Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps eller holding...? Hjælp!!!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp her... Mig og en kammerat kunne godt tænke os at starte et firma der i sin enkelthed køber ældre huse ( 50-60érne ) renoverer dem, energioptimere dem og så videre, med henblik på videresalg/udlejning. Jeg er selv tømrer, og min makker er udannet bygningskonstruktør.

Mit spørgsmål er om man skal starte det som et aps eller holding, eller måske begge dele???

Og hvordan er det med at optage lån i et aps/holding, er det nemt??? Vi har en egen kapital på 500 000 kr...

Sku man evt. ha et holdingselskab der køber ejendommene, og et aps der styrer den daglige drift, renovering osv???

Håber på nogle gode svar tak:-)

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 09:43
Puha du stiller et meget roddet spørgsmål.

Er i tvivl om hvad du mener.

Er dit spørgsmål om du skal have et Holding med et driftsselskab under ?

Eller tror du et Holding er en selskansform som et ApS ?

Hvad er hensigten med selskabet ? Skal det senere sælges eller ?

Jeg vil som udgangspunkt altid anbefale et Holding over for at sikre penge hvis det går skidt. Endvidere kan du overveje at ansætte administrationen i Holding og fakturere til driftseæskabet så du får momsfradrag i Holding :).

Beklager stavefejl men skriver på iPhone.
Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 09:51

Kort sagt kan I ikke lægge jeres aktiviteter i et holdingselskab. Et holdingselskab er et selskab I skyder ind mellem jer og driftselskabet (ApS).

Der er ingen krav om at man skal have et holdingselskab imellem, men I en lang række tilfælde kan det være en god idé. I andre er det bare spild af tid og ekstra penge til jeres revisor.

Hvorvidt I skal lave begge dele eller kun et ApS vil bero på en vurdering i forhold til jeres konkrrete forhold.

mvh
Michael

Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:14

Du kan jo godt have et holdingselskab der ejer jeres driftselskab, og i kan godt have jeres værdier tl at ligge i holdingselskabet. Det er nu ikke særlig fornuftigt at have belånte aktive i et holding, hvis det skulle gå galt ryger jeres driftselskab jo også.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 10:24

Det er svært at sige, hvilken løsning i skal gå efter - da det afhænger meget af de individuelle forhold. Jeg ville dog kigge på en holdingkonstruktion, hvor i har hvert jeres holding ApS, og et underliggende drift ApS. I driftsselskabet skal i foretage jeres ejendomshandler mv - imens holdingselskaberne ejer jeres respektive andel af driftsselskabet.

Jeg ville gøre det på denne måde, da der er flere ejere - og i har mulighed for at flytte udbytte over i holdingselskaberne skattefrit + i kan sælge driftsselskabet skattefrit og gemme pengene i holdingselskabet til andre investeringer. Det koster godt nok lidt mere i revisorhonorar, end hvis i blot nøjes med driftsselskabet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:37

Hej.

Jeg villle klart tilråde en holdingstruktur.

Især grundet branchen, risici samt evtl slakning af egenkapitalen i driftsselskabet.

Vil dog tilråde jer at søge kompetent rådgivning.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)