Nu er der en venlig Amino som har kommet med nogle inputs som har hjulpet mig lidt på vej, men 10 hjerner tænker bedre end 1, derfor vil jeg høre om der var flere af jer som havde lidt guldkorn. Jeg skal skrive om en virksomhed der forhandler IT udstyr - projektorer, interaktive tavler og systemer. Virksomheden er relativ ny og er ejet af direktøren af et andet firma som er distributør af de samme produkter. Så dvs. at forhandler virksomheden som jeg skal skrive om, får sine produkter af distributionsvirksomheden som er ejet af samme person. Jeg læser til markedsføringsøkonom og det er derfor oplagt at skrive om hvordan forskellige markedsføringstiltag kunne føre til at øge deres markedsandel. Men jeg har lidt svært ved at formulere hovedspørgsmålet. Her er hvad jeg har skrevet på mine noter indtil videre, som kan bruges til under spørgsmål:
Jeg vil gerne undersøge og give nogle løsningsforslag på hvordan AvKom ApS kan øge deres markedsandel ved at lave en markedsføringsplan Hvilke markedsføringstiltag skal AVKOM indføre for at øge kundernes kendskabsgrad til virksomheden? Hvordan kan sociale medier benyttes til at markedsføre virksomhedens produkter? Hvordan kan mobile enheder (smart-phones, iPad mv.) udnyttes effektivt af virksomheden? Kan en hjemmeside med webshop funktion øge virksomhedens omsætning og markedsandel frem for hvis de ikke havde en og hvilken betydning har en hjemmeside / webshop for et firma der er forhandlere af produkter til B2B markedet? Hvordan opnås vækst i et online marked med hård pris konkurrence? |
Slet ikke noget hjælp ? :(