Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem skal jeg dog ansætte?! - Hvad er normalt at gøre?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne starte min egen lille virksomhed med branche inden for Design og produktudvikling.

Men jeg vil gerne ansætte folk, så jeg ikke står 100% med hele arbejdet.

Jeg tænker, det vel er normalt at ansætte en marketingschef og en der står for økonomi. Og så skal jeg vel have 2 produktudviklere, der kan realisere mine ideer sammen med mig. (Jeg er selv produktudvikler).

Men er dette det rette at gøre? Er det det man normalt ville gøre?

Desuden tænker jeg, at der da ikke er nogle arebejdsløse marketings- og økonomiuddannede der gider ansættes af en lille virksomhed oprettet af en 22-årig :D

Måske jeg burde ansætte nyuddannede folk på nogenlunde min egen alder?

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:08

Medmindre du har en ordentlig røvfuld startkapital og/eller et voldsomt cashflow fra dag 1, er det normalt svært at ansætte folk fra starten.

/JG

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:09

Du kunne også vælge, at få nogle af funktionerne ud af huset.

Jeg ved ikke hvor meget marketing der vil være i forhold til at have en fastansat. Der findes rigtig gode marketings-firmaer, som klarer opgaven for en realistisk pris. Du kunne prøve at søge lidt rundt og evt. indhente nogle tilbud.

Held og lykke med det. :)

Med venlig hilsen
Kim Bang

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11

Hvad er en røvfuld startkapital i dine øjne JG?

Tak kim, det var måske en idé.

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 12:17

Fortæl lidt mere eller skriv PM
Jeg arbejder med marketing og har lavet lidt af hvert, og netop sådanne projekter (nystartet af 22 årig) kan være ret så interessante :)

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:34

Simon:

Hvad er en røvfuld startkapital i dine øjne JG?

Det kommer helt an på omfanget af dit projekt og din forretningsplan. Der er jo f.eks. kæmpe forskel på, om du regner med at din første omsætning kommer i måned i 1 eller i måned 6.

Hvis du regner med at ansætte 4 mennesker fra start, skal du i hvert fald kunne lønne dem vha. driftskapital indtil du når breakeven - lad os bare sige 1 år, hvilket giver os sådan et regnestykke:

4 ansatte med 25.000 i løn hver = DKK 100.000 pr. måned x 12 måneder = 1,2 mio. Hertil kommer udgifter såsom husleje, inventar, telefon, selskabsstiftelse, advokat, revisor osv.

Så en røvfuld startkapital kan være alt fra et par hundrede tusinde til flere millioner - afhængig af projektet.

Som de andre her i tråden er inde på: outsourcing eller partnerskaber er meget anvendelige - især i opstartsfasen.

/JG

Fra Hornbæk
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Chokoladehimlen.dk Skrevet kl. 16:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og så kan jeg lige tilføje, at udover lønnen er der ATP, barselsfond og feriepenge, Forsikring mv. Jeg mener at jeg i en anden tråd herinde så et regnestykke at man skal i meget runde tal regne med, at en medarbejder koster ca. 1,5 mere end bare bruttolønnen.

Jeg har ihvertfald regnet på det, og mange gange kan det godt betale sig med lidt konsulenthjælp. F.eks. er det måske ikke sikkert at du har brug for en fuldtids økonomichef. Måske kunne en timebetalt bogholder - findes glimrende bureauer til den slags - gøre jobbet.

Du skal lave regnestykket for hvor meget du skal omsætte for hvert menneske du ansætter. Husk også på hvilke funktioner der "tilsætning" og hvilke funktioner, der skaber omsætning.

God vind!

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:20

Hej Simon,

Jeg er sikker på at der er mange, som gerne vil ansættes hos dig, selvom du kun er 22 år :)

Du kan jo overveje at søge efter medarbejdere udenfor landets grænser også.

Vi er beliggende i Polen. Her er mange dygtige designere og produktudviklere, som kan ansættes billigere end medarbejdere i Danmark.

En fuldtidsmedarbejder koster typisk 5.000 - 8.000 kr. om måneden.

Det er måske interessant i en opstartsfase, hvor pengene er små.

Hos os kan du eksempelvis leje dine nye medarbejdere. Så slipper du for at skulle etablere et selskab i udlandet. Vi stiller også gerne kontorfaciliteter til rådighed for dem i udlandet også. På den måde har du nem adgang til et meget stort arbejdsmarked.

Kontakt os gerne hvis det har din interesse.

Andre amino'er er selvfølgelig også meget velkomne:

Dania International
Krancowa 19 A
71-693 Szczecin
Polen

NIP: 851-31-08-043

Telefon (DK): +45 7027 2677
Telefax (DK): +45 7027 3677

E-mail: info@daniainternational.pl
Hjemmeside: www.daniainternational.pl

Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:01

Hej,

Har du lavet dig  en ordentlig og gennemarbejdet forretningsplan?

Du kan evt. søge hjælp og få noget gratis iværksætter-rådgivning. Det findes stort set overalt i landet. Nu ved jeg jo ikke lige hvor du befinder dig:-)

De fleste som starter har ikke råd til at ansætte folk og klarer derfor næsten alle opgaver selv.

Dog vil jeg altid råde til at man får sig en bogholder, det kan sagtens være én som arbejder selvstændigt og laver bogføring for flere mindre firmaer. Det er nemt at dinde og forholdsvist billigt.

Din alder er underordnet, hvis du virker seriøs og har styr på det du laver.

Mvh

Heidi

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)