Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps eller holding...? Hjælp!!!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp her... Mig og en kammerat kunne godt tænke os at starte et firma der i sin enkelthed køber ældre huse ( 50-60érne ) renoverer dem, energioptimere dem og så videre, med henblik på videresalg/udlejning. Jeg er selv tømrer, og min makker er udannet bygningskonstruktør.

Mit spørgsmål er om man skal starte det som et aps eller holding, eller måske begge dele???

Og hvordan er det med at optage lån i et aps/holding, er det nemt??? Vi har en egen kapital på 500 000 kr...

Sku man evt. ha et holdingselskab der køber ejendommene, og et aps der styrer den daglige drift, renovering osv???

Håber på nogle gode svar tak:-)

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 09:43
Puha du stiller et meget roddet spørgsmål.

Er i tvivl om hvad du mener.

Er dit spørgsmål om du skal have et Holding med et driftsselskab under ?

Eller tror du et Holding er en selskansform som et ApS ?

Hvad er hensigten med selskabet ? Skal det senere sælges eller ?

Jeg vil som udgangspunkt altid anbefale et Holding over for at sikre penge hvis det går skidt. Endvidere kan du overveje at ansætte administrationen i Holding og fakturere til driftseæskabet så du får momsfradrag i Holding :).

Beklager stavefejl men skriver på iPhone.
Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 09:51

Kort sagt kan I ikke lægge jeres aktiviteter i et holdingselskab. Et holdingselskab er et selskab I skyder ind mellem jer og driftselskabet (ApS).

Der er ingen krav om at man skal have et holdingselskab imellem, men I en lang række tilfælde kan det være en god idé. I andre er det bare spild af tid og ekstra penge til jeres revisor.