Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejemål bliver ikke holdt, hvad gør man???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle Aminoer....

Jeg var lige nede på den lokale grillbar(det er jo Søndag).

Der kommer jeg ind i butikken, og ser der står spande og klude overalt, gulvet er vådt...

For at sige det som det er det pisser ind med vand alle steder, lejeren at erhvervslejemålet en rigtig flittig og venlig kineser der bare er for flink, han har utallige gange snakket med udlejeren om div. mangler og manglende vedligeholdelse af lejemålet...

Jeg har før snakket med ham om at han er nød til at være hård ved udlejeren, men somme alle ved er de for for flinke og tør ikke gør noget, de knogler bare fra morgen til aften. Mens der er en grisk udlejer der bare siger ja ja skal nok og der sker ikke en skid...

I dag fik jeg sku nok, og fik rigtigt ondet af kineseren, jeg sagde til ham at jeg ville prøve at finde ud af noget, for det her det kunne simpelthen ikke være rimeligt... Jeg lovede ham at komme ned i morgen og tage nogle billeder af det utætte tag....

Jeg er bare lidt på herrens mark om hvordan jeg kan hjælpe ham, men gøres noget det skal der....

Så jeg appelere til nogle af jer kvikke hoveder om lidt hjælp til hjælp for min alt for flinke kineser ven?????

Med venlig hilsen

Erik Kristensen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:44
Den trælse/nemme løsning ville sandsynligvis være at kontakte de lokale fødevaremyndigheder, jeg formoder at de vil lukke biksen indtil bygningen er i forsvarlig stand.
Det burde få forpagteren/lejeren til at få fingeren ud og få udlejer op i omdrejninger.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:51
Hej Anders...

Mener du jeg skal kontakte fødevarestyrelsen og klage eller?

Er jo ikke ude på at skade indehaveren af grillbaren men at hjælpe ham til at få udlejeren igang med at gøre noget ved lejemålet???

Erik

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 22:00
Normalt er det udlejeren der skal udbedre skader, men ikke altid. Det
er derfor nødvendigt først at få kortlagt hvem der skal stå for
vedligeholdelsen. Dette vil fremgå af lejekontrakten og hvis intet
andet er angivet, er det udlejeren der skal betale for udbedringerne.

Når dette er gjort, synes jeg du skal formulere et brev hvori du
beskriver situationen og gør det helt klart at det ikke er acceptabelt.
Udlejeren misligeholder jo sin del af aftalen. Du kan evt. smide dit
udkast her på amino, så vi jeg gerne kigge det igennem.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)