Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for privat indskud ved konkurs af ApS

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig. Det er et spørgsmål om ord. Det der ligger i det er bare at det er et generelt princip at anskaffelsessummer skal omregnes til kursværdi, lige bortset fra aktieavancebeskatningsloven og derfor har det været nødvendigt at indsætte sådan en regel som dækker over meget mere end konkurs-situationen. Hovedsigtet har naturligvis været at sikre at man ikke kan konvertere et ikke-fradragsberettiget tab på en fordring til aktietab.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 5
Fra  Byggefolk.dk Skrevet kl. 12:06

Tak Peter

Nå men så gælder det vel om at udnytte de renteudgifter, som den efterladte gæld repræsentere.

I mit tilfælde kan jeg forhåbentlig lave en aftale med min bank om at gælden alene serviceres med betaling af tilskrevne renter.

Det er vel så den bedste/eneste måde at udnytte et tab fra en kaution til et anpartsselskab?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter - Revisor:

Vil gerne vide, hvordan du vil genoptage disse selskaber....normalt er der en frist på

3 måneder.

Hej Peter

Hvad er det for frist for konkursramte selskaber?

3 måneders fristen gælder eks. ved tvangsopløsning, men selskaber under konkurs kan jo køre i årevis og måske i sjældne tilfælde blive "normale" selskaber igen. Dette afgøres følgelig af skifteretten.

Den gennemsnitlige konkursbehandling af selskaber er omkring 2 år, så ikke noget med nogen 3 måneders frist her.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10

Hej Tonny.

Ja..du har ret..det er tvangsopløsning jeg tænker på.

Sorry.

MvH

Peter

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)