Hæ ja det er egentlig sjovt, måske en del nørdet, at kigge kode igennem og se hvor man kan gøre en lille stump bare lidt hurtigere. Nu er jeg jo selv PHP mand, og fx en så lille ting som at bruge include_once i stedet for require_once kan gøre underværker :) Men også sådan en ting som at teste serverens performance når vi snakker PHP vs Statiske HTML filer, ja så kan det virkelig gøre underværker at man bruger statiske HTML filer hvor det er muligt. Fx at man cacher dynamiske filer, gemmer dem på serveren som HTML filer og serverer dem for brugeren i stedet for at køre en PHP fil hver gang. Jeg testede det for ikke ret lang tid siden bare ved at skrive "test" i en PHP fil, og det samme i en HTML fil. Hvilket vil sige at der jo reelt set ikke bliver kørt noget PHP. men alligevel der kunne serveren køre HTML filen omkring 300 gange mere i sekundet end med PHP filen. Altså hvis PHP filen kunne køres 20 gange i sekundet så kunne html filen køres 6000 gange :) det er alligevel en sjat. MVH Kim |
Kære venner
Kan jeg bede om en tjeneste, at forklare jeres gode ideer i denne nye tråd:
http://www.amino.dk/forums/t/119510.aspx
Ideen er at i kan gøre det på engelsk, så vores Manilla udviklere kan følge med og spørge ind til jeres ideer.
Jeg sætter stor pris på jeres hjælp!
De bedste hilsner
Martin