det ikke giver mening. Fx er microsoft større end Google, og så kan man sige at forholdet er ved at ændre sig, og der sker nogle ting som giver indikationer til fremtiden. Men lad os nu sige vi kigger helt firkantet på tingene, microsoft > google. Der må kunne opstilles en top 10 over største mlm-firmaer set ud fra omsætning. Samtidigt må man også kunne opstille en top 10 over mest frembuldrende firmaer, jeg vil rasende gerne vide hvad de hedder, så jeg har noget at forholde mig til.

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 15:22

Hej Karsten

Mine kriterier:

Kig efter en samarbejdspartner, hvis produktkæde/ydelse du kan identificere dig med og som du kan stå inde for. Efterfølgende er autoshipordning en vigtig punkt.

Startomkostningerne har ikke så meget at sige, men jo lavere, jo bedre (afhænger af målgruppen)

Det kan lade sig gøre, at starte uden omkostninger, have autoship og samtidig få bonus for hele udviklingen i din downline relateret til din indsats.

Størrelsen af selskaberne skal ses i forhold til antal år, de har været aktiv. En meget vigtig punkt for mig er moralen og omdømme i selskabet.

Dbh.

Michael

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 15:38

Karsten Madsen:

Jeg kan godt forstå man gerne vil have alle kriterier helt fastsat, men havde håbet der ville komme noget subjektivitet ind over det her. Det er ihvertfald løgn at sige MLM-folk ikke styrer med logik ;) 

Nu har jeg vidst drejet samtalen rigeligt, men synes det her er interessant. Da i valgte hvilken virksomhed i ville arbejde for/med, måtte i da have valgt noget fra, fordi der var mere potentiale i andre virksomheder?

Alt kan måles i tal, selvom man kan sige det ikke giver mening. Fx er microsoft større end Google, og så kan man sige at forholdet er ved at ændre sig, og der sker nogle ting som giver indikationer til fremtiden. Men lad os nu sige vi kigger helt firkantet på tingene, microsoft > google. Der må kunne opstilles en top 10 over største mlm-firmaer set ud fra omsætning. Samtidigt må man også kunne opstille en top 10 over mest frembuldrende firmaer, jeg vil rasende gerne vide hvad de hedder, så jeg har noget at forholde mig til.

Hej Karsten

Da jeg valgte min virksomhed, kendte jeg den i forvejen, kendte historikken, og hørte hele forretningspræsentationen fra a til z. Jeg slog ikke "hånden" af personen fordi der var tale om creme, men satte mig ned og tog hele dialogen.

Top 10...tja du kan jo se top100 på DS, og den næste top 100 skulle vist komme i juni.

På dette tidpunkt havde jeg været introduceret til en håndfuld andre koncepter som ikke tiltalte mig. Dengang tilbage i 2003, arbejdede jeg 60 timer ugentligt sammen med en partner i et traditionelt firma, men 0 timer på min NM forretning. i en lang periode var jeg således blot en kunde der købte fast. Jeg startede for alvor op, da jeg igen blev præsenteret for forretningen, forelagt perspektiverne og kunne se mulighederne. Herfra har jeg så fået introduktionen til en lang række af de andre firmaer, ofte hvor jeg har fået en præsentation af de forskellige.  Men for mig har jeg ikke været i tvivl om at dette er det bedste firma for mig, jeg har nogle klare facts at læne mig op af, når jeg "fremviser forretningen". Der er en konstant vækst, selv i tider hvor krisen kradser andre steder.

Men den samme forretning kan præsenteres forskelligt, og jeg langt fra alle har fået flere firma'er forretningspræsentation.

For mig handler min NM forretning om at uddanne og oplære folk, ikke sælge produkter, men produkterne skal være kvalitet. Men man får ikke en forretningsforståelse udfra produkter men udfra en præsentation af forretningen.

De NM forretninger med størst potentiale er de steder hvor lederne er bedst, kan lære bedst fra sig, og hvor produkterne stadig er gode.

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 08:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Karsten

Faktisk en sjov udfordring du kaster ud :-)

Her er mine 20 vigtigste bevæggrunde for valg af selskab:

1) Selskabet fejrer næste år 10 års fødselsdag: 98% af alle NWM-selskaber lukker inden de er 5 år

2) Selskabet er idag repræsenteret i 90 lande, men launchede formelt i Skandinavien i maj / 2011

3) Selskabet er 2 gange nomineret blandt USA hurtigst voksende virksomheder, senest i 2010

4) På baggrund af 1) & 2) ser jeg et bevist levedygtigt og seriøst selskab med first-mover advantage

5) Produkterne er dokumenterede og unikke - ingen konkurrenter med lignende produkter i verden

6) Produkterne skaber livskvalitet: smertelindring, vægttab, løser søvnproblemer, øger energiniveau

7) Vi kan forære produkterne væk, og lade folk opleve virkningerne gratis

8) På baggrund af 6) er målgrupper og fordele helt tydelige og håndgribelige

9) Målgrupperne er helt ekstreme: Over 1 mill. overvægtige danskere, 1 mill. med søvnproblemer osv.

10) Folk kan købe produkterne uden at skulle netværke selv

11) Netværksstruktur er utvungen binær: vi kan skabe 2/3 af hinandens forretnings- & indtægtsgrundlag

12) Indtægtsmuligheder er helt usædvanlige: En normal månedløn er mulig fra måned 1

13) Passive indtægtsmuligheder: Ekstrem hurtige og stabile pga. loyale tilfredse kunder

14) Alle kan få succes med at formidle og skabe netværk, fordi produkterne sælger sig selv

15) At jeg kan skabe øget livskvalitet, motiverer mig ekstremt i forhold til at sælge "bras og banaliteter"

16) Kommisionsudbetalinger hver uge: hæv penge nemt ved overførsel til konto eller hæv i ATM's

17) Personlige fordele ved produkter: tabt 9 kg på 6 uger, 15 års søvnproblemer løst, smertelindring

18) Sympatisk forretningskoncept, ledelse og værdier

19) God timing: vi lever i en wellness tid med stor fokus på helse og performance

20) Fremtidssikker: prioritering af helbred, performance og livskvalitet er fremtids- og konjunktursikkert

Bedste hilsner

MVM

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 11:06

Der kan være mange årsager til at vælge. Den liste MVM har er jo lige netop målrettet til hans selskab. Den vil ikke være kopibar, fordi hvis du sætter den op mod andre selskaber vil hans selskab altid vinde.

Der er flere der nævner selskabet ikke må være nyt ( mindst 5 år gammel) Ja det er rigtig at der er en risiko for at det går galt men om det lige er 98 % tvivler jeg på jeg har hørt tal fra 75-98 % og det er hvis revl og krat tælles med. Jeg gætter på at 50 % af alle nystartet selskaber kan man vælge fra bare ved at kikke hjemmesiden. Så er der måske 25 % som ryger ved at høre en præsentation. De sidste 25 % er så dem man skal sætte sig lidt mere ind i. Økonomien bag  er en vigtig ting visioner og ledelse. Da jeg valgte BerryEn snakkede jeg med Ledelsen og fandt ud af der var investore bag som havde sat rigtig mange milioner på højkant. Så jeg så mulighederne og tog chancen. Ja klart der har været problemer i starten men de er alle blevet løst hurtig så det har infriet forventningerne 100%.

Ingen produkter sælger sig selv, jeg har selv prøver plaster (virkede ikke på mig) og andet. Det handler og behov og hvis du ikke har et behov vil ingen købe. Men vi kan alle købe en is men det er behov for noget koldt der aktiver købet.

Her er min liste. 

1. Helt nyt på verdensplan og spændende at være med til at bygge op.

2. Super anmeldelser i Netcoo

3. Troværdig ledelse som virkelig holder ord.

4. Tysk kvalitet og mange godkendelser.

5. Kendte Agel og fandt hurtigt 25 punkter hvor BerryEn var bedre.

6. Få, men fantastiske gode produkter, som bygger på ny og gammel videnskab og smager godt.

7. Marketing på en ny måde fx. salg/teampartner i cafeer, motionscentre, diskotekter, kliniker og spisesteder.

8. Binær opbygget med nogle tiltag som ikke er set før. Fx er der både plads til dem der vil sælge meget og dem som primært bygger netværk.

9. Ingen lande bliver åbnet før alting er godkendt og oversat, lige fra proddukter og hjemmesider og marketingsmateriale m.m.

10. Gel Suspensions teknologien som sikre ca. 95 % optagelse og virkelig gør at kunderne hurtig kan mærke forskel.

11. Billige produkter i forhold til kvalitet.

12. Ingen tilsætningsstoffer og 100 % naturlig.

13. Alle produkter er godkend på antidoping listen (Kölner Listen)

14. Alle teampartnere får en webshop med kredit kort betaling og produkterne bliver sendt direkte til kunden.

15. Produkterne skaber livskvalitet: smertelindring, vægttab, løser søvnproblemer, øger energiniveau.

16. Målgrupperne er helt ekstreme: Med den nye produkt linje er alle personer i Verden mulige kunder. Selv børn fra 3 mdr kan lide produkterne og folk vil komme til at spise dem fordi de smager godt. At de så samtid veligeholde kroppen er et kæmpe plus. 

17. Folk kan købe produkterne uden at skulle netværke selv . Er en selvfølge men ikke i alle selskaber desvære.

18. Måneds løn mener jeg er bedst fordi du har tid til at holde en lille pause under vejs. Hvis du hele tiden skal præstere på salgssiden kan følgerne være stress.

19. Wellness industrien er i konstant fremgang.

20. God uddannelse både online og møder.

21. Resten kræver en præsentation.

Ha en super dag.

Side 6 ud af 8 (71 indlæg)